mWaltari 15.11.2005 22:13:20 | |
---|
Huomenna lähtee osat tilaukseen. Saas nähä kuin äijän käy. Laitahan viestiä, kun projekti etenee... -TP- |
päänahka 15.11.2005 22:45:49 | |
---|
Niin ne väittävät homman toimivan. Katso vaikka jonkun tasuriputken datalehdestä sisäresistanssin arvo ja laita samankokoinen vastus. Taisi kyllä muuttua virran ja jännitteen mukaan tuo mutta menee se ainakin hehtaarille. Mihin kohti vastus pitäisi laittaa? Heti diodien perään? Soolot on perseestä. AKKK #7 |
Heppa, Kuinkas sitten tämän modaaminen täysputkipeliksi? Ei luulisi se putkitasuri olevan loppuun kovin kummanen juttu sekään. Sitten voisi vielä tehdä silleen, että voisi valita "Tube tai Tubeless" suodon. Voisi puolijohde versiossa olla reilummin suotokon kkaakin. Ainut vaan lieleepi se, että mahtaa vaan nostaa jännitteitä, ja kuis sitten käy biasointien kanssa. Sellastakin tuossa funtsin, jso jonkun bias-virta mittarin (sellanen taustavalaistu neulamalli) ja sille säädön laittas etupaneeliin. Onnistuskohan moinen visio?? -TP- |
canghu 27.11.2005 17:58:31 | |
---|
Joo mun kokemukset kyseisestä projektista ei oo kovin hyvät. Ekaks siinä osien tulemisessa kesti tosi kauan (mihin oli tosin osasyynä kaverin mokailut tilausta tehdessä). Toiseks oli ihan kiva huomata että ainakin vaikuttaisi toistaiseks siltä että kaikki tarvittavat osat tuli tilauksen mukana, mutta huono puoli oli että ohjeita ei mukana tullut. Kun pistin firmalle postia niin takas tuli muutamalla hymiöllä varustettu viesti jossa luki suurinpiirtein "whoopsie, my bad" ja liitteenä pfd ja fdp -tiedostoja (toiset aukee acrobatin avulla toisista en tiedä) joissa on melko sekavasti ohjeet. Paska tuuri mulla siis. Mutta niistä ohjeista. Jos jollakin on koottuna laite ja ohjeet lojuu jossain nurkassa paperimuodossa niin olis kiva jos pystyis lähettää ne mulle korvausta vastaan toki. Tai sit ainakin jos kertois että mitä niihin ohjeisiin kuuluu niin voisin katsella onko mulla nyt kaikki. |
k_laakso 27.11.2005 18:31:46 | |
---|
Joo mun kokemukset kyseisestä projektista ei oo kovin hyvät. Ekaks siinä osien tulemisessa kesti tosi kauan (mihin oli tosin osasyynä kaverin mokailut tilausta tehdessä). Toiseks oli ihan kiva huomata että ainakin vaikuttaisi toistaiseks siltä että kaikki tarvittavat osat tuli tilauksen mukana, mutta huono puoli oli että ohjeita ei mukana tullut. Kun pistin firmalle postia niin takas tuli muutamalla hymiöllä varustettu viesti jossa luki suurinpiirtein "whoopsie, my bad" ja liitteenä pfd ja fdp -tiedostoja (toiset aukee acrobatin avulla toisista en tiedä) joissa on melko sekavasti ohjeet. Paska tuuri mulla siis. Mutta niistä ohjeista. Jos jollakin on koottuna laite ja ohjeet lojuu jossain nurkassa paperimuodossa niin olis kiva jos pystyis lähettää ne mulle korvausta vastaan toki. Tai sit ainakin jos kertois että mitä niihin ohjeisiin kuuluu niin voisin katsella onko mulla nyt kaikki. Itse olen rakentanut tuon 5w pelin tuolta ja minun sarjani mukana ei tullut mitään ohjeita, vaan lähettivät ohjeet juurikin PDF:nä heti kun olin maksanut rahat tilille. Itse en nää tässä menettelyssä mitään vikaa, onko se niin vaikeaa printata niitä sivuja? "Do you trust who I trust me, myself and I." |
Modulaatio 28.11.2005 10:06:12 | |
---|
Osat sain 21.11 tilaukseen. Saas nähdä koska saapuvat. Rakennus rojekti kun alkaa koitan ottaa muutamat kuvat samalla ja upata johonkin ihmisten ihmeteltäväksi. Prkele |
päänahka 28.11.2005 11:14:19 | |
---|
Heppa, Kuinkas sitten tämän modaaminen täysputkipeliksi? Ei luulisi se putkitasuri olevan loppuun kovin kummanen juttu sekään. Mun käsittääkseni putkitasurille tarvitaan sellainen muuntaja, jossa on toision keskellä ulosotto. Lisäksi tasurin hehkulle tarvitaan oma lähtö. Soolot on perseestä. AKKK #7 |
Puoskari 28.11.2005 15:40:07 | |
---|
joku vois pistää esimerkin "sagisesta" soundista tai kertoa mistä moinen löytyy hyviä kitaristeja mahtuu kymmenen tusinaan kun taas hyviä biisin tekijöitä yksi...
...sikäli harmi etten kuulu kumpiinkaan |
päänahka 28.11.2005 18:44:05 | |
---|
Soolot on perseestä. AKKK #7 |
canghu 29.11.2005 13:02:26 (muokattu 29.11.2005 13:03:13) | |
---|
Itse olen rakentanut tuon 5w pelin tuolta ja minun sarjani mukana ei tullut mitään ohjeita, vaan lähettivät ohjeet juurikin PDF:nä heti kun olin maksanut rahat tilille. Itse en nää tässä menettelyssä mitään vikaa, onko se niin vaikeaa printata niitä sivuja? Juu, tarkemmin ku katsoin niin niihän tuolla sivuilla sanotaankin että ne tulee vain sähköisessä muodossa. Vois kai sitä nähdä vaivaa ja raahautua jonnekin niitä tulostelemaan, mutta laiska kun on. :) Mut silti jos saisin valita uudestaan niin kannattaisin kyllä tuota uraltonea. |
pjl 29.11.2005 13:10:24 | |
---|
|
kulmahiomakone 29.11.2005 15:10:07 (muokattu 29.11.2005 15:10:43) | |
---|
Oliko se "bassopörinä" nyt sitä sagia? Yliasvostettua sanoisin. Pitäähän kitaravahvarin olla sopivan huono, sehän on selvä. Mutta ei sentään noin huono... Marsuista nyt saa muutenkaan muuta kuin pörinää ulos... Älä siis tuon perusteella tuomitse. Enkä mä muutenkaan tiedä onko toi sagi niinkään kuulemisen arvoista kuin se on soittaessa tuntemisen arvoista. Fiilis-juttuja. ECL82 pääteputkella varustetun putkiradion haluan mä. Tarjoa! |
pjl 29.11.2005 15:26:47 | |
---|
Marsuista nyt saa muutenkaan muuta kuin pörinää ulos... Minä kun luulin että vaan sirinää ;) Älä siis tuon perusteella tuomitse. ... Fiilis-juttuja. Jep. Fiiliksellä. Hienoja ja hyvän kuuloisia vahvareita tuon klipin tekijä oli rakennellut mutta tuosta kyseisestä pörpsötyksestä en kyllä juuri pitänyt. |
Modulaatio 29.11.2005 16:13:08 | |
---|
Tänään saapui piirikaaviot ja ohjeet sähköpostiin. Itseäni ainakaan ei haittaa vaikka nuo tulivat sähköisessä muodossa. Toki löytyy jo myös tulostettuna. Loppuviikosta ilmeisesti pääsee rakenteleen. Toistaiseksi tilaus on mennyt hyvin. Alle 2 viikossa kumminkin tavarat tulevat joten en pidä sitä liian pitkänä aikana. Prkele |
päänahka 29.11.2005 18:11:27 | |
---|
Oliko se "bassopörinä" nyt sitä sagia? Yliasvostettua sanoisin. Pitäähän kitaravahvarin olla sopivan huono, sehän on selvä. Mutta ei sentään noin huono... Mulle tämä on aika uusi juttu, mutta tuo lienee aika äärimmäistä sagia. Ainakaan vastaavaa en ole millään levyillä kuullut. En kyllä itsekään tuollaista pörinää haluaisi. Soolot on perseestä. AKKK #7 |
pjl 29.11.2005 20:26:53 (muokattu 29.11.2005 20:28:35) | |
---|
Mulle tämä on aika uusi juttu, mutta tuo lienee aika äärimmäistä sagia. Ainakaan vastaavaa en ole millään levyillä kuullut. En kyllä itsekään tuollaista pörinää haluaisi. Jotenkin se kuulosti jo siltä kuin etuseen olisi ajanut liikaa bassoa. Onkos se nyt sitten nimeltää "blocking" säröä tai jotain. Vähän samantyylinen saudi irtosi vanhasta diy fuzzistani, jossa oli aivan liian suuri tulokonkka. Ja kerrottakoon että omassa diy vahvarissa on putkitasuri mutta vertailukohdan puuttuessa en oikeen osaa sanoa että miten se saudiin vaikuttaa. |
JR 30.11.2005 15:26:57 | |
---|
Kuinkahan kauan tunneissa menee aikaa tähän, kiinnoistais kyllä tuo plus versio...mutta varmaan joku puolen vuoden projekti kun ei tuota aikaa ole koskaan tarpeeksi. Ja vähän pelottaa jos menee puol vuotta tuohon eikä ääntä tulekaan tai on muuta virhettä ohjeissa / kytkennöissä.. Oon kyllä sitä mieltä että ohjeet olis hyvät jos ne tehtäisiin noissa DIY jutuissa vielä kitaristi ystävällisiksi step by step mummo-ohjeina. Skeemat on sähköinsinööreille ja nuotit muusikoille. Tabit ja mummo-ohjeet kitaristeille :) Milk can hurt you |
Modulaatio 07.12.2005 01:06:16 | |
---|
Kuinkahan kauan tunneissa menee aikaa tähän, kiinnoistais kyllä tuo plus versio...mutta varmaan joku puolen vuoden projekti kun ei tuota aikaa ole koskaan tarpeeksi. Nyt on tullut rakennettua noin 14 tuntia. Huomenna olisi ehkä mahdollista saada ensimmäiset testiajot käyntiin. Prkele |
Bee-äf 07.12.2005 10:51:28 | |
---|
Oon kyllä sitä mieltä että ohjeet olis hyvät jos ne tehtäisiin noissa DIY jutuissa vielä kitaristi ystävällisiksi step by step mummo-ohjeina. Skeemat on sähköinsinööreille ja nuotit muusikoille. Tabit ja mummo-ohjeet kitaristeille :) Kuulostat ihan basistilta ;) Kyllä sä saat sitä sähköinssioppia harjoitella, mikäli laitteessasi on yksikin huono juotos tai vikakytkentä. Vahvistimen rakentaminen on lastenleikkiä sen korjaamiseen verrattuna. With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today. |
Zeni 07.12.2005 11:09:39 (muokattu 07.12.2005 11:10:22) | |
---|
Kyllä sä saat sitä sähköinssioppia harjoitella, mikäli laitteessasi on yksikin huono juotos tai vikakytkentä. Vahvistimen rakentaminen on lastenleikkiä sen korjaamiseen verrattuna. Totta. Itse kun kasasin delayn eikä toiminutkaan niin ihan tosissaan oppi aika paljon uutta. Enemmän kuin AMK:issa. Varsinkin kun jelppaamaan tullut (sähköpuolen ja amkin elektroniikan käynyt) kaveri halusi opettaa ne asiat. Varmaan siksi ettei tarvitse toiste tulla auttamaan. Paljonko postikulut tuolta tilattaessa oli ?
|