Aihe: Marsu huutaa
1
Zeni
21.11.2005 11:42:51 (muokattu 21.11.2005 11:43:11)
Viime lauantaina ilmeni treeneissä aika ihme vika. Marsu alkoi yhtäkkiä toimia kovaäänisenä radiona. Sellasta kohinaa, ujellusta ym. mistä ei saanut mitään selvää. Pari kertaa painoin sen standbyhin ja takaisin päälle ja toimi taas. Kerran soiton keskellä alkoi ujeltaa niin tönäisin kylkeen ja taas loppui.

Kaapelit alkaa olla loppu, mutta tuo ei kuullostanut juurikaan kontaktihäiriöltä signaaliketjussa vaan ihan kuin se olisi vastaanottanut jotain.

Vika ilmeni siis lauantaina ja perjantaina olin laittanut uudet etuasteputket. 1kpl Electro Harmonix 12AX7EH ja 3kpl JJ ECC83S. Kai noita voi laittaa noin ristiin ?

Muuten kaikki näytti ihan o.k:lta mutta electro harmonixin hehku on pienenmpi kuin muiden ja se on siis ekassa paikassa.

Kyseessä Marshall JCM602 Combo
Juzzu
21.11.2005 11:49:51
Mun Valvestatesta kuului aikoinaan hyvin Neuvostoliiton propagandauutiset.
No okei, valehtelin, tais se olla jo Venäjä silloin.
vrajala
21.11.2005 13:25:15
Yleistä palstalla oli taannoin ketju nimellä Natzit vahvistimessa, tai sinne päin. Siellä oli vastaavasta ilmiöstä enemmänkin juttua. Kaikenlaiset elektroniset härpättimet, varsinkin vahvistimet, voivat siis toimia vastaanottimina. Tosin mun elektroniikantiedoillani ei hahmoteta sitä miten putkien vaihtaminen vaikuttaa asiaan.
Mää sano.
Juzzu
21.11.2005 15:37:22
Loppuu kyllä jos vaan tekee jotain, ihan sama mitä koske nappulaan tömäyttää kylkeen tms.

Eli toimii kuin Neuvostoliittolainen radio. Vielä kö ois rojut kiinni pystykierteellä ni sulla ois orikinaali CCCP-Marsu.
E.Q
21.11.2005 17:52:49
Epäilisin, että vahvistimen sisäpuolella
jonkin putken kannasta lähtevän johtimen liitos
on juotoksensa juuresta ajanmittaan tärinän vaikutuksesta väsynyt
ja nyt putken vaihdon yhteydessä lopullisesti mennyt poikki.
Mutta ottaa kuitenkin vielä kontaktia osuessaan vastakappaleeseen.

Sisällä on suuria jännitteitä, älkää korjatko itse jos ei ole mitään kokemusta näistä.
K100#10
Zeni
21.11.2005 20:52:45
Epäilisin, että vahvistimen sisäpuolella
jonkin putken kannasta lähtevän johtimen liitos
on juotoksensa juuresta ajanmittaan tärinän vaikutuksesta väsynyt
ja nyt putken vaihdon yhteydessä lopullisesti mennyt poikki.
Mutta ottaa kuitenkin vielä kontaktia osuessaan vastakappaleeseen.

Sisällä on suuria jännitteitä, älkää korjatko itse jos ei ole mitään kokemusta näistä.

Tämä kuuloistaisi ihan loogiselta. En kyllä ymmärrä mikä idea on ollut laittaa putkenkannat suoraan piirilevylle. Aika loogista että putkia painettaessa piirilevy voi "notkahtaa" ja ajan kanssa liitos murtua. Pitänee koittaa heilutella noita putkia vahvari päällä ja katsoa alkaako ujeltaa. Jos alkaa niin menee sitten taas yö kolvauksiksi. Siksi on pakko kysyä aina etukäteen koska mulla on 2päivää viikossa mahdollisuus treenata bändin kanssa ja toista niistä ei viitsisi uhrata siihen että laitteet hajoaa.

Tätä epäonnea on kyllä ollut enemmän matkassa kuin tarvitsisi. Edellisenä vkl loppui etuasteputket, nyt alkoi marsu ujeltaa ja kaksi kieltä kitarasta poikki.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)