Zakk 18.11.2005 13:47:40 (muokattu 18.11.2005 13:48:25) | |
---|
Kattelin tossa thomannin luetteloa, ja osui silmiin tämmönen Cort SFX-5 BK http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-181243.html Minkä tasosia nää Cort:it yleensä on? Saako Suomesta? On tossa pitkään ollu projektina puoliakustinen metallikielinen kitara ostaa. Jotain tommosta max 400e hintaluokkaa oon ajatellut, ja pitäs ollo "soolovako", eli ajattelin muutakin kuin sointuja soittaa, sitä varten on jo klassinen ;) "Where there's a whip there's a way" |
Turder 18.11.2005 19:29:02 | |
---|
Tarkoitat varmaankin elektroakustista? Lähtisin etsimään taas tässä hintaluokassa Yamahan keppejä. Cortista ei ole kokemuksia, joten paha sanoa mitään niistä. |
Cujo 18.11.2005 20:33:22 | |
---|
Hellaksella taisin joitakin Cortteja kokeilla, mutta eivät oikein vakuuttaneet. Vähän tumppu soundi ainakin niissä mitä itse kokeilin. "Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." AKKK #15 Romantikkoitkijät #40 |
Zakk 18.11.2005 20:34:23 | |
---|
Tarkoitat varmaankin elektroakustista? Lähtisin etsimään taas tässä hintaluokassa Yamahan keppejä. Cortista ei ole kokemuksia, joten paha sanoa mitään niistä. Joo kyllä tarkoitan. Yamaha oli mulla kans mielessä, pitää käydä kattomassa oisko sopivaa tarjolla kaupoissa. Toi Cort vaan jotenkin ulkoisestikkin miellytti, mutta ei sitä sikaa säkissä voi tolla hinnalla tilata. "Where there's a whip there's a way" |
Zakk 18.11.2005 20:35:16 | |
---|
Hellaksella taisin joitakin Cortteja kokeilla, mutta eivät oikein vakuuttaneet. Vähän tumppu soundi ainakin niissä mitä itse kokeilin. Ok, no ehkä se on sit parempi pysytellä muissa merkeissä. Yamahaa ja Ibanezia nyt ainakin pääsis kokeilemaan. "Where there's a whip there's a way" |
Cujo 18.11.2005 20:51:00 (muokattu 18.11.2005 20:51:16) | |
---|
Ok, no ehkä se on sit parempi pysytellä muissa merkeissä. Yamahaa ja Ibanezia nyt ainakin pääsis kokeilemaan. Joo, kannattaahan noita Corttejakin kokeilla jos mahdollista, mutta itse olen ainakin tuossa hintaluokassa törmännyt parempiinkin kitaroihin. Tai en mie nyt tarkkaan muista minkä hintaisia Cortteja kokeilin, mutta luullakseni joku oli lähemmäs 600 euroa, eikä tosiaan vakuuttanut. "Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." AKKK #15 Romantikkoitkijät #40 |
-septimisti- 19.11.2005 01:04:12 | |
---|
Tampereen Vertikaalissa noita olen kokeillut kun myyjä kovasti hehkutti. Kyseisellä kepillä oli hintaa ~300e, naturellin värinen ilman elektroniikkaa. Kyllähän se hyvin soi, kuten myyjä nimenomaan kertoi. Todella kova soundi - ja kirkas. Jäi kuitenkin jotenkin lämpö puuttumaan, eikä ainakaan lyhyellä kokeilulla soittotuntuma ollut mikään aivan jumalainen. 12 Kielinen cort, jonka hinta oli siinä 400€:n luokassa vakuutti vielä enemmän jämäkkyydellään ja soinnillaan. En siis välttämättä lähtisi tyrmäämään tuota merkkiä nimen perusteella. Kokeilematta en missään nimessä suosittele ostamaan - kuten en tosin muitakaan akustisia. |
faq1 19.11.2005 07:41:42 | |
---|
Minäkin kävin Treen Vertikaalissa (entinen Hellas) ja samoin myyjä kehui maasta taivaaseen Cortiaan. Mutta kun merkkikitaraa, eli Yamahaa sai samaan hintaan samalla varustuksella, niin ehdottomasti se. Soinnissakaan kun Cort ei ollut mitenkään erityinen. Nimittäin taitaa oudon Cortin jälleenmyyntiarvo tipahtaa alle puoleen heti, kun kannat sen pihalle. Yamaha tunnettuna merkkinä säilyttää arvonsa (haluttavuus) aivan toisella tavalla. |
PIM 20.11.2005 12:04:03 (muokattu 20.11.2005 12:06:03) | |
---|
Itse olen kuolanut monta kertaa paikallisessa käydessä Ibanezin B-Band mikityksellä varustettua akustista. Hintaa on jossain 300 nurkilla ja kun siihen hintaan kuuluu toi b-bandin mikkisysteemin niin hinta-laatusuhde on enemmän kuin kohdillaan, eikä tuo nyt huonolta kuulosta akustisenakaan. Jos oon ollut yhtään kiltti tänä vuonna niin taitaapa tuollainen löytyä meikäläisen joulukuusen alta aattoiltana. Tässä Thomannilla sama kitara: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-176915.html vaihtoehto kokopuu kuusikannella: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-167682.html...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS... |
Zakk 20.11.2005 19:01:12 | |
---|
Itse olen kuolanut monta kertaa paikallisessa käydessä Ibanezin B-Band mikityksellä varustettua akustista. Hintaa on jossain 300 nurkilla ja kun siihen hintaan kuuluu toi b-bandin mikkisysteemin niin hinta-laatusuhde on enemmän kuin kohdillaan, eikä tuo nyt huonolta kuulosta akustisenakaan. Jos oon ollut yhtään kiltti tänä vuonna niin taitaapa tuollainen löytyä meikäläisen joulukuusen alta aattoiltana. Tässä Thomannilla sama kitara: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-176915.html vaihtoehto kokopuu kuusikannella: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-167682.html Nätin näköinen on, täytyypä käydä kattelemassa jos jostain löytys testattavaksi! Hintakin sopiva. "Where there's a whip there's a way" |
ingengör 21.11.2005 13:11:32 | |
---|
|
Sivukommenttina kaikille, jotka haluaa akustisen mutta myös mahdollisesti soittaa sitä bänditilanteessa eli mikitetyn, niin suosittelen jättämään väliin lähdes kaikki elektroakustisetkitarat ja ostamaan akustisesti hyvin soivan ja laadukkaan kitaran, jonka mikitätte jolloin tallanalus/mikrofoni vaihtoehdolla. Noissa kaikissa halvemman hintaluokan elektroakustisissa on enemmän tai vähemmän vikaa ja ne soivat akustisesti huonosti. Lisäksi niistä joutuu maksamaan ylihintaa, jota vedetään halpojen elektroniikkojen varjolla tietämättömiltä kuluttajilta. On tietenkin hankalampaa ostaa ensin hyvä akustinen ja sitten viedä se soitinkorjaajalle mikinasennukseen, mutta loppukädessä se kannattaa. Noita Cort:teja ym. on nurkat täynnä ja niistä ei vuosien päästä saa enää mitään vaihdossa, mutta tämä on vain minun mielipiteeni. Lisäksi akustisessa ei saisi mielestäni koskaan olla muovisia sivupaneleja, joissa kytkimiä. Ne on rumia ja vain huonontaa äänenlaatua entisestään... |
Zakk 21.11.2005 16:12:58 | |
---|
Joo, mulla ei kyllä ole tota 400€ enempää intoa sijoittaa, mutta lähinnä haen tota kotikäyttöön, eli pieneen nauhoitteluun ja jammailuun kun sähkis sivussa. Kait nyt tolla jonkun kohtalaisen pelin luulisis saavan? "Where there's a whip there's a way" |
starsailor 21.11.2005 16:17:40 | |
---|
Jos haet kotikäyttöön ja nauhoitteluun, niin silloin et tarvitse mikkiä akustiseen, vaan pelkkä akustinen riittää Eikös mikrofonilla tartu akustinen nauhalle parhaiten ja sen oma voima riitää kotijammailussa hyvin? Elektroakustisessa joudut maksamaan turhasta elektroniikasta, joka on sitten akustisesta äänestä pois... |
Aksu89 21.11.2005 17:32:57 | |
---|
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-176915.html Tätä on tullut aika monesti tultu soiteltua noissa seurakunnan jutuissa... Ihan hyvä keppi ainakin noin akustisesti, hyvä tatsi soittaa ja onhan se stylen-näkönenkin. En oo vaan ikinä edistynyt koettamaan tuota vahvistimen kanssa. Mutta kyllä tuohon hintaan ihan käypä peli. |
Zakk 21.11.2005 17:39:01 | |
---|
Jos haet kotikäyttöön ja nauhoitteluun, niin silloin et tarvitse mikkiä akustiseen, vaan pelkkä akustinen riittää Eikös mikrofonilla tartu akustinen nauhalle parhaiten ja sen oma voima riitää kotijammailussa hyvin? Elektroakustisessa joudut maksamaan turhasta elektroniikasta, joka on sitten akustisesta äänestä pois... Kunnon mikit millä kitaraa nauhottaa on niin kalliita etten sellasta viitti ostaa vähään käyttöön, onhan mulla toi klassinen rämpyttämiseen, mutta tosiaan tarttisin metallikielisen jossa toi soololovi/leikkaus ja suht matalalla kielet. "Where there's a whip there's a way" |
starsailor 22.11.2005 10:30:39 | |
---|
Kunnon mikit millä kitaraa nauhottaa on niin kalliita etten sellasta viitti ostaa vähään käyttöön, onhan mulla toi klassinen rämpyttämiseen, mutta tosiaan tarttisin metallikielisen jossa toi soololovi/leikkaus ja suht matalalla kielet. Etkö meinaa nauhottaa vokaaleja millään? Samalla mikillä saa akustisen ihan hyvin nauhalle. Et taida tietää, mutta noiden elektroakustisten soundi on lähinnä pistävä ja metallinen, toisin kuin ainakin mielestäni akustisissa pitäisi olla pehmeä ja akustinen. Elektroakustisten Piazo-mikkit on lähes kaikki aika huonoja ja niistä tulee sellaisia inahduksia ja ärsyttävän pistävän kuuloisia kun nauhoittaa tai soittaa vahvistimen läpi. Toinen asia on se, että klassista kitaraa ei olla tarkoitettu rämpyttämiseen plekulla, vaan se on lähinnä teräskielisten heiniä. Jos haluat kielet matalalle ylänauhoilta ja kitaran muutenkin kuulostamaan akustiselta, niin ongelmia on tiedossa, eteenkin jos tyytyy ostamaan halvan ja muovisen elektroakustisen. Suosittelen sulle kokopuukantista ja muuten laaminoitua kitaraa esim. Yamahalta löytyy sun hintaluokkaan sopivia. Siihen voit ostaa vaikka kaikuaukkoon asettavan mikin, jonka poistaminen ja paikalleen asettaminen on helppoa ja sellaista lähtee kohtuullisen hyvät soundit. |
Zakk 22.11.2005 11:16:47 | |
---|
Etkö meinaa nauhottaa vokaaleja millään? Samalla mikillä saa akustisen ihan hyvin nauhalle. No mulla on semmonen paska vokaalimikki, mikä nyt ajaa asianasa, mutta ei sillä kyllä saa kitaraa nauhotettua. Et taida tietää, mutta noiden elektroakustisten soundi on lähinnä pistävä ja metallinen, toisin kuin ainakin mielestäni akustisissa pitäisi olla pehmeä ja akustinen. Elektroakustisten Piazo-mikkit on lähes kaikki aika huonoja ja niistä tulee sellaisia inahduksia ja ärsyttävän pistävän kuuloisia kun nauhoittaa tai soittaa vahvistimen läpi. Tämä totta, siksi kysynkin täältä, mulal ei ole kokemusta noista. Toinen asia on se, että klassista kitaraa ei olla tarkoitettu rämpyttämiseen plekulla, vaan se on lähinnä teräskielisten heiniä. Näin on, siksi en plektran kanssa klassista soitakkaan yleensä. Suosittelen sulle kokopuukantista ja muuten laaminoitua kitaraa esim. Yamahalta löytyy sun hintaluokkaan sopivia. Siihen voit ostaa vaikka kaikuaukkoon asettavan mikin, jonka poistaminen ja paikalleen asettaminen on helppoa ja sellaista lähtee kohtuullisen hyvät soundit. Kiitos neuvosta. Pitää käydä testammassa, miksikäs ei. Minkäs hintasia noi kaikukoppaan asennettavat mikit sitten on? Onko niissäkin halvat kuraa? "Where there's a whip there's a way" |