Huomasin ebaytä selaillessani, että toihan on ihan törkeen halpa. Onko millasia kokemuksia? Hannu Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
Windreaper 21.11.2005 14:20:33 | |
---|
Tuommonen on meillä koululla. Ihan ok kuulonen vehje (DA muunnos parempi, kuin JV-sarjassa, imo) ja polyfoniaa riittää (128). Syö sekä SR-JV80 ja SRX-sarjan kortteja. Engine ja samplet 32kHz näytteenottotaajuudella (XV-5080 ja eteenpäin 44.1kHz). Aika paljon kierrätettyjä JV-saundeja. Sijoittaisin tuon johonkin JV-1080:n ja Fantomeiden välimaastoon. |
JPQ 21.11.2005 15:29:54 | |
---|
Tuommonen on meillä koululla. Ihan ok kuulonen vehje (DA muunnos parempi, kuin JV-sarjassa, imo) ja polyfoniaa riittää (128). Syö sekä SR-JV80 ja SRX-sarjan kortteja. Engine ja samplet 32kHz näytteenottotaajuudella (XV-5080 ja eteenpäin 44.1kHz). Aika paljon kierrätettyjä JV-saundeja. Sijoittaisin tuon johonkin JV-1080:n ja Fantomeiden välimaastoon. Onko tosiaan samplerate vieläkin noin kelvoton ei mikään ihme jos Alesis soundaa minusta suhteessa loistavalta. |
hanipai 21.11.2005 15:32:26 (muokattu 21.11.2005 15:53:08) | |
---|
Onko tosiaan samplerate vieläkin noin kelvoton ei mikään ihme jos Alesis soundaa minusta suhteessa loistavalta. Siis Alesis S4? Mun mielstä toi samplerate on hiukan liian yliarvostettu asia. Paitsi tietysti jos pyritään Hifi-ääneen. En tiedä onko sillä väliä onko se samplerate 33 vai 44, joidenkin mielestä on toisten ei. Alesis S4 on 16-bit resolution samples 48kHz Sample Rate, Ja mitä välii sillä on jos ei oteta ääntä digitaalisena ulos? Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
Windreaper 21.11.2005 17:36:11 | |
---|
32kHz näytteenottotaajuudellakin saa periaatteessa 16kHz kaistaa. Ainakaan itse en osaa vehjettä kuuntelemalla sanoa onko samplemateriaali 32 vai 44.1 kHz (tietenni isommalla sample ratella aliasointiäänet saa puskettua kuulumattomiin). |
JPQ 22.11.2005 00:15:46 | |
---|
Siis Alesis S4? Mun mielstä toi samplerate on hiukan liian yliarvostettu asia. Paitsi tietysti jos pyritään Hifi-ääneen. En tiedä onko sillä väliä onko se samplerate 33 vai 44, joidenkin mielestä on toisten ei. Alesis S4 on 16-bit resolution samples 48kHz Sample Rate, Ja mitä välii sillä on jos ei oteta ääntä digitaalisena ulos? Sitä väliä että yksinkertaisesti kuulostaa minun korvaan paremmalta en tosin ole hifisti vaikka joku voisi luulla. Esim. Yamaha S30seen (uskoisin 44.1khz) nähden ihan varmasti sampleratesta johtuen Ensoniq SQR+än (noin 30khz samplaus taajuus) ääni kuulostaa suttuselta ylhäältä ja alhaallakin joissain saundeissa ongelmia. Tärkeintä että kuulostaa hyvältä ja eräisiin saundeihin tuo Ensoniq toimii. PS. samplerate ei ole yliarvostettu ainakaan minun tapauksessani terveisin Alesis S4+ mallin omistaja. |