Aihe: Nuppi hevimusiikille
1 2 3 4
tommiot
10.09.2005 15:52:31
Näin puoliofftopiccina kysyn että mitä vahvistimia ja pedaaleja mahtoi Adrian Smith käytti SiT:n nauhoituksissa?

Chorusta ja delayta ainakin. Olikohan niillä jotain trankkunuppejakin tuohon aikaan? En tiedä merkeistä. Toi levy on kyllä ihan huippu.
Zieberheim
21.11.2005 02:13:14

Päätinpä olla aloittamatta tuhannetta uutta topiccia aiheesta ja kirjoittaa tähän..

Eli itsekin nuppia olen raskaaseen musiikkiin hommaamassa,mitään yybermössösäröjä ei tarvitsisi olla,vaan monipuolinen,muokattava ja selkeä särö,jos selostuksesta saa selvää :)

Budjetti on tällä hetkellä ~700€,torilta olen katsellut tuota Randall Cyclonea tai sitten Englin Thunderia.Kumpi näistä olisi parempi vaihtoehto mielestänne vai löytyykö vielä muita varteenotettavia vaihtoehtoja tuohon hintaluokkaan?
Born free to be powerless to change the world
Juustonaksu
21.11.2005 08:57:00 (muokattu 21.11.2005 08:58:25)
Käytettynä voisi jopa löytää tuohon hintaan ENGL Screamerin joka antaa hieman monipuolisempaa soundia Thunderiin verrattuna. Jos ei ihan 700€ irtoa niin kaiva jostain ylimääräinen satanen niin sitten luulisi jo irtoavan. :)

Marshall JCM800 varmaan irtoaa myös käytettynä samaan hintaan, mutta ne tuppaavaat olemaan ylihinnoiteltuja sekä vaikeasti saatavia tällä hetkellä (?).

En tiedä sitten noista Randalleista, notta onko ne trankkuja vai ei. Kannattanee marssia viereiseen musiikkikauppaan ja katsella kaikki, minkä hinta liikku uutena 700-1000€ ja mennä vain rohkeasti testaamaan. Sitten, kun oma suosikki löytyy, niin marssitaan tietokoneen ääreen ja aletaan selaamaan Toria tai Huuto.nettiä kuinka itse haluaa.

Edit: Englin vehkeistä tuppaa irtoamaan sekä übermössösäröjä että selkeää ja muokattavaa rosoa. :) Tietty tuohon kategoriaan voisi olla tuo JCM800 paras ja sitä sitten tarpeen mukaan boostailisi erilaisilla spedukoilla. :)
"Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa
Torniojaws
21.11.2005 09:57:37

Riippuen taas, mitä tarvitaan: mun mielestä 5150 ja Powerballin puhtaat on vähän niin ja näin. Tai siis 5150:n kanssa en nyt paljon edes puhtaista puhuisi, ja Powerballin puhdas on aika ohut ja heikko musta (voi tietenkin olla, että mä en vain osaa).

Kyllä se niin vain on, että tällä kertaa taitaa sitten olla erikoinen tapaus. Powerballin cleanit on lähes Fenderin tasoa omasta ja monien muiden mielestä. Muista sitten, että siihen vaikuttaa erittäin paljon kitara, jota käytetään. Jos soittaa jollain hevikepillä, varsinkin sellaisella, jossa on EMG:n aktiivimikit tai vastaavat, niin hyvistä cleaneistä on turha haaveilla, aktiivimikit kun ei todellakaan ole siihen tarkoitettu.
Relativity ¤ Vortech ¤ Coldway -- TJ 46
Jonnelite
21.11.2005 10:20:42

Riippuen taas, mitä tarvitaan: mun mielestä 5150 ja Powerballin puhtaat on vähän niin ja näin. Tai siis 5150:n kanssa en nyt paljon edes puhtaista puhuisi, ja Powerballin puhdas on aika ohut ja heikko musta (voi tietenkin olla, että mä en vain osaa).
Mesan Singleä en ole kokeillut, mutta Dual on mukavan kuulonen peli: Säröpuolella on se mesan juttu, ja puhdas on kova sekä siinä riittää headroomia.

Säröpuolella kaikki on hevimeteliin kova sana, Mesasta löytyy tviikkauksella välirosotkin ja puhdas on mielestäni näistä paras.

Mielestäni Peaveyn JSX on loistava nuppi monipuolisuudessaan.
Tässä puhdas kanava todella on puhdas. Se on puhdas vaikka volume olisi täysillä. Todella tärkeä varsinkin jos kitarassa on piezomikki.

Niinkuin 5150 mallissa myös JSX:ssä crunch kanava loistaa komppiosastolla ja ultraosastolta saa mehukkaat leadisoundit.
JSX on ensimmäinen vahvistimeni, jossa ei tarvitse olla kun musta piuha kitaran ja nupin välissä.
StJerky
21.11.2005 10:51:18
Näin puoliofftopiccina kysyn että mitä vahvistimia ja pedaaleja mahtoi Adrian Smith käytti SiT:n nauhoituksissa?

Muistelen, että molemmat kitaristit käyttivät siihen aikaan Marsujen lisäksi Gallien-Kruegerin transistorivahvistimia ja jotakin kitarasyntikoita. Tietysti kasarityyliin chorusta ja kaikuja. Itse en pidä tuon levyn soundimaailmasta ja lakkasin kuuntelemasta Maidenia pitkäksi aikaa kun levy ilmestyi.
Juustonaksu
21.11.2005 12:24:15
Tuolla hintaa voisi saada metsästettyä räkkipaketinkin, esimerkiksi Rocktron Piranha + joku putkipääte.

Tarvitseeko sitä putkipäätettä? Aika harva sitä varmaan ruvettaa. Eikö esim. Englin e530 putkietunen ja Rocktron Velocity tms käytettynä voisi olla aika kova? Hintaa tulisi joku 700-800€ riippuen ostopaikasta.
"Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa
mhaarala
21.11.2005 12:35:19
Kyllä se niin vain on, että tällä kertaa taitaa sitten olla erikoinen tapaus. Powerballin cleanit on lähes Fenderin tasoa omasta ja monien muiden mielestä. Muista sitten, että siihen vaikuttaa erittäin paljon kitara, jota käytetään. Jos soittaa jollain hevikepillä, varsinkin sellaisella, jossa on EMG:n aktiivimikit tai vastaavat, niin hyvistä cleaneistä on turha haaveilla, aktiivimikit kun ei todellakaan ole siihen tarkoitettu.

Tähän voisi sanoa että pätee lähinnä noihin EMG:n hevimikkeihin, eli 81, HZ H4 ja ehkä jotkut muut. Mutta jos kitarasta löytyy esim. perinteinen superstrat-yhdistelmä, eli SA-SA-81 tai jotain siihen suuntaan niin täytyy olla aika paskat puut jos ei siitä saa kunnon kliinejä. Eilisellä keikalla olin taas hiton kateellinen kaverille, sillä nimittäin on Warmothin osista koottu superstrat/soloist-mallinen, missä on EMG:n SA-setti. Loimuseetri-runko 1-palaisena ja vaahteraa kaulassa ja otelaudassa... Vahvistimena Engl Screamer ja kyllä se saa niistä niin uskomattoman heleän ja upean kliinin ja kevytroson irti että ihan oikeasti välillä alkaa ketuttamaan tuo oma LTD ja H4:t. Se setti ihan oikeasti soi ja laulaa. Mutta sitten tilanne alkaakin jo vähän muuttua kun laitetaan sitä junttaa tulemaan, siinä tuo LTD pääsee taas paremmin oikeuksiinsa... :)
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
oiva tumpeloinen
21.11.2005 12:55:51

Taitaapi sitten olla, etten vain osaa ;).

Enpä vain ole kenenkään muun kuullut rinnastavan Voimapallon puhtaita Fenderiin. Ja kyllä mä Fendereistä mukavan puhtaan olen saanut. Ja toisaalta vieressä seisovista vahvistimista löytyi paljon parempi puhdas. Kitarassa oli DM:n paf pro:t, joten eipä se tainnut ihan noista mikeistä kiinni olla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)