Wiitala 09.07.2003 15:15:47 | |
---|
Noniin, tällainen ongelma: Soitin on liitetty Sonyn vahvistimeen (vahvistin reilun vuoden vanha) kohtaan AUX. Kuitenkin, jos kuuntelee cd/dvd:tä (optinen) niin volumella 15 tulee jo ihan kivasti ääntä. Lp-soittimen kohdalla joutuu volumen kääntämään lähes täysille (n. 45 max=50), että kuulostaisi yhtä voimakkaalta. Tämän lisäksi Lp:t kuulostavat tajuttoman diskantti/keskiäänivoittoisilta, ikäänkuin matalat taajuudet puuttuisivat kokonaan. Tiedän, että Lp ei lähentele digitaaliajan äänitteitä näin bassoja ajatellen, mutta tämä yksilö on jo varmasti viallinen. Avasin levarin äsken ja tarkistin kaikki johdot & juotokset, mutta ongelma ei ratkennut. Jos joku tietää mistä kyseinen homma vois johtua, niin ottaisin ilomielin neuvoja vastaan. Luulen nimittäin, että värkillä saapi heittää pian vesilintua, ja alkaa metsästämään uutta. Mikään hifiälppärisoitin tämä kyseinen rotisko ei ole, mutta luulisi että ihan tuollaisia ongelmia ei halvemmissakaan pitäisi olla. Mutta ennenkuin luovutan, haluaisin tietää onko mitään tehtävissä. Kiitosta paljolti. Humaltuminen ilman viinaa on teeskentelyä. |
Karlsson 09.07.2003 15:21:29 | |
---|
Sulta kuule puuttuu siitä aika olennainen osa. RIAA-korjain. Aux-nimittäin on ihan normaali linjatulo. LP-formaatissa bassoja on laskettu ja ne taas vahvistimessa kaivetaan esiin tän RIAA-korjaimen avulla. Vahvistimissa missä on kunnon sisääntulo levarille, tää vahvistin on sisään rakennettu. Nykyään jättävät sen usein pois säästösyistä ja eipä jengi niin paljoa käytä levareita. Paikallinen stereokauppa varmaan jeesaa ongelmassa. (eli myy sulle erillisen korjaimen) "Luuletsä et sä osaat laulaa?" -Känninen Pekka Pohjola Robert Plantille |
Wiitala 09.07.2003 16:09:26 | |
---|
Nyt tiedän mistä kiikastaa, kiitos sinulle. Plussaa sait. : ) Humaltuminen ilman viinaa on teeskentelyä. |
PyGmi 09.07.2003 18:15:16 | |
---|
Ei sulla Phono liitäntää oo stereoissa? |
Wiitala 09.07.2003 20:15:02 | |
---|
Vanhassa oli, uudessa ei. Siksipä ihmettelin, että mikä vikana, kun vanhassa toimi hyvin... Humaltuminen ilman viinaa on teeskentelyä. |
PyGmi 09.07.2003 20:16:56 | |
---|
Kannattaa muuten se GND eli Ground liitin liittää sinne stereoihin myös jos sun LP soittimessa semmonen vaan on |
Tarviiko LP-soittimeen välttämättä muuten muuta kuin RCA-piuhan, vai pitääkö se ihme ground-johto olla? Mitä virkaa sillä on? Olen tyhmä, anteeksi siitä.. Äh. |
PyGmi 09.07.2003 20:19:51 | |
---|
Se GND vähentää häiriöitä mukavasti |
Jabbe 09.07.2003 20:24:50 | |
---|
Se GND vähentää häiriöitä mukavasti Joo, mut jos sitä ei ole? Mulla nimittäin ei ole piuhaa tohon, millanen pitäis olla? Äh. |
PyGmi 09.07.2003 20:29:26 | |
---|
Ei mullakaan yhessä soittimessa ollu joten en sitä pistäny. Mutta sehän on joku maadotusjuttu. Se on semmonen tavallinen piuha mikä tulee levysoittimesta stereoitten runkoon. Oon vaan huomannu että välillä kun on unohtanu sen pistää niin on aikapaljon enemmän hurinaa. |
Karlsson 10.07.2003 09:10:14 | |
---|
Joo, ei sitä maadotusta aina tartte, mutta kyllä se useimmiten helpottaa huminan poistossa. Ei kyllä ole hajuakaan miten sen saa tehtyä tyhjästä siihen levariin. Osaakos kukaan auttaa? Ja jos vahvarissa ei ole omaa paikkaa maadotus piuhalle, niin eikös sen voi laittaa esmes kantta ja runkoa kasassa pitävään ruuviin? "Luuletsä et sä osaat laulaa?" -Känninen Pekka Pohjola Robert Plantille |
Wiitala 10.07.2003 12:46:15 | |
---|
Ja jos vahvarissa ei ole omaa paikkaa maadotus piuhalle, niin eikös sen voi laittaa esmes kantta ja runkoa kasassa pitävään ruuviin? Näin olen itsekin tehnyt, ja jossain näin vielä ihan virallisen kytkentäkaavion, jossa tuo maa vahvarin ruuviin kiinni. Kyllä se poistaa paljonkin tuota hurinaa... Humaltuminen ilman viinaa on teeskentelyä. |