Aihe: Lespakuume pahenee..
1 2 3
Härski
20.11.2005 22:05:08
Vaikka ei gibsoniin varaa olekaan, niin et voi olla noitten vaihtoehtojes kanssa ihan tosissas..

Meikällä on kans melkonen Lepsokuume.. Oon katellu Tokain LS-80 ja LC-80 malleja.. myös joku Giban Stuudiokin on käyny mielessä.. Mut ehkä säästän silti siihen Stankkuun.
Les Fender
20.11.2005 22:07:56
Unohda tuo HB kokonaan. Jos jaksat/uskallat/viitsit/finanssi riittää niin osta liimakaulainen käytetty Epin std tahi jokin Tokai esmes. Löytynee 250-350€ väliltä, pulttikaulaisista ovat jotkut Ekoa kehuneet, itse en ole kokeillut.
Kitara tykkää kun sillä soitetaan!!
Executioner
20.11.2005 22:09:45

Miekin tykkään lespoista. En silti ottaisi (ostaisi) noista vaihtoehdoista mitään. Säästäisin vähän enemmän rahaa ja sijoittaisin Tokaihin. Tai sitten Gibsoniin.
Marttyyrioperaatio: Teloittaja saapuu -demo kuunneltavissa!
Les Fender
20.11.2005 22:14:56
säästäT siihen Stankkuun.;)
P-Nut
20.11.2005 22:20:32

Epiphonen Les Paul kopiot on täällä moneen otteeseen todettu ihan hyviksi kitaroiksi ja varsinkin Epiphonen kalliimman luokan kitarat ovat varmasti hyvä ostos mikäli Les Paulia haluaa eikä ison Geen tuotteisiin ole varaa. Sama juttu Tokain kanssa. Tokain JAPANISSA tehdyt kopiot ovat hyviä kitaroita myöskin ja kalliimmat mallit todella hyviä.

Noista ehdokkaista Harley Bentonin mallihan se näyttäisi hienoimmalta, mutta taitaa olla se huonoin vaihtoehto noista kolmesta :) En ole varmaan ainoa, joka kehottaa etsimään käytettynä vaikka Tokain LS-sarjan kitaroita tai Epiphonen Les Pauleja. Eivät nuo uutenakaan älyttömän hintaisia ole, mutta tilanne taas riippuu ihan käytettävissä olevasta budjetista.
Damn, that's a fine pile of duckshit :]
Härski
20.11.2005 22:22:34
säästäT siihen Stankkuun.;)

Jep.. pieni pulma vain: Minkä vitun takia mulla ei oo niin helvetisti rahaa? HOho. Käytettynäkään aika vähän liikkuu järkevissä hinnoissa. Melkein järjestäen 1800 egestä ylös päin. Ja käsittääkseni noi maksaa uutena sen kevyen 2000 eetä? Vai oonko pihalla nykyhinnoista? Enivei, jos sen Lespakon hommaan, niin luovun jommasta kummasta Iso Geestäni. Ja toisesta Äffästä. Kjäh!
aijr
20.11.2005 22:24:02
Säästäisin vähän enemmän rahaa
Älä oleta, että ketjun aloittaja haluaa säästää rahaa, juurihan hän viestissään kysyi mikä seuraavista kitaroista olisi parhain vaihtoehto, ei hän puhunut säästämisestä mitään. :)

Oma mielipide on että unohda tuo HB kokonaan. Kahdella jäljellä olevista ottaisin loogisesti kalliimman vaihtoehdon, vaikken sitä ole koskaan kokeillutkaan.
Lonnie
20.11.2005 22:40:21 (muokattu 20.11.2005 22:42:35)
Minäki oon tässä pikkuhiljaa hankkimassa uudempaa kitaraa, ja oon jonku Iban puol-akustisen taikka jonku lespan välissä. Mitä eroa on Classicilla ja Standardilla?
I feel six feet under, i feel like drowning man. Jes, nothing but the blues. Megaman #011 Walkin´-man THV #22
Les Fender
20.11.2005 22:54:51
Minäki oon tässä pikkuhiljaa hankkimassa uudempaa kitaraa, ja oon jonku Iban puol-akustisen taikka jonku lespan välissä. Mitä eroa on Classicilla ja Standardilla?

Käyheetä kun tää menee ihan ofariks, mut eroista juteltu tuos:
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … hp?c=15&t=48471&o=0#p748278
SURf
21.11.2005 15:16:53
Moro! Mulle on iskenyt järkyttävä hinku Les Paul-tyyppiseen kitaraan. Finanssia ei kuitenkaan ole aitoon Gibsoniin jotenka täytynee tyytyä kopioon.

Paljonko saisi maksaa, tarviiko olla täysin originaalin näköinen?

-SURf
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
Listen
21.11.2005 15:49:28 (muokattu 21.11.2005 15:51:39)
Minuakin on tosi pitkään himottanut Lepa, ja puoliakustinen on kanssa tuntunut ainakin paperilla hyvältä vaihtoehdolta. Joku aika sitten kokeilin musiikkiliikkeessä Yamahan AES420-keppiä.

http://www.thomann.de/thoiw3_yamaha_aes420_bl_egitarre_prodinfo.html

Ulkonäkö on koverruksineen aika tyhmä omasta mielestäni, varsinkin kun ei saa kuin mustana ja kirkkaanpunaisena (itselleni riittävät kirkkaanpunainen Jagmaster ja Peaveyn strato).

Mutta omaan kouraani kaula istui todella hyvin, ja hyvän soittoasennon sai ainakin istualtaan ilman hihnaa. Tästä tulee varmaan iskua :) mutta vertailun vuoksi kokeilemani Gibson Les Paul Standardin otelauta (myös ruusupuuta) ei tuntunut ollenkaan niin hyvältä käteen, ei niin "liukas" tjsp. Jammun kaula ei ollut mielestäni erityisen selvästi liian paksu tai ohut.

Muutenkin: mahonkibody (luinkohan jostain että kokopuinen??) ja vaahterakansi, mahonkikaula liimaliitoksella. Soundi oli yllättävän hyvä vakiomikeilläkin - tosin soittelin vaan Roland MicroCuben kautta hiljaisella voluumilla.

Että kyllä tuo Yamaha meni ostoslistalleni, vaikka Les Paulin ulkonäkö onkin enemmän makuuni. Samalla reissulla testailin myös mm. Tokai LP:tä ja puoliakustisia, ehkä tuo kaulan käteensopivuus ja tukeva soundi ratkaisivat.
Samba yes! Work no!
LaXu
21.11.2005 16:32:45
Yksikään noista aloittajan mainitsemista ei kyllä muistuta Les Paulia kuin kitaran heittämän varjon osalta. Tuo japoikolin mainitsema Yamaha on jo sitten soundiltaankin vahvasti LP:n suuntaan kallellaan, joskaan ulkonäkö ei minuakaan juuri miellytä.

300-450€ saa käytettynä Fenix Les Pauleja, jos siis jostain sellaisen löytää. Saksan eBayta kannattaa kytätä. Omaani olen varsin tyytyväinen.
hemulit.org
21.11.2005 16:38:16
itse ottaisin tuon ltd hintaisekseen varmaan hyvä.
JulliH
21.11.2005 17:39:23

Itse muistaakseni sijoitin hieman alta 400€ Epiphonen lespauliin, Thomannilta tietty. Tähän asti palvellut vähintäänkin loistavasti, mun kouraan paras ja saahan sillä kaikkea vinkeetä aikaan =).

Nyt tosin kolmen (vai neljän) vuoden jälkeen mikit vaihtuu.
Älä viitti olla tollanen
pihlpe16
21.11.2005 19:17:15
Paljonko saisi maksaa, tarviiko olla täysin originaalin näköinen?

-SURf

No tommonen parinsadan budjetti mulla on (ei saa nauraa).. Ei tokikaan tarvi tarkka kopio olla kuten ei taida olla yksikään ehdokkaistani.

Pointti tässä on se, että vaatimustasoni kitaran suhteen ei ole päätähuimaava. Soittelen kotosalla omaksi ilokseni ja naapureiden harmiksi.. ;)

Varmasti mikä tahansa ehdottamistani kopioista on mielekkäämpi soitella kuin "loppuunsoitettu" kohta 25-vuotta palvellut Aria SG:ni, niin rakas kuin se minulle onkin. Aikeissa on kylläkin tulevaisuudessa uusia siihen nauhat ja virityskoneisto. Bodykin on saanut osumaa rankalla kädellä mutta toisaaltahan ne kolhut luovat sitä kuuluisaa katu-uskottavuutta ja näin kitaralla on oma tarinansa kerrottavanaan...

Eiköhän tuossa tullut tärkeimmät, menee muuten tarinoinniksi koko touhu.. :)
Cujo
21.11.2005 19:22:42 (muokattu 21.11.2005 19:23:15)
Varmasti mikä tahansa ehdottamistani kopioista on mielekkäämpi soitella kuin "loppuunsoitettu" kohta 25-vuotta palvellut Aria SG:ni, niin rakas kuin se minulle onkin.

Ei välttämättä. Noista HB:sta ainakaan ei voi koskaan tietää millainen susi sieltä tulee. Eikä mielestäni myöskään tuo Epin Specialikaan kovin kummoinen ole, lisäksi se on hiton ruma.

Eli kyllä mie lähtisin etsimään vaikka käytettynä vaikkapa Epin Standardia, niin saa sitten suht' oikean näköisen ja muutenkin asiallisen kitaran.
"Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." AKKK #15 Romantikkoitkijät #40
Mrezzye
21.11.2005 19:28:55 (muokattu 21.11.2005 19:30:37)

Sama ohje, kuin niin monelle aiemmin: Etsi hyvä mies käytettyä Tokai Love Rockia. 400-500€ (jopa allekin) on aika passeli hinta ja hyvän kitaran jo sillä saat. Noista halvoista räpsyistä ei tule kuin vihaiseksi.
author
21.11.2005 19:35:38 (muokattu 21.11.2005 19:36:44)
Jos budjetti on ~200€ niin suosittelen soittelemaan vanhalla skeballa niin kauan kunnes budjetti on vähintään tuplaantunut. Jos nimittäin haluaa lespalta muutakin kuin ulkonäköä.

E.Typo
superfly
21.11.2005 19:51:21
Aikas kiintoisa yksilö tossa:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=81423
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)