Aihe: Noitalinna Huraa!
1 2 3
Lilli
17.11.2005 15:12:37
Boksia odotellessa. Enpä ole vinyyleihin törmännyt vielä kertaakaan, vaikka olen levymessuja jonkinverran kierrellyt ja aktiivisesti kysellyt.

No, mun yhdelle tutulle levykeräilijälle sattui naapurikaupungin kirpputorilla sellainen 'pieni' tuurintynkä, että jotain discomusiikin ja ns.b-luokan vinyylien täyttämää pahvilaatikkoa tutkiessaan pisti silmään yksi vinyyli, Noitalinna Huraa!-yhtyeen lp 'Hulalalaa'. Ostipa mint-kuntoisen älpyn huimaavaan 50 centin hintaan. Näinkin voi käydä.
'Tärkeintä on dägä-dägä!' - MAN
Jani The Rock
17.11.2005 15:46:31

No, mun yhdelle tutulle levykeräilijälle sattui naapurikaupungin kirpputorilla sellainen 'pieni' tuurintynkä, että jotain discomusiikin ja ns.b-luokan vinyylien täyttämää pahvilaatikkoa tutkiessaan pisti silmään yksi vinyyli, Noitalinna Huraa!-yhtyeen lp 'Hulalalaa'. Ostipa mint-kuntoisen älpyn huimaavaan 50 centin hintaan. Näinkin voi käydä.

Jösses sentään!
Cheap tequila and too much Seconal, but I`m still alive and well! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1
Walrus
18.11.2005 18:37:32
Sari Peltoniemi on meikäläisen äidinkielen opettaja :) Opettaa siis nykyään Pirkanmaan taitokeskuksessa.
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
Joonas
19.11.2005 00:21:44
Juu, kattelin että Lempäälässä vaikuttaa. Pitääkö villi legenda paikkaansa, että orkesterin nimi ois tullut Tampereella sijainneen Pikilinnan naiskommuunin "lempinimestä"? Asun meinaan n.100metrin päässä, ehkä (joku mulle näin väitti).

Joonas.
Moon vanha kettu. Älä ammu mua.
mr_b
19.11.2005 09:53:15

Juu, kattelin että Lempäälässä vaikuttaa. Pitääkö villi legenda paikkaansa, että orkesterin nimi ois tullut Tampereella sijainneen Pikilinnan naiskommuunin "lempinimestä"?

Minun tietojeni mukaan nimi on tullut jonkin Aku Ankka -sarjiksen puhekuplasta.
I'm thinkin' about my doorbell
pietu
19.11.2005 13:23:11

Tohon nimi juttuun on vastaus uusimmassa musa.fi lehdessä, missä Saria Peltoniemiä haastatellaan. Bändin nimi on SArin mukaan napattu oman veljensä sarjakuvasta/piirrustuksesta, jossa oli noitalinnasta kuva ja kuvateksti "Noitalinna huraa!
ei rokki tapa vaan se vahvistaa...
Joonas
19.11.2005 15:39:15
Oke, olen siis fanittanut bändiä täysin väärästä syystä ;D

Tossa pyörähdin (=2h) levymessuilla täällä Tampereella ja yhden Noitiksen levyn löysin, hintaan 26e. Jäi ostamatta, piru vieköön, iski saituus.

Joonas.
PomppoK
20.11.2005 01:39:26

Oke, olen siis fanittanut bändiä täysin väärästä syystä ;D

Tossa pyörähdin (=2h) levymessuilla täällä Tampereella ja yhden Noitiksen levyn löysin, hintaan 26e. Jäi ostamatta, piru vieköön, iski saituus.

Joonas.

Minä löysin kolme, joista kaksi tarttui matkaan. 15e ja 17e.

Minkä levyn muuten löysitkään?

Varjotarha ja Kalan Silmä lähtivät matkaani. Kolinaa jäi ostamatta, mutta muistaakseni sekään ei ollut yli 20e.

Nyt kun viimein on alkuperäisiäkin levykokonaisuuksia kuunneltavina, pääsee tunnelmaan sisään huomattavasti paremmin kuin lievästä hajanaisuudesta ja mammuttitaudista kärsivän kokoelman kautta. Tietenkin myös formaatti vaikuttaa; etenkin tällainen musiikki on selkeästi maistuvampaa vinyyliltä kuin steriililtä cd:ltä nautittuna, ainakin tässä taloudessa.

Nyt kyllä itseäkin hieman harmittaa, ettei tullut ostettua 'viimeistäkin' pois kulkemasta. Ainutlaatuista musiikkia, piste.
"Once black, you never come back."
Joonas
20.11.2005 04:14:05
Minä löysin kolme, joista kaksi tarttui matkaan. 15e ja 17e.
Minkä levyn muuten löysitkään?
Varjotarha ja Kalan Silmä lähtivät matkaani. Kolinaa jäi ostamatta, mutta muistaakseni sekään ei ollut yli 20e.

Se oli tuo Kolinaa, josta 26e yrittivät ryövätä. Oli tosin todella hyvässä kunnossa.
Olin varmaan vähän myöhässä, kun vasta kahden maissa tulin paikalle kierteleen (olin aamulla tentissä, piruvie). Mä ehkä näin sut (tai ainakin jonkun, jolla oli noitiksen levyjä muovikassissa) ja katselin kateellisena, että prkl. mulkku kun vei käsistä :D

Joonas.
PomppoK
20.11.2005 12:51:08 (muokattu 20.11.2005 12:53:31)

Se oli tuo Kolinaa, josta 26e yrittivät ryövätä.

Ei kai tuo mikään tavaton hinta ole? Havaintojeni pohjalta tuo on aika tavanomainen hinta hyväkuntoisesta.

Olin varmaan vähän myöhässä, kun vasta kahden maissa tulin paikalle kierteleen (olin aamulla tentissä, piruvie). Mä ehkä näin sut (tai ainakin jonkun, jolla oli noitiksen levyjä muovikassissa) ja katselin kateellisena, että prkl. mulkku kun vei käsistä :D

http://www.nic.fi/~ovaltone/sflp.php
Siitäpä mahdollisuus 'kostaa' :)
mr_b
07.12.2005 22:15:36

Voitte mahdollisesti lopettaa Noitalinna vinyylien metsästyksen, luin Musa.fi -lehdessä olleesta Sari Peltoniemen haastattelusta, että Johanna-kustannus olisi ilmeisesti julkaisemassa kaikki levyt uudelleen cd-versioina. Jee.

Lisäksi tietoa että Noitalinna ei varmaan palaa koskaan keikoille, koska Sari ei halua enää. Blääh.
Paha musta enkeli vei pikku julmurin
PomppoK
07.12.2005 22:31:01

Vinyylien metsästys tuskin loppuu, mutta hieno uutinenhan tämä on! Ainakin käydessään toteen.

Jälkimmäinen 'suru-uutinen' ei sekään välttämättä kovin ikävä ole, lopulta :) Tai mistä minä tiedän. Noitalinna Huraa! ei kuitenkaan äkkiseltään tuntuis enää järin potentiaaliselta orkesterilta onnistuneen comebackin suhteen, myöhäisherännäisen näkökulmasta katsoen.
pellervo
23.12.2005 21:43:57
Sukulaissuhteesta johtuen tiedän, että nh:n levyjen uudelleenjulkaisua cd:nä on levy-yhtiössä mietitty vakavasti ja ehkä tulevaisuudessa asia tulee käymään toteen.
ekkedi
24.12.2005 00:42:45
Itse sain tänään sähköpostilla tiedon levy-yhtiöstä, että Kalan silmä julkaistaan alkuvuonna 2006 cd:nä ja muutkin levyt todennäköisesti vuoden 2006 aikana!
riimu
24.12.2005 08:52:09
Upea bändi ja tajutonta musiikkia. Harmi vaan että noita älppäreitä ei meinaa löytyä nykyään oikein mistään.
Let us go in; The fog is rising.
riimu
24.12.2005 18:19:20
Milläs lafkalla bändi onkaan?
Let us go in; The fog is rising.
Naama-amis
24.12.2005 21:20:13
Milläs lafkalla bändi onkaan?

Love kustannus / Johanna kustannus / Megamania sanoo tässä tyhmän kokoelmalevyssä, tiedä sitten noista tarkemmin.

Aika sympaattista musaahan tää kyllä on. Ihan herätteenä ostin tuon "riittäähän noita linnassa" -kokoelman ja kyllähän omanlaistaan on :) Välitöntä, niin kuin joku kuvasi.
Tilallisen poika ja urkurikoulun oppilas
Jubi
24.01.2006 13:52:49
Nyt on varmistunut, että Kalan silmä julkaistaan todella kevään aikana CD:llä.
Lähde: http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/musiikki.shtml/420554?
Innostus, nuoruuden hermostollinen häiriötila, joka paranee pienillä annoksilla katumusta kokemuksen karttumisen seurauksena.
Walrus
24.01.2006 14:01:31
Nyt on varmistunut, että Kalan silmä julkaistaan todella kevään aikana CD:llä.
Lähde: http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/musiikki.shtml/420554?

Täytyy varmaan käydä ostamassa ja hakemassa siihen sitten ihan piruuttaan nimmari äikän maikalta :)
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)