milcoin 19.11.2005 19:03:28 | |
---|
Onko kukaan äänitelly kyseisiä styrkkareita? Oon kokeillu nyt kolmesti ihan ns. normimikityksillä (57 yms) ja aina tulee tosi kuivan ja ankean kuuloista. Äänenpainetta kyllä saa. Tuntuu että laite ei anna sustainia eikä se kuullosta yhtään "suurelta". Kyseessä on sellanen ehkä 100w putkinuppi. Tää kuullosta varmaan tyhmältä mutta ajattelin että jollain voi olla jotain ensikäden tietoa.. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Roberto 19.11.2005 20:42:45 | |
---|
Monster = asiaa. Ne on parhaita silloin kun pitää kyykyttää jotain 25W elementtejä notta puhekelat rapisee :) |
Lennu 19.11.2005 20:56:10 | |
---|
Totta, kannattaa laittaa joku kaiutin. Pelkkä nuppi kuulostaa aika hengettömältä... - how did you think I got these inside, by osmosis? |
Roberto 19.11.2005 21:44:04 | |
---|
Totta, kannattaa laittaa joku kaiutin. Pelkkä nuppi kuulostaa aika hengettömältä... I write my own material... |
Lennu 19.11.2005 22:16:37 | |
---|
I write my own material... I don't, but I still go cheeky when possible. - how did you think I got these inside, by osmosis? |
StJerky 19.11.2005 23:53:46 (muokattu 19.11.2005 23:54:03) | |
---|
Onko kukaan äänitelly kyseisiä styrkkareita? Oon kokeillu nyt kolmesti ihan ns. normimikityksillä (57 yms) ja aina tulee tosi kuivan ja ankean kuuloista. Äänenpainetta kyllä saa. Tuntuu että laite ei anna sustainia eikä se kuullosta yhtään "suurelta". Kyseessä on sellanen ehkä 100w putkinuppi. Tää kuullosta varmaan tyhmältä mutta ajattelin että jollain voi olla jotain ensikäden tietoa.. Onko se niitä 70-luvun Monstereita? Minulla oli sellainen 120W ja ei kyllä studiossa saanut kehuttavaa soundia aikaiseksi. Vähän parani, kun otti pari putkea pois. Saattaa olla, että hyvällä kaapilla (ja keinokuorman kanssa) olisi toiminut paremmin. Mielenhäiriössä ostin joskus 1990. Toisessa mielenhäiriössä myin (olisi pitänyt arvata, että siitäkin tulee vielä haluttu peli). |
milcoin 20.11.2005 00:35:01 | |
---|
Onko se niitä 70-luvun Monstereita? Minulla oli sellainen 120W ja ei kyllä studiossa saanut kehuttavaa soundia aikaiseksi. Vähän parani, kun otti pari putkea pois. Saattaa olla, että hyvällä kaapilla (ja keinokuorman kanssa) olisi toiminut paremmin. Mielenhäiriössä ostin joskus 1990. Toisessa mielenhäiriössä myin (olisi pitänyt arvata, että siitäkin tulee vielä haluttu peli). Kyllä se on ihan uus. Eli pari vuotta vanha. Juu, kyllä sitä pitää ajaa TOSI lujaa että saa edes asiallista soundia aikaan. Mutta moderneihin nuppeihin verrattuna mä ainakin jään kaipaamaan ihan sellasta sustainia. Ehkä se on sit väärä nuppi tohon tarkoitukseen. Kaappina oon kokeillu marsun peruskaappeja ja monsterin omaa. Joku voi kysyä mikä kitara tai kaappi tai kielisetti tai plektra tai etuaste tai mikki tai muunnin mulla on. Oon kokeillu monia eri yhdistelmiä ja nuppi on ainut joka tökkii joka kerta... "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
milcoin 20.11.2005 00:38:24 | |
---|
Totta, kannattaa laittaa joku kaiutin. Pelkkä nuppi kuulostaa aika hengettömältä... Olen ns. huumorimiehiä joten nauran seuraavaks sun vitsille:
Hohohoho
Noin. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Lennu 20.11.2005 01:37:50 | |
---|
Hohohoho Noin. No sori vitusti, I'll get me coat. "kun kitara soi, ei itkeä saa, ei meluta saa, joku voi tulla ikkunan taa" |
Neljä Ruuvia 20.11.2005 10:17:06 | |
---|
Soitatko sä ite sitä vai joku muu.Vedätkö tarkkaamossa vai samassa tilassa? Ei noi mitkään perus etuasteella olevat isotehoset nupit soi muuten kuin aivan kyykyssä. Valitettavasti gainin lisäys yleensä auttaa. |
PIM 20.11.2005 11:49:43 | |
---|
Toisessa mielenhäiriössä myin (olisi pitänyt arvata, että siitäkin tulee vielä haluttu peli). No ei ne nyt NIIN haluttuja ole. Mä olen jo pitkään yrittänyt löytää ostajaa Monsterin 60w kombolle vm.76, mutta eipä ole kiinnostusta juuri löytynnä. ...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS... |
Mikael 20.11.2005 11:58:10 | |
---|
Off Topic: Mä äänitin eilen tollasta hevimmän puoleista rock-musaa ja piti saada sellanen Iommi-henkinen soolo aikaiseksi. Vanha Farfisa-haitarivahvistin täysille ja siihen eteen Hughes&Kettner Tube Factory ja vot! Vanha rouva antoi kaikkensa ja se riitti : ) Hieno soundi. Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
Soitatko sä ite sitä vai joku muu.Vedätkö tarkkaamossa vai samassa tilassa? Ei noi mitkään perus etuasteella olevat isotehoset nupit soi muuten kuin aivan kyykyssä. Valitettavasti gainin lisäys yleensä auttaa. Joku muu on soittanut. Ja tarkkaamossa ollaan vedetty. Gainin lisäys auttaa kyllä sustainiin mutta noissa se etuastesärö on sellasta enemmän fuzz-tyylistä. Kai se on vaan niin erilainen soundi et sitä täytyy soittaa erilailla. Varmaan sellaseen riffittelyyn voi toimiakin mutta me ollaan tehty aina sellasta hitaampaa missä soundin tarttee soida. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Neljä Ruuvia 20.11.2005 12:36:58 | |
---|
Ja tarkkaamossa ollaan vedetty. Tuohonhan auttaa valitettavasti kuunteluvolume. Vanhoissa kunnon pajoissa kuten Takomolla ja MTV Musiikki1 sai hyvin soimaan/kiertämään kun isolla kuuntelulla huudatti. Hommassa ei vaan oo kyllä paljon järkee :-) Sun probleemaas autta pienimpi pääte. Jos siitä voi tiputtaa tehoo siitä Monsterista vaikka ottamalla putkia pois niin kokeile. |
superfly 20.11.2005 12:38:11 | |
---|
No ei ne nyt NIIN haluttuja ole. Mä olen jo pitkään yrittänyt löytää ostajaa Monsterin 60w kombolle vm.76, mutta eipä ole kiinnostusta juuri löytynnä. Minkä takia sulla ei sitten ole torilla ilmoitusta? "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
PIM 20.11.2005 12:49:28 | |
---|
Minkä takia sulla ei sitten ole torilla ilmoitusta? No on kyllä ollut monestikin mutta kun kerran kysyntää ei ole niin en ole jaksanut ilmoitella. ...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS... |
kivi 20.11.2005 14:32:11 | |
---|
Onko kukaan äänitelly kyseisiä styrkkareita? Oon kokeillu nyt kolmesti ihan ns. normimikityksillä (57 yms) ja aina tulee tosi kuivan ja ankean kuuloista. Äänenpainetta kyllä saa. Tuntuu että laite ei anna sustainia eikä se kuullosta yhtään "suurelta". Kyseessä on sellanen ehkä 100w putkinuppi. Tää kuullosta varmaan tyhmältä mutta ajattelin että jollain voi olla jotain ensikäden tietoa.. Monstereissa on headroomia, eli ne on soundillisesti lähempänä jotain Ampeg - Vox - Hiwatt -linjaa kuin Marshallia tai Fenderiä. Niiden soundi funkkaa kivasti. parhaimmillaan haukkuu kuin koira, mutta jos nykyaikaista säröä haet, hae muualta tai käytä pedaalisäröä. Mikä on kaappina? Kannattaa kokeilla kaapissa jotain kevytripusteista elementtiä kuten Vintage30, niin se lähtee liikkeelle pienemmälläkin teholla. Jos 57 ei toimi, niin se ainakin toimii, että kaadat kaapin selälleen lattialle ja ripustat yläpuolelle jonkun kivan ison konkan. Lähimikittäisin Monsterin ennemmin MD421:llä kuin 57:lla. Vieläkin harmittaa, että myin oman Monster 120:ni aikoinaan 600 markalla. |
duane 20.11.2005 18:33:28 | |
---|
Ja tarkkaamossa ollaan vedetty. Minkälaisella kytkennällä? Pelkkä kitarasignaali ei jaksa kovin pitkää matkaa juosta heikentymättä, saattaa senkin takia kuullostaa kuolleelta... Kyllä köyhän kannattaa ostaa halpaa, sillä halpa tulee kalliiksi ja kallis on aina laadukasta |
Plektra 20.11.2005 18:38:07 | |
---|
Meillä oli basistilla joskus antiikkinen Monster-PA-vahvistin bassonuppina ja siihen käyttöön oli ihan kohtalaiset soundit. Pääteasteena siinä oli kaksi EL34-putkea. Valitettavasti laite "tuhoutui", putket ovat tosin tallella. Get up & stay on the scene |
Roberto 20.11.2005 18:47:48 | |
---|
Kyllä se on ihan uus. Eli pari vuotta vanha. Uusissa on ihan eri meno kun niissä 70-luvun kamppeissa. Jotain kaiutinelementtien vaihtoa oli muistaakseniainakin jossain vaiheessa meneillään niissä koneissa joita Kitarapajalla oli. Kaakkoon vaan, ja jos sustainia haikaatte niin kitaristi kamojen viereen veivaamaan, ei sinne tarkkaamoon. |