Aihe: Esp Ltd MMV SN vai Jackson RR3?
1 2
Haba K
18.11.2005 16:06:04
Joo elikkä olen nyt ajatellut ostaa jomman kumman kitaroista, ja aikaisemmista kirjoituksista en ole löytänyt mitään mikä voisi kallistaa pääni Jacksonille tai Espille, joten jos voisitte kertoa kokemuksianne molemmista kitaroista ja kertoa hyviä ja huonoja puolia?
WildChild89
18.11.2005 16:15:21
MMV SN mun mielestä, parempi soitettavuus ja mikit on ainaki 10000 kertaa paremmat. 24 nauhaa viel plussana ku ite satun tarviin.

Tää aihe on kyllä ollu jo esillä sata kertaa.
Let´s fuck.
mhaarala
18.11.2005 16:17:02 (muokattu 18.11.2005 16:18:23)
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=15&t=93921&o=0#p2855367

Itse itseäni lainaten:

Minä en kyllä RR3:a taitaisi kuitenkaan ainakaan originaalina ottaa tuon ESP-LTD:n tilalle. Syyt:

- lisenssifloikat yhtä huonoja kummassakin, eli ei etua jaskalle siitä
- EMG-HZ H4:t on pirusti paremmat kuin RR3:n duncan designedit
- RR tuntuu vähän kukkakepiltä kun on tottunut tuon espin massiivisuuteen
- paksumpi kaula sopii minusta vähän paremmin monipuolisempaan soitantoon
- espissä on parempi kaulaliitos
- RR3:ssa on liikaa roinaa, eli 3 potikkaa + kytkin, mielestäni vähän turhan hankala käyttää
- 24 nauhaa vs 22 nauhaa, lisäksi mmv-sn:ssä on reunalistat ja maalattu kaula

Se mikä Jacksonissa taas on parempaa:

- viimeistely huolellisempaa
- "se aito RR"
- jakin paikka on yläsarvessa niin kuin kuuluukin
- tilukepakkona ihan kiva
- ei niin massiivinen -> helpompi kuljettaa
- kaulaa ei maalattu, tuntuu mukavalta kädessä

Lisätään tuohon nyt vielä että RR on siromman näköinen ja on makuasia kummasta tykkää enemmän. Itse en ole vieläkään osannut päättää kumman mallista pidän enemmän, mutta ei ole mitenkään poissuljettu vaihtoehto että joskus päädyn ennemmin RR-malliseen kuin ESP:n SV-malliin. Tämä vertailu siis on vain LTD MMV-SN:n ja Jackson RR3:n välinen. :)
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Haba K
18.11.2005 16:22:56
Kiitos näistä :D ite oon huomannu että tossa espin mmv sn mallis on tosiaan se potikka siin alemmas siives joka tekee istaalleen soittamisest ärsyttävää.
luopio
18.11.2005 16:23:32 (muokattu 18.11.2005 16:25:03)
Annan ääneni ehdottomasti jaskalle. ESP tuntuu lelulta jaskaan verrattuna. Viimeistely on on parempaa jaskassa. Ulkonäkö miellyttää minua enemmän. Noista paskafloikista paremman tuntunen on mielestäni jaskassa. Joo niin, tuo pinempi bodikin on jaskalle plussaa ja kaulan maalaamattomuus.

ESPin puolesta sanottakoon mikit ja se ett pudumin laihol on sennäkönen!!1
Syntisin heittäköön viimeisen kiven
Deranged
19.11.2005 11:16:47
Esp Ltd MMV BO. Ei tule ongelmia floikan kanssa.
mhaarala
19.11.2005 11:40:02
Tietääkseni se Jacksonin paskafloikka on sama paskafloikka mikä on myös Ltd:ssä, joten mistäköhän sellainen parempi tuntu siihen voi tulla? :)

Tuo BO voi olla ja ihan hyvä vaihtoehto, vaikkakin itse pidän liimakaulaista miellyttävämpänä. Ja jos floikkaa ei käytä niin ei liene vireen kannalta kovin paljon merkitystä onko talla kiinteä vai kelluva. Tietysti BO on aika paljon halvempi kuin SN..
FatSam
19.11.2005 12:31:54

Tietääkseni se Jacksonin paskafloikka on sama paskafloikka mikä on myös Ltd:ssä, joten mistäköhän sellainen parempi tuntu siihen voi tulla? :)

Mun mielestä noissa on erilaiset lisenssi-Floikat. Ei kyllä läheskään varmaa tietoa.
Joskus ilmestyy vuosituhannen thrash-levy.
koponen
19.11.2005 12:58:02
100-0 Jacksonin eduksi. Melkein mikä tahansa keppi on parempi kuin tuo ltd.
Call it what you wanna call it, I'm a fucking gear-a-holic...
mhaarala
20.11.2005 01:44:47
Mun mielestä noissa on erilaiset lisenssi-Floikat. Ei kyllä läheskään varmaa tietoa.

No kun minä en niistä löytänyt mitään muuta eroa kuin sen että jaskassa oli Jacksonin leima laitettu siinä missä Ltd:ssä ei sellaisia ole. Kromivärin lisäksi en löytänyt mitään muuta eroa, samanlaisia lo-pro-kopioita ovat, luultavasti samalta valmistajalta.

Jacksonilla oli myös toisenlainen lisenssifloikka käytössä joskus, se on vähän samanlainen kuin Schallerit mitä löytyy vanhoista Charveleista ja joistain Professional-Jacksoneista (ja Jackson Starseista). Mutta RR3:ssa en ole sellaista koskaan nähnyt, enkä myöskään uudemmissa jaskoissa...
luopio
20.11.2005 11:54:24

Näin oon itsekkin käsittänyt mutta en nyt aivan varma ole kun kerran sanoit. Se jaskan lisenssihän on tosiaan nimettykin ihan omakseen mutta tiiä sitte vaikka samalta tehtaalta tulisivatkin. Joka tapauksessa enemmän oon kuullut nurinaa niistä jotka ovat olleet LTDeissä kiinni.
Syntisin heittäköön viimeisen kiven
hemulit.org
22.11.2005 14:30:13
mitähän puuta tuo mmv on.
mhaarala
22.11.2005 14:40:44
Veikkaan Agathista. Varmaa tietoa ei liene kellään...
Kampuzzjeah!
22.11.2005 14:43:18
Veikkaan Agathista. Varmaa tietoa ei liene kellään...

basswood eli lehmusta.
mhaarala
22.11.2005 14:45:53
Mistä moinen tieto? En muista nähneeni missään tietoa noiden puista... veikkasin agathista hintaluokan ja valmistuspaikan perusteella, kun noissa halvemmissa Indonesian ihmeissä tuntuu muutenkin olevan aika usein agathista.. :p
Kampuzzjeah!
22.11.2005 16:18:29
Mistä moinen tieto? En muista nähneeni missään tietoa noiden puista... veikkasin agathista hintaluokan ja valmistuspaikan perusteella, kun noissa halvemmissa Indonesian ihmeissä tuntuu muutenkin olevan aika usein agathista.. :p

silloin kun nämä MMV-03:set tuli myyntiin niin musamaailman sivuilla mainittiin että runko on lehmusta.
Ilez885
23.11.2005 11:49:22

Tulis jotenkin ekana mieleen, että Jackson olis paljon parempi kitara kuin ESP-LTD
Spike
23.11.2005 11:54:05
Tulis jotenkin ekana mieleen, että Jackson olis paljon parempi kitara kuin ESP-LTD

Öööh, jollei oikeasti ole muuta tietoa kuin mutu-tuntumalta, ni parempi jättää postaamatta.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
JLM
23.11.2005 12:11:17

Kiitos näistä :D ite oon huomannu että tossa espin mmv sn mallis on tosiaan se potikka siin alemmas siives joka tekee istaalleen soittamisest ärsyttävää.

Oot siis kokeillut kumpaakin kitaraa? Meinasin vaan kirjoitella, että kannattanee kokeilla kumpaakin perinpohjaisesti, niin päätös varmaan helpottuu. Pelkkien speksien katselulla on aika vaikea päättää kumman haluaa. Soittamisen jälkeen päätös voi olla hyvinkin helppo.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)