JmJ75 19.11.2005 17:46:46 | |
---|
Moi, olisi tarkoitus hommata Metalli säröllinen särkiä tai v-amp2:n(säröt?). Särkijöistä olen katsellut boss MT-2 MetaZonea ja Digitech Metal Masteria. Jälkimmäinen kuulosti paremmalta. Mutta toimiiko nuo kunnolla jos soittelen tietokoneen kautta tai kuulokkeilla? Koneessa äänikorttina Philipsin acoustic edge. Olisiko parempi vaihtoehto tuo V-amp2 tai jokin muu efekti? Lähteekö v-ampista kunnon metalli säröt? Budjettina alle 100€.. (käytetty tai uusi) |
-K- 19.11.2005 17:51:33 (muokattu 19.11.2005 17:52:43) | |
---|
Ei toimi pedaalit, tai toimii, mutta kuulosta HIRVEÄLTÄ VAMP2 on ratkaisu, ja ei, se ei ole efekti vaan vahvistinmallintaja. Siinä on kaiutinmallinnus samassa, joten se toimii moitteettomasti kuuloikkeiden ja tietokoneiden kanssa. EDIT ja metallisäröistä custom hi gain ja modern hi gain mallinnukset toimivat mielestäni parhaiten. Ei suotta elämys. |
wilzhu 19.11.2005 17:52:19 (muokattu 19.11.2005 17:53:14) | |
---|
V-Ampin plussat omasta mielestäni: -Sisältää kaiken tarvitsemani -Paljon ominaisuuksia -Hyvät saundit Miinukset: -Pieni viive(Ei kovinkaan häiritsevä) -Kohina(Saa kylläkin erään ominaisuuden ansiosta melkein kokonaan pois) -Huono wahi Edit: Milloinkohan tulee seuraava versio V-Ampista, jossa on puutteet(ehkä) korjattu? Elämä Off. |
Ziggy Bubba 19.11.2005 18:04:46 | |
---|
V-Ampin plussat omasta mielestäni: -Sisältää kaiken tarvitsemani -Paljon ominaisuuksia -Hyvät saundit Miinukset: -Pieni viive(Ei kovinkaan häiritsevä) -Kohina(Saa kylläkin erään ominaisuuden ansiosta melkein kokonaan pois) -Huono wahi Edit: Milloinkohan tulee seuraava versio V-Ampista, jossa on puutteet(ehkä) korjattu? Öö, mun vampissa ei edes oo wahhia! :D www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
superfly 19.11.2005 18:06:41 | |
---|
Öö, mun vampissa ei edes oo wahhia! :D Onpas. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Ze Kink 19.11.2005 18:19:10 | |
---|
Kyllä tuo Vamppi on tuohon hintaan erinomainen vehje. Kokemuksia mulla tosin on vain tosta X-vampista, mutta luulisin V-amp2:sen olevan vähintäänkin yhtä hyvä. [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D |
Ziggy Bubba 19.11.2005 18:26:21 (muokattu 19.11.2005 18:28:01) | |
---|
Onpas. Höpsistä. Auto-wahia ei lasketa. V-Ampista saa muuten oikein hyvät hevisoundit. Metal Zonesta tuhnut... Kaikille makunsa mukaan :D www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
-septimisti- 19.11.2005 19:02:42 | |
---|
Höpsistä. Auto-wahia ei lasketa. Ihan pakko viilata pilkkua sen verran, että kyllä kakkos vampissa on ihan normaalikin wah. Sen saa käyttöön behkun omalla editor softalla. Ja tietty sitten olisi hyvä olla erillinen midi-poljinkin. Soundista en sano mitään ;) |
JmJ75 19.11.2005 19:05:21 | |
---|
Oh-hoh täällähän saa nopeita vastauksia. Eli vamppi2 siis... onko tuo vamp2:n viive kuinka suuri? Koetin tietokoneen välityksellä noita vst-plugineja ja siinä tuli aika suuri viive. Soittamisesta ei tullut mitään kun laahasi niin paljon jäljessä. Entäpä kuinka suuri ero noilla x v-ampilla ja v-amp2:lla on? x v-amppia näyttäisi olevan thomanilla 67€... (v-amp2 99€). |
Tympee Huttunen 19.11.2005 19:09:53 | |
---|
Tuo "viive" ei ole huomattava. En edes viiveestä puhuisi, vaan V-ampin hitaammasta reagoinnista soittoon. V-amp2 ehdottomasti. Wah tosiaan löytyy myös (käyttö vaatii tietenkin midipedaalin). Ei ehkä paras wahi, mutta kyllä sillekin käyttöä löytyy. Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti? |
koponen 19.11.2005 19:11:16 | |
---|
Oh-hoh täällähän saa nopeita vastauksia. Eli vamppi2 siis... onko tuo vamp2:n viive kuinka suuri? Koetin tietokoneen välityksellä noita vst-plugineja ja siinä tuli aika suuri viive. Soittamisesta ei tullut mitään kun laahasi niin paljon jäljessä. Entäpä kuinka suuri ero noilla x v-ampilla ja v-amp2:lla on? x v-amppia näyttäisi olevan thomanilla 67€... (v-amp2 99€). V-Ampin viivellä ei tosiaankaan ole mitään merkitystä soittoon. Ensimmäisen kerran kuulen koko ongelmasta ja olen sentään käyttänyt V-amppia ja podia vähän helvetisti. Hinta/laatu suhteessa V-amp on aivan uskomattoman hyvä laite. Call it what you wanna call it, I'm a fucking gear-a-holic... |
Ziggy Bubba 19.11.2005 19:14:41 | |
---|
Ihan pakko viilata pilkkua sen verran, että kyllä kakkos vampissa on ihan normaalikin wah. Sen saa käyttöön behkun omalla editor softalla. Ja tietty sitten olisi hyvä olla erillinen midi-poljinkin. Soundista en sano mitään ;) Njaa, mun mielestä wah vaatii sen polkimen... Vähän niinkuin whammy. Tämä on aika hölmöä. www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
superfly 19.11.2005 20:30:42 | |
---|
V-Ampin viivellä ei tosiaankaan ole mitään merkitystä soittoon. Ensimmäisen kerran kuulen koko ongelmasta ja olen sentään käyttänyt V-amppia ja podia vähän helvetisti. Hinta/laatu suhteessa V-amp on aivan uskomattoman hyvä laite. Sama täällä. En mä ole mitään viivettä huomannut. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Jostain luin että tuosta Bass V-amp Pro:sta saa mukamas vielä paremmat hevi säröt kuin kitaralle tarkoitetusta versiosta. |
Tympee Huttunen 20.11.2005 11:04:15 | |
---|
Jostain luin että tuosta Bass V-amp Pro:sta saa mukamas vielä paremmat hevi säröt kuin kitaralle tarkoitetusta versiosta. Epäilen. Tietenkin jos tarkoittaa hevisäröllä sellaista soundia, mikä tuuttaa alapäätäkin rutosti. Kiva soundi, jos yksin soittelee, mutta bändi/äänityskäytössä aivan turha (jos se basistikin löytyy) Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti? |
JmJ75 21.11.2005 18:48:44 (muokattu 21.11.2005 18:52:57) | |
---|
Nyt olisi mahdollista saada myös seuraavat kamat: Vahvistin Yamaha jx40 (joka vähän rahisee volyme ja ääni nupeista väännettäessä. Lopun alkua? Muuten toimii ok). Linkki alla kuvaan. http://www.mercatinomusicale.com/allegati/197783.jpg Särkijät: Boss Super feedbacker & Distortion sekä alla olevan linkin kuvassa näkyvä Ibanez. Malli? (jos joku osaa kertoa mallin niin olen kiitollinen) http://www.elisanet.fi/jari.jamsa/sarkijatBossJaIbanez.jpg Särkijät eivät ole tarpeeksi tuhdit (metalliset) makuuni joten ne pitäisi myydä/vaihtaa tuhdimpaan. (meneekö kaupaksi? Ei tietoa noiden tasosta..) Mitä mieltä olette tästä paketista? Kannattaako edes harkita? Hp noilla on 50€... |
tenkainen 21.11.2005 18:55:14 | |
---|
Mitä mieltä olette tästä paketista? Kannattaako edes harkita? Hp noilla on 50€... Totta ihmeessä! Tuolla hinnalla. Ja nuo potikat vahvistimesta voi vaihtaa, ei maksa paljoa. Tai joku spray voi auttaavähäksi aikaa jopa. "Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37 |
Deranged 21.11.2005 19:19:46 | |
---|
Hommaa Zoom G2.1u, voit liittää sen suoraan tietsikan USB-väylään ja mukana tulee Cubase LE softat. Äänenlaatu on V-amp2:ta parempi ja Zoom on metallikuorinen, toisin kuin V-amp 2. |
marklaar 21.11.2005 21:01:17 | |
---|
Hommaa Zoom G2.1u, voit liittää sen suoraan tietsikan USB-väylään ja mukana tulee Cubase LE softat. Äänenlaatu on V-amp2:ta parempi ja Zoom on metallikuorinen, toisin kuin V-amp 2. Onko omakohtaisia kokemuksia tuosta Zoomista? Hinta Suomessa? Pitäis joku alle parin huntin multiefekti hommata siedettävällä wahilla ja kotisoittoon. Noita kun on joka lähtöön enkä koskaan ole efekteillä kikkaillu. "Please, let these marklars stay where they can grow and prosper without any marklars, marklars, or marklars." |
JmJ75 22.11.2005 10:27:54 | |
---|
Totta ihmeessä! Tuolla hinnalla. Ja nuo potikat vahvistimesta voi vaihtaa, ei maksa paljoa. Tai joku spray voi auttaavähäksi aikaa jopa. Jep, ostin sitten tuon paketin. Voiko noihin potikoihin siis voi sumuttaa jotain sähköspraytä? |