Aihe: Rumpalin ryhti.
1 2 3
moderndrummer88
19.11.2005 00:32:22
Siinä oli Larssilla kaikki kunnossa: tomit ihanteellisessa kulmassa, Pinstripeissa sopivasti lisädemppiä, selkä rennosti mutkalla. Ottakaa oppia!

ja silti teistä kukaan ei tule soittamaan noin isolle yleisölle kuin tuossa kuvassa...
Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!!
Ällistysmies
19.11.2005 00:43:24
Se on sitä ironiaa.
moderndrummer88
19.11.2005 00:49:18
Se on sitä ironiaa.

jep jep
vapauskauppias
19.11.2005 01:23:09
ja silti teistä kukaan ei tule soittamaan noin isolle yleisölle kuin tuossa kuvassa...

Anteeksi vain, mutta +.
Migo
19.11.2005 10:18:52

Meinasin kirjoittaa aivan samaa, mutta menin valtavirran mukana ja kommentoin Lassen ylisuuria rumpuja :)
Tykkään soittaa soittimilla.
kampela
19.11.2005 12:05:10

Itelle toi ryhti on kausiluontosta. Välillä tulee tehtyä vatsoja yms, välillä ei.
Peruna kerrallaan..
moderndrummer88
19.11.2005 12:27:17 (muokattu 19.11.2005 12:29:12)
Meinasin kirjoittaa aivan samaa, mutta menin valtavirran mukana ja kommentoin Lassen ylisuuria rumpuja :)

ei kannata aina mennä massan mukana, välillä siitä saa plussan...

E: jaa se ryhtikö..? no ite aika paljon pitää tarkkailla tuota ryhtiä ja on se nykyään ihan hyvä, tais vaan olla siinä, että kun ensmäiset vuodet soittelin selkä jyyryssä niin nyt siitä saa maksaa
Epämuusikko
19.11.2005 15:29:39
Onneksi tämä keskustelu on pysynyt otsikon mukaisessa aiheessa. Itsellä menee välillä selkä kipeäksi, jos siihen ei jaksa kiinnittää huomiota. Tällä hetkellä rokkisettini penkki heiluu kuin mikäkin keinutuoli. V#"€taa. Pitäisi liikkua enemmän.
...we have to produce a smooth, flowing, coordinated series of closely-spaced notes from bar one to the end of the piece, while the guitar player can strum one power chord, assume the rock god stance, and have the groupies swooning. ÄrLä #009
Youni
19.11.2005 18:10:47
Itse olen yrittänyt parantaa ryhtiäni. Olen huomannut, että jonnitän olkapäitäni ylöspäin ja siksi ne ovat jäykät pitemmän soitannan jälkeen.

Pakko hehkuttaa tätä: http://www.amoralweb.com/stella08050409.jpg

Eilen olin katsomassa ja tuolla äijällä pysyi ryhti menossa kuin menossa, todella vakuuttavan näköinen settinsä takana.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
Ze Kink
19.11.2005 19:47:27
Mulla ei ole mitään ihmeempiä ongelmia ollut, mutta rumputunneilla tulee aina selkä kipeäksi. En tiedä mikä siinä oikein on, onko se se, että nuottiteline on sivussa, vai että setti on aseteltu oudosti. Himassa soittaessa ei koskaan mitään.

Eräs tuttu jazzrumpali joutui muuten menemään ergonomille kun tuli selkä aina kipeäksi soittaessa, ja se rupesi jo haittaamaan. Istui kuulemma liian suorassa.
[KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D
Ällistysmies
19.11.2005 20:26:15 (muokattu 19.11.2005 20:29:06)

Eilen olin katsomassa ja tuolla äijällä pysyi ryhti menossa kuin menossa, todella vakuuttavan näköinen settinsä takana.

Sanotaan vaikka näin, että tuo mies on tarkka ja soitto on vakuuttavaa, mutta esiintyminen on todella ilmeetöntä. Eläytyminen on samaa kuin katsoisi uutistenlukijaa.
Youni
19.11.2005 20:36:14
Sanotaan vaikka näin, että tuo mies on tarkka ja soitto on vakuuttavaa, mutta esiintyminen on todella ilmeetöntä. Eläytyminen on samaa kuin katsoisi uutistenlukijaa.

Juu, mutta se on myös visuaalisesti vaikuttavaa, kun ilmeetön äijä takoo rumpuja nopeasti. Showta sekin on, tarkoituksellisuudesta en sitten tiedä. Minusta se on hiton cool.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
Shitmanek
19.11.2005 20:39:49
Juu, mutta se on myös visuaalisesti vaikuttavaa, kun ilmeetön äijä takoo rumpuja nopeasti. Showta sekin on, tarkoituksellisuudesta en sitten tiedä. Minusta se on hiton cool.

Ja minä tykkään enemmän seurata kun rumpali soittaa, en mihin hän katsoo tai paljonko hän pyörittää kapulaa. Noh, toisaalta jonkun muun katsojan mielestä asia on varmasti eri :)
Yarr!
ddrum54
19.11.2005 20:43:31
Ja minä tykkään enemmän seurata kun rumpali soittaa, en mihin hän katsoo tai paljonko hän pyörittää kapulaa. Noh, toisaalta jonkun muun katsojan mielestä asia on varmasti eri :)

Minä myös. Hyvin usein seuraan rumpalia silmät kiinni. Musiikki on tärkeintä. Sirkushommissa on tärkeää, että kajalit on suorassa ja käsi nousee korkeelle.
2`n 4
Youni
19.11.2005 20:58:50
Mutta onhan se lavashow plussaa ja kuuluu tällaiseen musiikkiin.
Ällistysmies
19.11.2005 20:58:54

Makuasia. Itse määrittelen shown vähän eri tavalla, kuin tikku paskassa istumisen. Vaikka en metallia siedäkään, niin hyvä ja asiallinen lavashow pelastaisi paljon.
TheImp
19.11.2005 21:21:21

Sauna openairissa näin Amoralin ja kyllä suu auki tuota menoa katoin. Mieletön ryhti ja soitti vielä silmät kiinni :D Aika vakuuttavan näköistä ja kuuloista.
The Gods made heavymetal
Epämuusikko
19.11.2005 22:29:19 (muokattu 19.11.2005 22:33:00)
Eli siis ilmeettömyys voi olla vaikuttava visuaalinen elementti. Hyvänä esimerkkinä muinoin näkemäni Absoluuttisen nollapisteen keikat joissa laulaja ei liikkunut eikä ilmehtinyt ollenkaankaan. Ja se teki musiikin kanssa suuren vaikutuksen.
Ilmeettömyys voi toisaalta aikaansaada erikoisia tuntemuksia "suorittajassa".

Esimerkki: hurjina nuoruusvuosinani soitellessani marimbaa koetin joskus tulkita soitannollisesti kaiken minkä kerkesin kuitenkin ilmentämättä sitä liikkeillä/eleillä millään tavalla. Siinä tulee tietynlainen sisäinen ristiriita joka toi erikoisen fiiliksen. Nyttemmin sitä mielellään ilmentää tunteitaan. Pienet pakkoliikkeet eivät mielestäni ole pahasta, mutta jos eläytyminen rupeaa vetämään paikkoja jumiin tai muuten vain haittaamaan "perussuoritusta" niin silloin pitää lyödä jarruja.

Nyt en siis puhu show-meiningistä. Enkä myöskään siitä, että ilvehditään ja mölytään mukamas fiiliksissä imagosyistä, ilman tunnelatausta. Se on mielestäni verrattavissa baskeriin ja pillupartaan, tai tehottomien silmälasien pitämiseen, tai vaikka sukan tunkemiseen housunlahkeeseen.

Oon niin paska soittaja, että pitäis osata soittaa ensin ja sitten vasta näyttää hyvältä. Enkä lähde mihinkään kompensaatiohommaan tässä yhteydessä (että muka heiluminen korvaisi oikein soittamista). Perhana kun tuo Karhu maistuukin hyvältä...

EDIT: oon siis gänässä, mutta sanonpa kuitenkin että ei oo MITÄÄN ärsyttävämmän näköistä kun katsella rumpalia joka soittaa hyvin mutta jonka ilmeikkyys on kuin lobotomiapotilaalla. Ei vetele. Ei vaan vetele. Miksi pidätellä tunteitaan? Toisaalta, jos ei tunne mitään, tai musatyyli ei tunnepuolta edellytä (jälkimmäinen oli tietoinen provo, lähden mahdollisia jälkijäristyksiä pakoon baariin!)
...we have to produce a smooth, flowing, coordinated series of closely-spaced notes from bar one to the end of the piece, while the guitar player can strum one power chord, assume the rock god stance, and have the groupies swooning. ÄrLä #009
Magiz
20.11.2005 18:50:08
keskivartalon lihakset reeniin, ni pysyy ryhti.
Whatever happens, happens.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)