Aihe: Puuvanteet
1
K.Suninen
18.11.2005 20:51:21
Aloin tässä pohtimaan että mistäköhän saisi rumpuihin hankittua puuvanteet..olisi superhienoa, jos saisi koko setille, mutta vaistoni sanoo että ne ovat luultavasti kalliita..
Mietin Kumua, mutta opettajani sanoi Kumun lopettaneen erillisten puuvanteiden teon..saa vain rumpujen mukana.
Kertokaapa:
-Mistä tällaisia saa mahdollisesti tilattua?
-Hinta?
-Käytän paljon kanttilyöntiä. -kannattaako silloin puuvanteiden käyttö?
-Mahdollisia muita haittoja
Dave Weckl on huono rumpali
Simbe
18.11.2005 21:00:22 (muokattu 18.11.2005 21:27:33)
Aloin tässä pohtimaan että mistäköhän saisi rumpuihin hankittua puuvanteet..olisi superhienoa, jos saisi koko setille, mutta vaistoni sanoo että ne ovat luultavasti kalliita..
Mietin Kumua, mutta opettajani sanoi Kumun lopettaneen erillisten puuvanteiden teon..saa vain rumpujen mukana.
Kertokaapa:
-Mistä tällaisia saa mahdollisesti tilattua?
Vaikka Thomannilta tai F-musiikista, Yamahan vaahtera vintage wood hoops
-Hinta?
n.100-200 eur per rumpu, kai. Kallista kuitenkin.
Ehdottomasti! Kanttioundi on muhevampi ja kestäyys ei ole ongelma.
-Mahdollisia muita haittoja
Eivät kovin jäykät ja ruuvit pitää ehkä vaihtaa pitempiin. Kalvon reuna jää näkyviin.

http://www.thomann.de/thoiw3_yamaha … zspannreifen_14_snare_prodinfo.html

Itseäkin himottaisi ostaa 14, 16 ja 18 tomeihin puuvanteet. En tiedä mahtuisiko lattiatomin alavanne jalan ja rungon väliin. Pitänee testailla noilla 13" vanteilla mitkä mulla on. Niissä 13" vanteissa ruuvit riittivät vasta, kun poisti prikat. Ulkonäkö on kyllä mahtava. Evanssin vaaleanharmaa kalvonreunus ei näytä kauhean kivalta kuitenkaan puurunkoa vasten.

e: Tuli mieleen: Jos se mahtuminen on hilkulla, niin niitä lattiatomin jalan muhveja voisi vähän korottaa kumimaton palasilla.
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. Myytävänä LP practice conga!
ÄM
18.11.2005 23:55:36

Mulla ainakin kanttisoundi virvelissä parani kummasti, kun vaihdoin puuvanteeseen. Tosin 12" virvelissäni koko vaikuttaa paljolti huonoon kanttisoundiin, mistä huolimatta puuvanne teki siitä kuitenkin loistavan. Normi kokoisessa snaressa ero ei ehkä ole ihan yhtä suuri, mutta kyllä se silti ihan eri meininki on, että hanki ihmeessä. Mulla muuttui koko rummun soundikin samalla jotenkin lämpimämmäksi.

Ja siis kanttisoundin paranemista luonnehtisin ehkä niin, että aiempi ärsyttävä "KRÄK" soundi muuttui puuvanteen myötä maukkaaksi "KNOK"-tyyppiseksi soundiksi.
K.Suninen
19.11.2005 20:08:31
Lähinnä hain kanttilyönnin käyttämisellä sitä, että kuinkakohan kestävät puuvanteet ovat?
Mahdollisia halkeamia sun muuta?
En nyt sanoisi, että mättäisin kovaa, mutta kantti-iskut ovat kummiskin kovia..tai jotain
Dave Weckl on huono rumpali
vapauskauppias
19.11.2005 20:21:31
Miten soundi muuttuu tomeissa, jos teräsvanteet vaihtaa puisiin, vai muuttuuko mitenkään?
markkuliini
19.11.2005 20:36:17 (muokattu 19.11.2005 22:11:06)

Lähinnä hain kanttilyönnin käyttämisellä sitä, että kuinkakohan kestävät puuvanteet ovat?
En nyt sanoisi, että mättäisin kovaa, mutta kantti-iskut ovat kummiskin kovia..tai jotain

Just vedin eilen Kumun puuvanne-virvelillä koko keikan melko täysillä ja kanttilyöntejä koko ajan. Enkä keikan jälkeen huomannut minkäänlaista painumista, vaikka olin hieman huolissani keikan aikana.
Puuvanteet tomeissa: en usko että vanteet pelastavat soundia, eli jos et tykkää soundista alunperinkään niin ei ne vanteet sitä pelasta. Itse koin että puuvanteiden kanssa soundi on vähän leveämpi ja tummempi, mutta soundi ei muuttunut niin paljoa kuin virvelissä. Nyt olen käyttänyt metallivanteita tomeissa koska äänimiehet haluavat usein laittaa mikit vanteisiin ja halusin tehdä elämän helpoksi. Soundi on ollut loistava kummillakin vanteilla joten siksikin vaihdoin, ainakin hetkeksi, metalliin.

Edit:Joskin en lyökkään "rummun läpi", huonolla tekniikalla saa metallivanteenkin rikki. Mutta ovat ne puuvanteet yllättävän kestäviä. Ja nyt siis puhun paksuista puuvanteista, niistä joista ruuvit menevät läpi.
www.vasamayhtye.com
dictatorsh*t
19.11.2005 20:36:33
Puuvanteista mulla on itsellä kokemusta vain yhdestä Ludwigin 12"x6" tms. -virpasta. Lähti jykevä ääni, voin kertoa. Aivan mahtava kanttiääni ja muutenkin mainio vehje.
Ah, cartoons. America's only native art form. I don't count jazz because it sucks.
ÄM
19.11.2005 21:15:59

Mulla on siis Kumun tekemä vanne. Kyllä siihen on ruvennu painaumaa tulemaan rimshotin osuma kohtaan, mutta ei mitenkään huolestuttavissa määrin. Ollut n. 8kk käytössä.
markkuliini
19.11.2005 21:24:34

Niin ja itse käännän vanteen eri asentoon samalla kun vaihdan kalvon.
www.vasamayhtye.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)