overthewall 17.11.2005 18:11:43 | |
---|
Soitan kaikki kitaroita kaikilla tyyleillä. En jaksa selitellä sen ihmeempiä. |
rattledad 17.11.2005 22:25:13 (muokattu 17.11.2005 22:27:00) | |
---|
Niin, suomenkielessä ei ole mitään hyvää sanaa vastamaan sanaan strumming, ainakaan ei tule heti mieleen... Eikös 'rämpytys' ole melko osuva, vaikkakin vähän halventava vastine tuolle? |
inflames 19.11.2005 18:50:57 | |
---|
Sormilla soitan kyllä akustista aina, niin teräs- kuin nailonkielistä, vähän volyymissä menettää, mutta soittoon saa sormilla musta kyllä paljon enemmän vivahteikkuutta niin kompatessa kuin muutenkin, eikä sitten vahingossa rupea viljelemään kaikkia sähkismaneereita akustisella. 'The time you enjoy wasting is not wasted time.' B. Russell
Romantikkoitkijä #8 |
wrshredder 19.11.2005 18:58:51 | |
---|
Sormilla soitan kyllä akustista aina, niin teräs- kuin nailonkielistä, vähän volyymissä menettää, mutta soittoon saa sormilla musta kyllä paljon enemmän vivahteikkuutta niin kompatessa kuin muutenkin, eikä sitten vahingossa rupea viljelemään kaikkia sähkismaneereita akustisella. Mä sanoisin kyllä ,että sormilla soittaen saa enemmän volyymiä ulos kuin plekulla, ainakin nailonista. se on vaan siitä otteesta kiinni miten sitä kieltä näpäyttää :) Romantikkoitkijät#23
Soundi lähtee käsistä |
Kynsillä nylonkielistä lähes aina. Joskus tosin sellasta sointurämpyttelyä plekulla, sekä "mustalaisjazzia" (en oikein osaa). Teräskielisellä sekä pleku että kynnet. Ohuemmilla plekuilla on helpompi rämpytellä, kun ei tarraa kieliin. Yleensä käytän 0.6mm tai 0.73mm paksuisia. Isot kolmionmuotoiset tuntuisi olevan jees akustisen rämppäämiseen. [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D |
inflames 19.11.2005 19:37:05 | |
---|
Mä sanoisin kyllä ,että sormilla soittaen saa enemmän volyymiä ulos kuin plekulla, ainakin nailonista. se on vaan siitä otteesta kiinni miten sitä kieltä näpäyttää :) 'this amp goes to eleven'... :) Ja vielä suuremman äänen saa ku lyö sen kitaran seinään :D no joo, mutta meinaan, että Plektralla niita nyansseja on vaikeempi saada siihen soittoon. Välillä on hyvä ottaa silleen hennominkin. 'The time you enjoy wasting is not wasted time.' B. Russell
Romantikkoitkijä #8 |
wrshredder 19.11.2005 20:46:34 | |
---|
Ja vielä suuremman äänen saa ku lyö sen kitaran seinään :D Kokeilikx!? no joo, mutta meinaan, että Plektralla niita nyansseja on vaikeempi saada siihen soittoon. Välillä on hyvä ottaa silleen hennominkin. No näin se juu on. Mut kandee ain silti soittaa IHA TÄYSIÄ!! Nii ja plektra kirjotetaa pienel, ähähähä'!1 nusnus. Romantikkoitkijät#23
Soundi lähtee käsistä |
inflames 20.11.2005 00:06:21 | |
---|
Kokeilikx!? Lainaan sun jäsenkuvauksesta: stagg sg kopio (palasina) 'The time you enjoy wasting is not wasted time.' B. Russell
Romantikkoitkijä #8 |
wrshredder 20.11.2005 01:17:03 | |
---|
Lainaan sun jäsenkuvauksesta: heheii! en mä sitä seinille oo paiskonu vaan tuunailin sitä vähä,, no tarkemmin ottaen yritin viilailla siihen kaulaan Ynkkä-koloja ja meni vituiks, noh. se koko kitara oli ihan perseestä alunperin joten ei harmita. (ostinkin sen 20e) :D mut siit sais kyllä mikit yms johonkin projektiin.. se siitä oftopikista.. Romantikkoitkijät#23
Soundi lähtee käsistä |