Aihe: DSP 110 Sharkin asetukset
1
Basshunter
19.11.2005 13:52:15
Neuvokaa tyhmää - eli miten tuosta Behkun Sharkista saa sellaisen toiminnon, että se automaattisesti kyttäis kiertäviä taajuuksia ja vaimentaisi/leikkaisi ne automatic? Oon koittanu tuota pika-ohjetta lukea, mut ei toi homma avaudu.. musta toi ohje on hieman huonosti suomennettu. Vai tarkottaako tuolla sana "takaisinkytkentä" = feedback = kierto? Näin alkuun yllättävän hankalia yksityiskohtia.. niin no, oishan tää tietty voinu olla tuolla laulukamat-osastollakin..
- Itte ku tekkee, saa mieleisesä.. -
-septimisti-
19.11.2005 16:41:44
Tästä tuskin on hirveästi apua, mutta varmuuden vuoksi. Itse olen heitellyt noilla behkun suomenkielisillä ohjeilla vesilintuja. Englanninkieliset ovat osoittautuneet _huomattavasti_ selkeämmiksi sekä laajemmiksi, vaikka en varsinaisesti mikään tajuton kielinero olekaan.

Tuolta saa tuon sharkin manuaalin kunnon kielellä: http://www.behringerdownload.de/DSP110/DSP110_ENG_Rev_E.pdf
dewil
19.11.2005 19:14:12

Noille kierronpoistajillehan pitää siis näyttää ne kiertotaajuudet, eli kierrättää kamoja, että ne tietää, mitä vaimentaa.
Don´t Clone The Beat. Own The Beat.
Basshunter
19.11.2005 20:20:24
No näin mä kans oon ymmärtäny, et eka pitäs hieman antaa kiertää, et noi haistais ne taajuudet.
milcoin
20.11.2005 00:43:29
Olen kuullut. Että toi nimenomainen böhringeri ei haista kiertoa kovin hyvin. Eikä tee mitään muutakaan kovin hyvin. Siksi halpa hinta. Saman valmistajan feedback destroyer ja driverack-klooni hoitavat kuulemma homman. Olen kuullut.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
shagriml
20.11.2005 09:26:55

Olen kuullut. Että toi nimenomainen böhringeri ei haista kiertoa kovin hyvin. Eikä tee mitään muutakaan kovin hyvin. Siksi halpa hinta. Saman valmistajan feedback destroyer ja driverack-klooni hoitavat kuulemma homman. Olen kuullut.

Samaa olen mä kuullut ja ihmetellyt kun 30 eurolla oon nähny myytävän käytettyinä sharkkeja. Kokeillut en ole mutta jos puheet ja halvan hinnan herättämät epäilykset pitävät paikkansa niin tulee vaan mieleen että miksi noita edes valmistetaan ?
Basshunter
20.11.2005 11:31:58
No tuo Feedback Destroyer mulla oli, mut sitä ei tainnu pystyä laittaan mikserivahvistimeen, koska se liitettiin insertiin, jota mikseri vahvaris ei ole. Ainakaan tuossa Inkelissä..
Ja sit se, että mä en tarvii periaatteessa mitään huippulaitetta, mulle riittää nuo pilipalikamat. Koska ei tässä tavoitella highendiä eikä maailman valloitusta, kunhan jammaillaan ja testailaan..
milcoin
20.11.2005 12:03:22
Samaa olen mä kuullut ja ihmetellyt kun 30 eurolla oon nähny myytävän käytettyinä sharkkeja. Kokeillut en ole mutta jos puheet ja halvan hinnan herättämät epäilykset pitävät paikkansa niin tulee vaan mieleen että miksi noita edes valmistetaan ?

Sanotaanko vaikka että tuotekehittely ei koskaan oo ollu se böhringerin vahvin puoli.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
milcoin
20.11.2005 12:05:13
No tuo Feedback Destroyer mulla oli, mut sitä ei tainnu pystyä laittaan mikserivahvistimeen, koska se liitettiin insertiin, jota mikseri vahvaris ei ole. Ainakaan tuossa Inkelissä..
Ja sit se, että mä en tarvii periaatteessa mitään huippulaitetta, mulle riittää nuo pilipalikamat. Koska ei tässä tavoitella highendiä eikä maailman valloitusta, kunhan jammaillaan ja testailaan..

Onko siinä preamp out ja poweramp in. Ajaa saman asian. Tollasen "insertin" voi myös toteuttaa muilla kytkennöillä.
Basshunter
20.11.2005 12:20:51
Eli toi Feedback tulis siis esi- ja päätevahvistimen väliin? Tuo preamp out löytyy, mut ei poweramp in... DAMN! Main amp input löytyy! Onkse sama kuin toi Poweramp in? Voi hemmetti, hävitinkö nyt sit kuitenkin turhaan ton Feedback Destroyerin.. :(
dewil
20.11.2005 12:38:13 (muokattu 20.11.2005 12:39:01)

Joo, pitää siis kierrättää. Eihän se pysty itekseen arpomaan, mikä taajuus sieltä pomppaa ylös. Tai behkut luultavasti pystyy siihenkin :)

Ja sen vehkeen voi tosiaan kytkee master outin ja vahvarin väliin.
Siihenhän se sijoituu käytännössä silloinkin, kun sen kytkisi master inserttiin.

Niin ja jos se kierto esiintyy vaiks vaan laulukanavasse, ni se kandee panna sit vaan siihen kanavaan.
Don´t Clone The Beat. Own The Beat.
milcoin
20.11.2005 12:50:34
Eli toi Feedback tulis siis esi- ja päätevahvistimen väliin? Tuo preamp out löytyy, mut ei poweramp in... DAMN! Main amp input löytyy! Onkse sama kuin toi Poweramp in? Voi hemmetti, hävitinkö nyt sit kuitenkin turhaan ton Feedback Destroyerin.. :(

Kokeile vetämällä pelkät piuhat väliin. Pääasia ettet kytke kaiutinlähtöihin muuta kuin kaiuttimet. Tod.näk toimii juuri noin.
Basshunter
20.11.2005 13:08:39
Syy, miks mä ton hankin, on juuri toi - kierto esiintyy vaan toisessa mikkikanavassa. Eli lähtökohta on se, et meillä on mikserivahvari ja siinä kaks mikkiä kiinni. Toinen mikki (SM58) on mieslaulajalla, joka "laulaa" lujaa, välillä örinää, välillä normaalia laulua. Tämä toimii hyvin, ei kierrä ja voidaan volumetaso pitää riittävän kovana ilman ongelmia. Mutta sitten toinen mikki (joku pilipalipakettimikki) on naislaulajalla. Hän laulaa osuutensa puhtaalla äänellä, välillä jopa kuiskaten. Tämä kanava kiertää helposti ja volumetasot joudutaan tästä syystä pitämään liian matalalla. Tähän ajattelin ratkaisuksi tuota Sharkia. Eli siitä saisi lievästi kompuraa ja kierroneston ko. kanavalle. Toinen vaihtoehto tietty olisi hommata parempi mikki, mutta rahatilanne on kyllä aika huono.. eli onko tuo homma edes periaatteessa mahdollista ratkaista tuolla Sharkilla, vai meneekö kalusto vaihtoon? Ja jos menee, mitä kannattaisi hommata? Suuria investointeja ei kannata lähteä tekemään, koska tällä bändillä soitellaan vain omaksi iloksi, ei keikkailla, eikä mitään sen enempää..
Roberto
20.11.2005 16:25:58

Sanotaanko vaikka että tuotekehittely ei koskaan oo ollu se böhringerin vahvin puoli.

Koska sitä ei siellä ole koskaan ollutkaan :)
Woodoo
20.11.2005 17:53:45 (muokattu 20.11.2005 17:54:17)

Oon ollut kaikkiin bahkun tuotteisiin himpskatin tyytyväinen. Mulla tosin ei ole kun tuo digimikseri, mutta kuitenki. No juu ehkä osa tuotteista on hiukan kopioitu muilta ja onhan niillä paljon kuuttaperkkaakin.. Mutta siis onko tuo feedbäck testosteroni eiku... niin kyseinen vehje on siis ihan kelpo. Meillä on hevibändin reeniksellä vähän samanlainen ongelma ku pojat tykkää soittaa lujaa, tila on pieni eikä niin kovin hyvä akustiikka ja siinähän on valmis soppa... Kyseistä laitetta kun tuossa juuri mulle tarjottiin halvalla nurkista pois kuleksimasta. Jos joku vielä uskaltaa sanoa positiivisen sanan niin hommaan sen :)
Lukihäiriö ei estä kirjoitusta, mutta kirjaimien painaminen on hieman vähäisempää :)
milcoin
20.11.2005 18:32:34

Siinäpä se.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)