Aihe: Behringerin pedaalit testissä
1 2 3 4 5
Twinkle
18.11.2005 20:51:53
Mulle tuo rahan kerjääminen lukijoilta särähtää korvaan siksi, että mielestäni tuo testi on ennen kaikkea mainos. Jos jonkun siitä pitää maksaa, niin Behringerin.

Testi on kaukana mainoksesta, koska se lähti liikkeelle siitä että ostin, omilla rahoillani ja kaupasta kannoin testikappaleen kotiin. Aloin vertailemaan sitä, miten se suoriutuu ja tutkimaan tilannetta. Tein siitä tuon dokumentin ja se on juuri sillä tavalla kaunistelematon kuinka asian itse näen.

Pyydän huomioimaan senkin, että ensimmäisen palautteesi jälkeen tämä threadi on kasvanut jonkin verran ja lukemalla kokonaisuutta, täältä ja sieltä, voi selkeästi huomata että tekstiä on joka suhteessa paranneltu palautteen toimesta.

Lisäksi, Artikkelista ei _pidä_ kenenkään maksaa, huomasit vissiin sen että vaikket laittanutkaan kolikkoa automaattiin sait sen kuitenkin nähdä. Kolmas pointti vielä tässä olkoon se, että tästä "mainoksesta" ei ole kukaan vielä maksanut senttiäkään, ei Behringer eikä sen lukijat. "Rahan kerjääminen" on ainoa tapa yrittää saada tuosta edes vähän takaisin, siitä ajasta, vaivasta ja varoista mitä tuon tekemiseen on käyttänyt. Persnettoa ei ole mukava ottaa, varsinkin kun sitä yrittää tehdä muusikoiden yhteisön eteen jotakin hyödyllistä. Etenkin jos kerran omaa jotakin kutsumusta tämmöiseen hommaan, välineet ja jotakin mitätöntä osaamistakin, niin kyllä tässä jotakin yrittää sitten tehdä.

Kaikista viimeisimmäksi siitä tahtoo kuulla käytettävän termiä "mainos". Jos se tosiaan ilmainen niille jota se mainostaa, ilmainen lukijoilleen ja muuttuu lukijoiden antaman palautteen perusteella sanamuodoiltaan että testausmenetelmiltään, niin on täydellisen kohtuutonta ja perusteetonta valittaa siitä, että se tuo esille erään näkemyksen tuotteesta. En minä väitä että sen pitäisi olla myöskään "totuus", mutta sitä se enemmän kuin maksettu m
PIM
18.11.2005 21:42:13
Twinkle, hei. Ei sun tuosta Luciferista kannata välittää. Aiempien keskustelujen perusteella Luciferin mielestä Behringer ei ole koskaan milloinkaan tehnyt, tai tule ikinä tekemäänkään, yhtään hyvää tai edes käyttökelpoista laitetta vaikka minkälaisia testituloksia sille esittäisit.
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
Ziggy Bubba
19.11.2005 18:24:10

Kyllä se näyttää joitain Bossin omistajia polttavan tuo Behringerien kehuminen... Noh, kyllä minuakin saattaisi fiduttaa jos olisin maksanut yhdestä pienestä itämaisesta EQ-lootasta 100€. Sama konserni myy about samaan hintaan Roland Micro Cubea, kummassakohan on parempi kate?

nim. Behringer OD100 pedaalin onnellinen omistaja
www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet!
DaKiller
19.11.2005 19:28:14

Kyllä se näyttää joitain Bossin omistajia polttavan tuo Behringerien kehuminen... Noh, kyllä minuakin saattaisi fiduttaa jos olisin maksanut yhdestä pienestä itämaisesta EQ-lootasta 100€. Sama konserni myy about samaan hintaan Roland Micro Cubea, kummassakohan on parempi kate?

Ei vituta ainakaan meikäläistä.
Bossilla olen lähtenyt liikenteeseen ja siinä pysytään ;)
Jotenkin se vain tuntuu enemmän omalta jutulta.

nim. usean Bossin onnellinen omistaja
gibsonjp
19.11.2005 19:53:54 (muokattu 19.11.2005 19:54:35)
Olen hyvä kyselemään aiheen vierestä vähän kaikkea..:) Oikaiskaa jos olen väärässä! Miten jos nyt sain tämän loistavan arvostelun opastamana käsityksen että behringer tekee hyviä kopioita hyväsoundisista bossin pedaaleista, niin onko Behringer rakentanut digitaalivahvistimiinsa noita efektejä/osia efekteistä? Jos näin niin ovatko vahvistimet minkälaisia? Olen saanut (virheellisen?!) kuvan täältäkin että B-merkkiä ei pidetä kovin arvossa? Aliarvostettu, vai mitä aiheesta tietävät sanovat?
Hold on a second, I need a coctail!
-septimisti-
19.11.2005 20:02:14
Olen hyvä kyselemään aiheen vierestä vähän kaikkea..:) Oikaiskaa jos olen väärässä! Miten jos nyt sain tämän loistavan arvostelun opastamana käsityksen että behringer tekee hyviä kopioita hyväsoundisista bossin pedaaleista, niin onko Behringer rakentanut digitaalivahvistimiinsa noita efektejä/osia efekteistä? Jos näin niin ovatko vahvistimet minkälaisia? Olen saanut (virheellisen?!) kuvan täältäkin että B-merkkiä ei pidetä kovin arvossa? Aliarvostettu, vai mitä aiheesta tietävät sanovat?

No eipä ole noita bossin efektejä ainakaan toistaiseksi vahvistimiinsa mahduttanut, mutta Tech21:n teknologiaa sitäkin ahkerammin. Bossin hyväsoundisuudestakin voidaan tietty olla montaa mieltä. Noita vahvareita olen kokeillut vain hiljaisella volyymilla, mutta tuskin niissä mitään suurta vikaa on. Onpa sellaisiakin mielipiteitä ollut että kuulostavat just eikä melkein kopionnin kohteilta.
Jag
19.11.2005 20:10:12

Mulla on 2 noita Behkun halpis pedaaleita ja yksi Bossin. Sellaisen mielenkiintoisen havainnon olen tehnyt, että hirveen paljon ne behringerit suhisee ja pöhisee tuohon Bossiin verrattuna. Minua se ainakin häiritsee. Tremolon mukana tulee melkein särö :D.

En tiedä johtuuko tuo huonoista pihoista tai siitä, että en ole kokeillutkaan niitä tuossa efectilenkissä. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia tai selitystä tuohon havaintooni?
"Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo)
Gypsy
19.11.2005 22:01:18

Joo, harmi että olen maksanu omista Bosseistani muutaman kympin kappaleelta, markoissa.

Mitään tunnesidettä Bosseihin ei oo.
Manicci
20.11.2005 21:48:28
En löytänyt sitä toista keskustelua behringer pedaaleista, niin kirjoitan kysymykseni tähän.

Mistä noita voisi ostaa tampereen seudulta? blues overdrive ja sitten tuo kyseinen EQ kiinnostaisi.

?
Rock'n'Roll nousee
Zeni
20.11.2005 21:56:03
En löytänyt sitä toista keskustelua behringer pedaaleista, niin kirjoitan kysymykseni tähän.

Mistä noita voisi ostaa tampereen seudulta? blues overdrive ja sitten tuo kyseinen EQ kiinnostaisi.

?

http://www.tammerpianojasoitin.fi/ tuolta löytyi molempia.
Les Fender
20.11.2005 22:01:59
http://www.soitinkeskus.com/
Tuollakin akkunalla komeili noita..
Kitara tykkää kun sillä soitetaan!!
Manicci
20.11.2005 22:24:08
Kiitoksia, täytyy huomena käydä katsomas.
Rock'n'Roll nousee
kulmahiomakone
20.11.2005 23:33:26
Eikös tuo testi tuonut jo julki, että laite voisi sopia muillekin kuin makuuhuonesoittelijalle?

No mä voin ihan hyvin sanoa, että laite ei voi sopia kenelläkään muulle kuin makuuhuonesoittajalle ja sanomisillani on ihan yhtä paljon substanssia. Mä en tosin ole tiputtanut Behringerin pedaalia yhtään mistään, mutta mun mielestä pedaalin pudottaminen ei kerro yhtään mistään. Pudottelu tuskin kuitenkaan vastaa kovin kattavasti sitä rasitusta, mihin nuo pedaalit normaalikäytössä joutuvat.

Jos kestävyydestä aiotaan sanoa jotain, sitä pitää tutkia. Nyt sitä ei mun nähdäkseni ole sellaisin menetelmin tutkittu, että ne kestäisivät lähempää tarkastelua. Pedaalien parvekkeilta tiputtelu ei ole mitään kestävyystestiä vaan pikemminkin yritys luoda illuusio kestävyystestistä. Toinen asia olisi ollut, jos vaikkapa pedaalien kytkimiä olisi testattu rasitustestillä siihen saakka kunnes menevät paskaksi. Tämän jälkeen olisi sitten voinut esimerkiksi sanoa, että Behkun kytkin kesti 10000 kytkentää ja Bossin 50000, mutta ei muuta. Tuokaan testi ei siis kertoisi muusta kuin kytkimen kestävyydestä. Joku raja yleistämisellä pitäisi olla.

Ei siinä mitään, kyllä pedaaleista voi sanoa jotain ihan hypistelemällä ja ulkonäön perusteellakin. Mutta se on valheellista, että hypistelyn ja ulkonäön perusteella saadut kokemukset esitetään jonain testituloksina.

Eikös näitä pedaaleita nimenomaan pidä verrata toisiinsa, kun toinen on toisen halvempi kopio? Jälleen kerran tuli tuo makuuhuonesoittajan näkökulma esiin, jota kyllä hieman ihmettelen(?).

No joo. Voihan niitä vertailla ja ehkä pitääkin. Mun mielestä on kuitenkin kyseenalaista vertailla esim. MS Paintia Photariin ottamalla kriteeriksi että pystyykö ohjelmalla piirtämään ympyrän. Totta helvetissä pystyy, mutta jos sen jälkeen todetaan, että Paint on täysiverinen kopio Photarista, niin kyllä silloin ollaan metsässä. Keskustelun kohteena olevat pedaalit ovat kuitenkin selkeästi eri käyttäjäryhmille suunnattuja. Ei kukaan täällä vertaa Harley Bentonin "Les Pauleja" Tokain japanilaisvalmisteisiin Pauleihin. Miksei?

Twinkle, hei. Ei sun tuosta Luciferista kannata välittää. Aiempien keskustelujen perusteella Luciferin mielestä Behringer ei ole koskaan milloinkaan tehnyt, tai tule ikinä tekemäänkään, yhtään hyvää tai edes käyttökelpoista laitetta vaikka minkälaisia testituloksia sille esittäisit.

PeteH kertoo meille taas heikosta lukutaidostaan. Mulla on noita Behringerin hyviä ja käyttökelpoisia laitteita enemmän kuin minkään muun yksittäisen valmistajan laitteita. Monia vermeitä olen täälläkin hypettänyt. Behringeriä on kiittäminen siitä, että opiskelijalla on varaa moniin sellaisiin laitteisiin, jotka ilman Behringeriä olisivat tuttuja vain esitteistä ja päiväunista. Kukin noita Behringerin laitteita omistava on varmasti kuitenkin huomannut, että miten se halpa hinta on mahdollinen.

Bossin pedaaleita tai muita tuotteita minulla ei muuten ole yhtään...

"Rahan kerjääminen" on ainoa tapa yrittää saada tuosta edes vähän takaisin, siitä ajasta, vaivasta ja varoista mitä tuon tekemiseen on käyttänyt. Persnettoa ei ole mukava ottaa, varsinkin kun sitä yrittää tehdä muusikoiden yhteisön eteen jotakin hyödyllistä. Etenkin jos kerran omaa jotakin kutsumusta tämmöiseen hommaan, välineet ja jotakin mitätöntä osaamistakin, niin kyllä tässä jotakin yrittää sitten tehdä.

Ensinnäkin kiitos noista testeistä. Kaiken sanomani jälkeen on myös todettava, että niissä on paljon hyvää. Enemmän kuin esim. minun kirjoituksissa m.nettiin yhteensä ikinä ja koskaan. Kritiikkini on kenties kohtuutonta, koska olet vasta aloittelemassa hommaa. Anteeksi.

Mä näkisin, että sulla on hyvät saumat vielä joskus saada karkkirahaa tosta hommasta. Kyllä Suomen kokoiseen maahan yksi musiikkilaitteistoon keskittynyt sivusto mahtuu. Printtimediat ovat tunnetusti suhteellisen konservatiivisia ja nettiin siirtyminen tapahtuu niillä useimmiten liian myöhään jos ollenkaan. Hyvällä ajoituksella, kovalla työllä ja tuurilla sulla on ihan realistiset mahdollisuudet pyörittää sivustoa, jolle valmistajat lähettävät laitteitaan testattavaksi ilmaiseksi. Tsemiä.
ECL82 pääteputkella varustetun putkiradion haluan mä. Tarjoa!
Mika_K
21.11.2005 12:32:11
PlopPlop ... ja plussaa ropisee.

Kiitos testistä Twinkle. Jatka samaa rataa.

-M-
ekikoo
21.11.2005 14:05:30 (muokattu 21.11.2005 14:09:29)
ei mtn
A signature? Oh wait...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)