Tuli tänään käytyä ensimmäistä kertaa uuden rakkaan ESP-LTD Ec-1000 kanssa reeneissä ja huomasin, että tuo 81 on perkuleen kiertoherkkä peli. Kuinkas tämä oikeen mahdollista, kun ymmärtääkseni 81:stä on aina promotoitu, että paljon outputtia ja vähän häiriöääntä? Muuten kyllä pidän todella paljon mikin saundista. Uskomaton sustain ja pureva hevisaundi. :) "Twenty dollars!? But I wanted a peanut!" -Homer J. Simpson |
JCM 19.11.2005 01:05:46 (muokattu 19.11.2005 01:05:55) | |
---|
Ei kyllä mulla vaan kierrä.. ESP Explorer custom, ja tallassa sekä kaulassa 81. Eikä kierrä. |
benny 19.11.2005 01:14:14 (muokattu 19.11.2005 12:38:18) | |
---|
Hieman väemmänn säröä auttoi mulla, eikä soundi huonontunut yhtään. Sieltä 81:tä irtoo tommoset 1250mV, keskivertoa kuumemmasta passiivista irtoo ~400mV. shitfuck inc. |
Skythea 19.11.2005 01:58:45 | |
---|
Kyllä se meikäläiselläkin on kiertänyt. Ei mitään ihmeellistä mielestäni. |
gator 19.11.2005 05:28:13 | |
---|
emg-81 ja vastaavat on oikeesti maailman vähiten kiertoherkkiä mikkejä. Paskoja meikän käytölle mutta tuli kuiteski tysättyä. Jos noi mikit kiertää ni vika on todellakin jossain muussa. Mikkien asennus tai erikoiset laitevalinnat. Käytin 85/81-settiä joskus vuonna -85 noin 3-kuukautta. nimim. never again. |
Mrezzye 19.11.2005 09:15:08 | |
---|
Hieman väemmänn säröä auttoi mulla, eikä soundi huonontunut yhtään. Tosta se lähtee... EMG:t tuuttaa jo itsessään sen verran ulostuloa, että vahvistimesta riittää yleensä hieman vähempi gain, kuin peruspassiivisilla. Liika särötys vaan puurouttaa soundin ja aiheuttaa kiertoa. |
Skebaristi 19.11.2005 10:16:25 (muokattu 19.11.2005 10:18:29) | |
---|
Kannattaa myös tsekata EQ:n asetuksia, jos niissä vaikka olisi korjattavaa. Esim. yläpäätä vähän pois, jos vain mahdollista. Minulla on molemmissa "ykkös"kepeissä EMG:t, eikä mitään ongelmaa kierron kanssa. Ellei sitten seiso kitara kaapissa kiinni volat täysillä ;) |
JoeHans 19.11.2005 13:44:27 | |
---|
Equa tietty vois koittaa pyöritellä. Ärsyttää vain sinäänsä, koska mulla oli nyt valmiiksi se "perussaundi" pyöriteltynä nuille muille kitaroille. Setuppinahan mulla siis oli seuraavanlainen yhistelmä: kitara->boss gt-6 (4 kaapelimetodilla)->Laney tf700. Tuo bossi tekee kyllä valmiiksi jo vähän häiriöääntä tuolla 4 kaapelin systeemillä, mutta ainut tapa millä tuostä saa hyödyn irti bändisoitossa mielestäni. Kovin yliherkästi lähti kyllä kiertoa ottamaan tuolla setillä, vaikkei muilla kitaroilla mitään probleemaa ole ollut. Etäisyyttäkin koitin ottaa vahvistimesta, mutta niin pitkää kaapelia mulla ei ollut, että se olis riittänyt ongelman korjaukseen. "Twenty dollars!? But I wanted a peanut!" -Homer J. Simpson |
benny 19.11.2005 13:58:03 | |
---|
Equa tietty vois koittaa pyöritellä. Ärsyttää vain sinäänsä, koska mulla oli nyt valmiiksi se "perussaundi" pyöriteltynä nuille muille kitaroille. Mullakin oli toisella kitaralla hyvä soundi ja on vieläkin. Setuppinahan mulla siis oli seuraavanlainen yhistelmä: kitara->boss gt-6 (4 kaapelimetodilla)->Laney tf700. Tuo bossi tekee kyllä valmiiksi jo vähän häiriöääntä tuolla 4 kaapelin systeemillä, mutta ainut tapa millä tuostä saa hyödyn irti bändisoitossa mielestäni. Mulla on kitara -> nippu pedaaleja -> VC30. Kovin yliherkästi lähti kyllä kiertoa ottamaan tuolla setillä, vaikkei muilla kitaroilla mitään probleemaa ole ollut. Etäisyyttäkin koitin ottaa vahvistimesta, mutta niin pitkää kaapelia mulla ei ollut, että se olis riittänyt ongelman korjaukseen. Se EMG81 on edelleen aika kova ulostuloltaan. Oma vahvistin särkee hieman cleanillaki kun lyö soinnun, seksikästä. Ei mullakaan auttanut etäisyys, joten olemme myös bändin kanssa pienentäneet soittovolyymia. Sieltä ysistä laskettiin kutosen tienoille. Tollasia pieniä asioita, bändin kanssa ei kannata soittaa täysiä. shitfuck inc. |
Kiuru 22.11.2005 22:01:59 | |
---|
Kyllä varmasti kiertääkin, jos annat kielien soida vapaasti. Se mikkien kiertoherkkyys ei tarkoita sitä kieliin liittyvää, vaan sitä, kun ääni kiertää jopa ilman kieliä. |
Spike 23.11.2005 11:58:00 | |
---|
Sehän on aika yläpäävoittonen, lähtee varmaan helpommin muutenki kiertämään. Ootko maadottanu sitä johonki? Periaatteessahan noita ei tarvitsisi maadoittaa mitenkään, mut jos oot tehny sen ja tehny huonosti, ni ottaisko sieltä jostain? Tai voi olla, että johtuu akustiikasta. So you did but did nothing. Sama meni mänät. |