Aihe: Erilaisista mikeistä 1 2 | |
---|---|
![]() 18.11.2005 12:33:15 | |
Moi, kaipailen infoa erilaisista/eri merkkisistä mikeistä..mitkä tekee millastakin soundia siis. Oon ajatellu noin 100-150€ laittaa tähän toimintaan. En oikeastaan kaipaa kovinkaan heleää soundia enkä slap'n'pop zingiä, vaan tuhtia soundia joka puskee läpi jyräämättä kitaraa. Tärkeetä ois myös että ADG-kielet erottuu selkeästi, nyt musta tuntuu että ainoo mikä kuuluu kunnolla on E joka on dropattu sävelen alaspäin. Soitan plekulla ja välillä aika lujaakin. Mulla on Ibanez SR-800 jossa Iban alkuperäset "Active Full Range"-mikit eli AFR-P ja AFR-J. P/J-konfiguraatio siis. Preamppina Ibanez Vari-Mid, jossa nupit on volume, tone ja stacked bass/treble ja mid/mid freq. Onko noi AFR-mikit jotain Gotohin liukuhihnakamaa Ibanezin logolla, vai kestääkö vertailla "oikeisiin" laatumikkeihin? Meneekö preamppi uusiksi mikkien kanssa / kannattaako vaikkei tarttis? Jos näin niin sitten tietysti olis kiva kuulla semmosista setupeista jotka tarvii neljä numiskaa ettei tarvii porata bassoon reikiä. Oon tietysti kolunnu www:stä erilaisia mikkejä mutta kun kaikissa sanotaan "super punchy, great, get these now!" niin tahtoisin kuulla että mitä eroa niillä oikeasti on. Kiitos ja kumarrus jos valaisette mua =) Kemosabe ! | |
![]() 18.11.2005 12:52:04 | |
Jossain vanhassa bass playerissa oli suht iso mikkitesti tehty. Oli ihan informatiivinen pläjäys muistaakseni. Surviainen keikalla: 2.12 Turkoosi (HKI) | |
![]() 18.11.2005 16:08:19 | |
Jos eri kielet kuuluvat huonommin kuin muut, niin kannattaa kokeilla mikkien puolien nostoja/laskuja. Tämmönen basistin retku | |
![]() 18.11.2005 18:28:49 | |
Jos eri kielet kuuluvat huonommin kuin muut, niin kannattaa kokeilla mikkien puolien nostoja/laskuja. Jep, pudottelinkin tosta kaulan puolelta E-kielen alta mikin alemmaks mutta ei se silti niin paljon auttanut. Vähän oli vaikutusta. Tallan puolelta mikkiä ei saa liikuteltua. Luulen ite vähän että vika on osittain meidän treenivolumeissa (kaikilla kaikki täysillä) ja musatyylissä.. ja pitäis varmaa olla tuhdimpi vahvari. Kemosabe ! | |
![]() 18.11.2005 18:56:05 | |
Netissä oli joku sivu missä oli testattu hirvee määrä erilaisia mikkejä Jazz bassolle.Jos joku muistaa osotteen ni ois mukava saada. Siitä vois olla hyötyä tässä tapauksessa ja ite kiinnostais lukee se. Omia kokemuksia on Bartolineista, DiMarzioista ja Duncaneista. Ite suosittelisin Duncanin Quarter Pounder-settiä tohon sun tilanteeseen. Jyräävä ja tosi tuhti soundi. | |
![]() 18.11.2005 19:27:42 | |
Netissä oli joku sivu missä oli testattu hirvee määrä erilaisia mikkejä Jazz bassolle.Jos joku muistaa osotteen ni ois mukava saada. Siitä vois olla hyötyä tässä tapauksessa ja ite kiinnostais lukee se. Luulen että se on tää, just löysin itekin: http://www.subsonicfamily.com/bass/ Omia kokemuksia on Bartolineista, DiMarzioista ja Duncaneista. Ite suosittelisin Duncanin Quarter Pounder-settiä tohon sun tilanteeseen. Jyräävä ja tosi tuhti soundi. QP:t on mulla myös päällimmäisenä mielessä mutta kun en paljon tiedä niin kaikki kokemukset on tervetulleita! Kiitti Pardy =) Kemosabe ! | |
![]() 18.11.2005 19:36:29 | |
Luulen että se on tää, just löysin itekin: http://www.subsonicfamily.com/bass/ Ehei toi. Niitä oli tosi monia, oisko jopa kymmeniä mitä siinä testattii ja kaikkia arvioitii numeroilla 1-5 eri asioissa. Se oli hyvä juttu mut en nyt löydä Guugella. QP:t on mulla myös päällimmäisenä mielessä mutta kun en paljon tiedä niin kaikki kokemukset on tervetulleita! Kiitti Pardy =) Anytime. | |
![]() 18.11.2005 20:21:12 | |
Tässä kun nyt puhutaan mikeistä ja innostuin itsekin tutkailemaan noita mikkien taustoja, niin noista mun basson mikeistä valmistajan sivuilla sanotaan, että jos käyttäis 18 voltin pattereita niin sais enemmän headroomia. Eli voinko siis turvallisesti hankkia jostain 18 voltin jytärit puskemaan noita? Ja mistä saa 18 voltin virtalähteitä? Onko edes pariston mallisena? Tämmönen basistin retku | |
![]() 18.11.2005 20:31:10 | |
Ehei toi. Niitä oli tosi monia, oisko jopa kymmeniä mitä siinä testattii ja kaikkia arvioitii numeroilla 1-5 eri asioissa. Se oli hyvä juttu mut en nyt löydä Guugella. Toi on just se Bass Playerin artikkeli, löytyy varmaan niiden sivuilta. Surviainen keikalla: 2.12 Turkoosi (HKI) | |
![]() 18.11.2005 21:00:21 | |
Tässä kun nyt puhutaan mikeistä ja innostuin itsekin tutkailemaan noita mikkien taustoja, niin noista mun basson mikeistä valmistajan sivuilla sanotaan, että jos käyttäis 18 voltin pattereita niin sais enemmän headroomia. Eli voinko siis turvallisesti hankkia jostain 18 voltin jytärit puskemaan noita? Ja mistä saa 18 voltin virtalähteitä? Onko edes pariston mallisena? Kytketään kaksi 9V paristoa sarjaan. | |
![]() 18.11.2005 21:22:39 | |
Kytketään kaksi 9V paristoa sarjaan. Näin myös tietenkin, mutta eniten mietityttää vaan toi, että kärähtääkö noi siitä 18 voltista? Tämmönen basistin retku | |
![]() 18.11.2005 21:34:43 | |
Näin myös tietenkin, mutta eniten mietityttää vaan toi, että kärähtääkö noi siitä 18 voltista? Minkäs merkkiset ne on? EMG taidetaan jopa suositella käytettävksi 18v sydeemillä ja minulla ainakin toimii tosi kivasti niin. Munsta. | |
![]() 18.11.2005 23:20:42 | |
Omia kokemuksia on Bartolineista, DiMarzioista ja Duncaneista. Ite suosittelisin Duncanin Quarter Pounder-settiä tohon sun tilanteeseen. Jyräävä ja tosi tuhti soundi. Onko sulla nuo QP:t jossakin Warwickissa kiinni? Mietin vaan kun itsellä on välillä käynyt mielessä, että vaihtaisi nuo Thumbin vakio-MECit helevettihin tuosta. Lähinnä tässä siis askarruttaa se, että miten tuon etuasteen kanssa käy, jos lähden mikkejä vaihtamaan. Tuossa on siis nykyään aktiivimikit ja -etuaste. Vaihdoitko itse vai käytitkö jossakin alan ammattilaisella? | |
![]() 18.11.2005 23:22:15 | |
Onko sulla nuo QP:t jossakin Warwickissa kiinni? Mietin vaan kun itsellä on välillä käynyt mielessä, että vaihtaisi nuo Thumbin vakio-MECit helevettihin tuosta. Lähinnä tässä siis askarruttaa se, että miten tuon etuasteen kanssa käy, jos lähden mikkejä vaihtamaan. Tuossa on siis nykyään aktiivimikit ja -etuaste. Vaihdoitko itse vai käytitkö jossakin alan ammattilaisella? Tuskin ne itse mikit on aktiivit, pelkästään etuaste? Eli mikit voi huoletta vaihtaa. Surviainen keikalla: 2.12 Turkoosi (HKI) | |
![]() 19.11.2005 00:28:10 (muokattu 19.11.2005 00:28:36) | |
Tuskin ne itse mikit on aktiivit, pelkästään etuaste? Eli mikit voi huoletta vaihtaa. On ne aktiivit tietääkseni. Kukas se oli sanonut täällä ettei ero noilla aktiivi-meceillä ollut niin suuri EMG:ihin verrattuna kuin olisi kuvitellut. Tosin täysi kuulopuhe taas enkä edes muista kenen sanoma. Mutta veikkaisin että etusen vaihdolla saisi jo paljon aikaan. Niin ja mä vaihdoin ite. Ei se nyt mitään rakettitekniikkaa kuitenkaan ole. Ensin vaihdoin pelkät mikit ja myöhemmin ostin myös Duncanin etusen. Helposti hoitu. Skemojahan noihin Warwickeihin löytyy niiden sivuilta, joista saattaa olla arvaamaton apu kun säätää jotain konehuoneessa: http://www.warwick.de/modules/service/electronic_selection.php | |
![]() 19.11.2005 00:29:37 | |
On ne aktiivit tietääkseni. Kukas se oli sanonut täällä ettei ero noilla aktiivi-meceillä ollut niin suuri EMG:ihin verrattuna kuin olisi kuvitellut. Ok, luulin että ne MECit on ihan passiiveja. Surviainen keikalla: 2.12 Turkoosi (HKI) | |
![]() 19.11.2005 00:43:16 | |
Ok, luulin että ne MECit on ihan passiiveja. Niitton molempia. | |
![]() 19.11.2005 01:34:26 (muokattu 19.11.2005 01:35:49) | |
On ne aktiivit tietääkseni. Juu, on ne. Kukas se oli sanonut täällä ettei ero noilla aktiivi-meceillä ollut niin suuri EMG:ihin verrattuna kuin olisi kuvitellut. Tosin täysi kuulopuhe taas enkä edes muista kenen sanoma. Minäkin olen kuullut isoilta pojilta semmoisia juttuja, ettei nuo aktiivi-Mecit olisi niin hirveän paskoja. Itseasiassa toisessa bassossani on passiivi-Mecit. Bassot ovat muuten vaan sen verta erilaisia, että hankala sanoa kuinka paljon soundieroista on mikeistä kiinni. Jotenkin noissa on vaan vähän sellainen vaisu tuo soundi. Voisi vähän potkia paremmin. Mutta veikkaisin että etusen vaihdolla saisi jo paljon aikaan. Niin ja mä vaihdoin ite. Ei se nyt mitään rakettitekniikkaa kuitenkaan ole. Ensin vaihdoin pelkät mikit ja myöhemmin ostin myös Duncanin etusen. Helposti hoitu. Oliko sulla siinä bassossa sekä mikit että etunen aktiivi? Tuo etunen on mun makuuni ihan kiva, noin niinkuin säätömahdollisuuksien puolesta. Tuo stäkkipotikka basso- ja treblesäädölle minimoi mukavasti ylimääräisiä namiskoja tuosta kyljestä. Lisäksi mahdollisuus ohittaa koko etunen volumepotikkaa nostamalla on ihan jees. Skemojahan noihin Warwickeihin löytyy niiden sivuilta, joista saattaa olla arvaamaton apu kun säätää jotain konehuoneessa: http://www.warwick.de/modules/service/electronic_selection.php Danke schön. | |
![]() 19.11.2005 10:07:32 | |
Minkäs merkkiset ne on? EMG taidetaan jopa suositella käytettävksi 18v sydeemillä ja minulla ainakin toimii tosi kivasti niin. Joo EMG DC35:t on. Kytkin tos illalla ja hyvin pelittää. Soundistakin tuli täyteläisempi. Sori vaan offtopicsta, jos sattu häiritsemään. Tämmönen basistin retku | |
![]() 19.11.2005 10:19:30 | |
Joo EMG DC35:t on. Kytkin tos illalla ja hyvin pelittää. Soundistakin tuli täyteläisempi. Sori vaan offtopicsta, jos sattu häiritsemään. Mie äänittelin joskus näytteitä tuolla omalla 9v ja 18v sydeemillä ja tietämiskone vahvisti sen minkä korvatkin jo kertoivat. Dynamiikkaa on 18v sydeemissä huomattavasti enemmän. Vertailin vielä passiivimikkiseen ja nimenomaan tuo 18v pääsi samoihin dynamiikan vaihteluihin kuin passiivi, 9v oli selvästi kompressoituneen kuuloinen ja itseasiassa se lamppuharja näytti limitoidulta ja tosi rankasti vielä. Munsta. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)