Aihe: Leslien korjaus
1
MGI
17.11.2005 23:42:57
Osaako kukaan neuvoa/korjata, kun Leslie kaapista hävisi alapäät kokonaan..? Olisi noin viikko aikaa saada kuntoon, joten kiire on. Kiitos.
maza
18.11.2005 06:35:15

Trankku- vai putkilepa? Tarkka malli? Toimiiko nopeudensäädöt ok?
garyfey
19.11.2005 12:46:49
Ei myöskään liity aiheeseen, mutta olen tovin aikaa yrittänyt saada varaosia yhteen synistani ja täällä suomessa tuntuu olevan ei oota ja palveluhaluttomuutta. Olin viikolla sähköpostiyhteydessä ameriikan-puoleen ja heti löytyi ja paketti on jo matkalla!
Jottei elämä olisi liian yksitoikkoista osa koskettimista on mustia.
maza
19.11.2005 13:07:25 (muokattu 19.11.2005 13:08:26)

Mua alkoi nyt kiinnostamaan minkämoinen putkihässäkkä kannattaisi laittaa L-100 ja 760 lepan väliin? Tämä ei nyt liity tähän korjauskysymykseen mitenkään, mutta asiaan vihkiytyneet varmaan tätä lukevat! thänks.

Millä tavalla sulla kulkee signaali ällästä Lepaan? Onks ihan virallinen Leslie-connectorikitti vai onko L:ään modifioitu normaali plugilähtö ja ajat lepaa jonkun combopreampin kautta? Jos jäljempi homma, niin väliin voi laittaa vaikka minkä säröhärdellin. Ensimmäisessä tapauksessa suosittelen urun modaamista tai tota:

E: Onko tämmöisestä mitään kokemuksia?
http://www.keyboardpartner.de/hammond/lesliemods.htm
Tai sitten ehkä joku putkinuppi?

Toi Keyboardpartner-läppä on kuulemma Oikeasti Ihan Sairaan Hyvä(tm). Itse olen miettinyt että hommaisin tuon systeemin ja modaisin kaapissa olevat 760:n styrkkamoduulit. Nyt ovat aika pitkälti tyhjän panttina.

EDIT: Lisäys: kyllä putkinuppikin on aina rules, mutta L760 ei oikein suoraan sovellu putkinupin kanssa käytettäväksi. Ainakin bassoelementti pitää vaihtaa 16-ohmiseen ja jakosuodin rakennella. Tossahan on normaalisti aktiivijako, omat päätteet ylä- ja alapäälle ja yläpäässä 16-ohminen ja alapäässä 4-ohminen elementti.
jysi
19.11.2005 13:28:45
Mua alkoi nyt kiinnostamaan minkämoinen putkihässäkkä kannattaisi laittaa L-100 ja 760 lepan väliin?

Jos haet lievää/kohtuullista putkisäröä haluat niin yksi vaihtoehto on lisätä L-100:n oman päätevahvistimen gainia niin paljon että sen saa särölle - jos säätö ei riitä niin lisää vastusta väliin tai poistamalla takaisinkytkentä kokonaan. Mulla on ollut nykyään tuollainen viritys omissa uruissa käytössä ja se on riittänyt ihan hyvin, ainoa efekti on lesliesimulaattori.

Jos haluat kokeilla jotakin muuta efektiä ja urussa on paikallaan jonkinlainen Leslie-kit (suora lähtö leslielle) niin helpoin paikka efektiloopille on kytkeä efektit etu-ja päätevahvistimen väliin, mieluimmin volume-pedaalin jälkeen.Liittimethän on RCA:t joten sopivat piuhat on helppo tehdä. Tube Screamer siihen väliin niin riittää pörinää.
M.i.k.key
19.11.2005 22:40:54
Eli siis L-100:sta lähtee pin missä toisessa päässä plugi joka tulee semmoiseen oranssiin pedaali/etuastehässäkkään, mistä lähtee semmoinen erikoispiuha leslieen. Sitä ennen voi tietty laittaa plugeilla mitä vaan. Vai onkohan sen pedaalihässäkän sisässä jo kenties jotain putkea?
Mä lopetan nää hommat!
jysi
20.11.2005 00:33:05
Oranssi väri vähän häiritsee, normaalisti 760:n kanssa on käytössä "Combo Preamp II" ja se on kiiltävässä peltikotelossa, ks. kuva http://www.captain-foldback.com/Les … _sub/pics/combo_preamp_brochure.jpg ja siinä toinen ylhäältä. Urun ja preampin väliin voi yleensä laittaa normaalin kitaraefektin (paitisi jos urun lähtö ja preamp-boxi on jonkun itse kyhäämä viritys niin signaalitasot saattaa olla liian suuret). Suosittelisin aluksi jonkin säröpedaalin/pedaalien lainaamista ja kokeilua mitä sen/niiden kanssa saa aikaan. Valinta on pitkälti makuasia ja valikoimaa riittää, niitäkin löytyy jossa on oikea putki sisällä.

Jos sähkön kanssa säätäminen kiinnostaa niin kannattaa muistaa että tällaisten "puolivalmisteiden" asennuksen kanssa on kuitenkin saatava muutamia asioita kohdalleen kuten asennuspaikka/kotelointi, virransyöttö ja sisäänmeno/lähtötasojen sovitus kohdalleen. Periaatteessa homma on helppo mutta tuon kanssa saattaa kulua turhaan aikaa hermoa jos tämän lajin askartelusta ei ole kokemusta ja tavoitteena on hyvä soundi eikä säätäminen.
Clasu
23.11.2005 01:29:10
Osaako kukaan neuvoa/korjata, kun Leslie kaapista hävisi alapäät kokonaan..? Olisi noin viikko aikaa saada kuntoon, joten kiire on. Kiitos.

1. Johdot irronnet (tärinästä) vahvistimesta/Jakosuotimesta/kajarista?
2. Kajari sökö
3. Jakosuodin sökö
4. Johdot poikki.

Ei muuta mahdollisuutta "jos häipyivät kokonaan"
MGI
23.11.2005 07:06:44
Kiitoksia kaikille, ongelma ratkennut ja Korjaaja/vika löytynyt! Kiitokset Masalle!
maza
23.11.2005 14:05:36

Kyseessä oli muuten bassostyrkkarin hajonnut volapotikka.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)