markotetri 15.11.2005 23:23:33 | |
---|
Miksaajana haluan kiittää niitä kaikkia esiintyjiä, joiden kanssa olen saanut tehdä töitä viimeisen kymmenen vuoden aikana... Mahtavaa on se, että suurin osa on kiittänyt myös minua. Toivottavasti aiheesta. Paras kiitos tulee kuitenkin yleisöltä, ja siitä, että pyydetään keikalle toistekin. Kiitos. Artificiality is normal to the medium. |
Khimil 16.11.2005 03:20:08 | |
---|
Meillä on ollut niin pitkään sama heppu pöydän takana, että kiittäminen tulee nykyään ihan rutiinilla. Rutiinin vuoksi sentään kiittele en, kyllä kiitos on aina suuri siitä mielettömästä määrästä hyvää työtä. Yleensä pyrin kiittämään fiiliksen mukaan kaikkea henkilöstöä, joiden ansiosta keikka tai tapahtuma on onnistunut. Joskus järjestelyt on menneet vähän enemmänkin perseelleen ja silloin on saattanut tulla osan bändistä ja järjestäjien kanssa jotain kränääkin. Kerrankin itse vielä lopuksi kävin kiittämässä ja harmittelemassa ettei kaikki mennyt niinkuin oli alunperin tarkoitus. Mutta ei aina voi voittaa ja niin kauan kuin kaikki tekevät parhaansa, arvostus kaikkien työtä kohtaan pysyy. Inhimillisiä virheitä sattuu eikä niille ainakaan keikan jälkeen voi enää mitään. Eri asia on tietysti ongelmiin johtava kusipäisyys, välinpitämättömyys tai yksinkertainen piittaamattomuus, se ei sovi palapeliin kummankaan, bändin tai järjestävän osapuolen osalta. |
Stain 16.11.2005 12:49:02 | |
---|
Ihan kohteliasta on myös käydä paiskaamassa kättä miksaajan kanssa ja esitellä itsensä, kun bändi saapuu paikalle. We had some good times
But they're gone
The winter's comin' on
Summer's almost gone |
midprice 16.11.2005 13:37:23 | |
---|
Bändi jota käyn miksailemassa mainitsevat bändiesittelyssään myös meikäläisen, eli miksaajan. Miten se tuntuukin aina jotenkin niin nololta, kun päät kääntyy sieltä yleisön suunnasta miksauskioskiin. (ja hymiö tähän perään) |
Bee-äf 16.11.2005 13:47:20 | |
---|
esim. erään orkesterin solisti potki monitoria ja lausui jotenkin näin "lauluu lisää ja rumpuja kans v****** puukorva" Miksaaja voi tehdä elämästäsi helvetin. Kenelle tahansa muulle voi vittuilla, mutta ei miksaajalle. Ei ikinä. With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today. |
Fortune 17.11.2005 13:35:16 | |
---|
Miksaaja voi tehdä elämästäsi helvetin. Kenelle tahansa muulle voi vittuilla, mutta ei miksaajalle. Ei ikinä. Toisaalta ammattitaitoinen miksaaja on moisessa kusipääkohtaamisessa fiksumpi kuin se uhmaikäinen rokkitähti: tekee hommansa niin hyvin kuin pystyy eikä lähde sotimaan. Yksin on noloa olla idiootti :) Look behind you, a three-necked guitar! |
Bee-äf 18.11.2005 12:35:12 | |
---|
Yksin on noloa olla idiootti :) Tiedän monia, joille tuo ei ole ollenkaan vaikeaa... :)
With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today. |
Miksaajana haluan kiittää niitä kaikkia esiintyjiä, joiden kanssa olen saanut tehdä töitä viimeisen kymmenen vuoden aikana... Mahtavaa on se, että suurin osa on kiittänyt myös minua. Toivottavasti aiheesta. Paras kiitos tulee kuitenkin yleisöltä, ja siitä, että pyydetään keikalle toistekin. Kiitos. Kiitos myös itsellesi hyvistä miksauksista ;) Ellen aivan väärin muista, niin oot ollut meitä miksaamassa kolme-neljä kertaa, ei kuitenkaan ihan viime aikoina... Muistaakseni olen kiitellyt myös keikan jälkeen kuten tapanani on, mutta kerrotaan nyt kiitoksia vielä näin mainostuksenomaisestikin. |
Vasenniplaaja 19.11.2005 13:50:45 | |
---|
Eilen muistin tehdä tämän tempun. Kuului nimittäin kitarat aika hienosti jälkeenpäin videolta katsellessa. Minä: "Voi vittu, meidän kaikki biisit menee C:stä!"
Rumpalimme: "Mut eihän se haittaa kun meillä on vasta kaks biisiä." |
Exhausted 26.11.2005 15:17:34 (muokattu 26.11.2005 15:19:49) | |
---|
Aina keikalta lähtiessä pyrin kiittämään miksaajaa ynnä muuta henkilökuntaa joiden kanssa on töitä tehty. Luonnollisesti myös toisia bändejä, etenkin jos on ollut kamalainauksia. Kuuluu ihan normaaleihin käytöstapoihin. Vaikka muut bändin jäsenet eivät tätä tekisi niin yritän ainakin edustaa koko bändiä. Viime keikalla oli muuten tosi mukava miksaaja. Soundcheckissä tuli itse kysymään heti että sanokaa vain mitä haluatte monitoriin jne. Lisäksi hänellä oli miksauspöydästä tehtyjä kaaviomonisteita joihin hän pisti asetukset ylös. Todella hienoa toimintaa. |
baron 28.11.2005 09:27:58 (muokattu 28.11.2005 11:26:41) | |
---|
Muistan kun ekan kerran olin keikalla, jossa oli lavamiksaaja erikseen ja tuli kysymään, missä mulla on tapana pitää monitoria ja mitä mä haluan siitä kuulla. En kehdannut kertoa, että ei aavistustakaan, vaan sävelsin jotain lennosta. Jälkeenpäin aatellen ihan tyhmää, olisi pitänyt reilusti sanoa, että en tiedä asiasta yhtään mitään ja pyytää kokeneelta miksaajalta hyviä neuvoja. My name is Baron, Sir Baron. |
welho 28.11.2005 11:24:15 | |
---|
Aina tulee kiiteltyä vieraat miksaajat ja talon henkilökunta... Tutummat miksaajat kehutaan ja voidellaan sitten jo ennen ja jälkeen keikan pyörryksiin! Ennemmän, Nopiempaa, Lujempata!! |
Teijo K. 28.11.2005 13:49:05 (muokattu 28.11.2005 13:49:45) | |
---|
Muistan kun ekan kerran olin keikalla, jossa oli lavamiksaaja erikseen ja tuli kysymään, missä mulla on tapana pitää monitoria ja mitä mä haluan siitä kuulla. En kehdannut kertoa, että ei aavistustakaan, vaan sävelsin jotain lennosta. Jälkeenpäin aatellen ihan tyhmää, olisi pitänyt reilusti sanoa, että en tiedä asiasta yhtään mitään ja pyytää kokeneelta miksaajalta hyviä neuvoja. Tässä on tärkeä opetus, noin näppituntumalta sanoisin että 80-90% monitoriongelmista voitaisiin välttää soittajien ja miksaajan kommunikaatiota parantamalla. Tietty unohtamatta sitä, että keikan aikanakin voi esittää toiveita, pyyntöjä tai vaikka ihan komentoja monitorointia koskien paljon helpommin jos asioista on sovittu etukäteen. Keikan jälkeen annetun palautteen hyötyarvo on jotakuinkin 0 jos ei ole kyseessä sen bändin vakimiksaaja. On tullut kiiteltyä miksaajaa nyt kerkeämmin kun olen huomannut miten mukava se on kun minua tullaan kiittämään silloin kun olen ollut miksaamassa. Tietty niillä keikoilla joissa miksaan lavalta omaa bändiä jätän ne kiittelyt vähemmälle. Ihan niin jakomielitautisia emme ole. Munsta. |