Aihe: Kitaranuppia ostamassa..
1 2 3
Exhausted
18.11.2005 09:58:36

Nuppi on minusta ehdottomasti oikea ratkaisu sen jälkeen kun combon (Marshall) huomasin riittämättömäksi. Hyvä on! Vaikka yritin ajatella ettei keskustelu keskittyisi liikaa itseeni, vaan että jokainen asiasta tietoa haluava/tarvitseva saisi jotain irti kokeneiden kommenteista, määrittelen omaksi hintahaarukakseni -800€. Eli jos nyt saan kuulla mielipiteitänne ja kokemuksianne niin auttanee se myös muita näinkin..

Se nyt on vaan niin että vahvistinvalinta on henkilökohtainen asia. Minkä mallinen Marshall sinulla nyt on? Kuinka suuri teho? Jos se on transistorivahvistin niin sitten varmasti putkicombo kuuluisi selvemmin. 800 eurolla saisit jo Englin Thunder-combon. Mitään hyvää nuppi-kaappi-yhdistelmää ei tuolla rahalla oikein saa
Da Make
18.11.2005 11:10:31
Laney VH50 212 olisi hyvä ehdotus putkicomboksi. Soundillisesti hyvin lähellä VH100R nuppia, ominaisuudet ovat lähes identtiset. Suosittelen jälleen kokeilemaan.
"Tärkeintä on se että me emme tee elämässä virheitä." Katso omat plussasi täältä!
Dr. Muff
18.11.2005 12:34:48 (muokattu 18.11.2005 12:42:58)
Uutena kaupasta ei oikein taida saada tai valikoima on melko rajoittunutta, jos olet ostamassa sekä nuppia että kaappia. Pelkän nupin voipi saada. Mutta käytettynä löytyy vaikka mitä. Marshall JCM800/900, jmp, fender bandmaster, hiwatt, carlsbro top50/100, sound city, sovtek mig, london city jne. Jos 800€ on varattu pelkästään nuppiin niin valikoimaa on vielä enemmän, vaikka orangen ad30-nuppi.

Tolla fyrkalla mun valinta olisi ehdottomasti joku vanhempi putkinuppi jossa on yksi hyvä soundi. Siitä on hyvä rakentaa. Omasta mielestäni huomattavasti parempi lähtökohta kuin joku uusi monikanavainen, jossa on monta keskinkertaista jopa huonoa soundia.

Yhden kombon perusteella ehkei kuitenkaan kannata kaikkia tyrmätä...
Tuumasta toiseen.
gibsonjp
18.11.2005 13:54:51
Olen puhunut tietääkseni vain nupista kokoajan..:) Vaikka olisi kuinka henk. koht. asia, niin voihan sitä silti kertoa että mitä kokemuksia on eri vahvistimista..? Niin kuin moni on jo tehnytkin.
Hold on a second, I need a coctail!
Exhausted
18.11.2005 14:08:01

yleensä ensimmäistä nuppia ostaessa kaappia ei vielä ole. Mutta hyvä tietää asian oikea laita. kyllä 800 eurolla pitäisi jonkinlainen nuppi saada. Tosin pitäisi vielä tietää mitä ominaisuuksia vahvistimeltasi haluat. Esim. täytyykö olla kanavanvaihto, reverb ja/tai efektilenkki? master volume?

Englin Thunder-nuppi lähtee 729 eurolla saksanmaalta. Se on ihan hyvä perusputkinuppi kahdella kanavalla ja 50 watin teholla. Laneyn GH50L-putkinuppi taas maksaisi vain 655 e ja GH100 Tony Iommi-signature 745 euroa.

Jos käytetyt kelpaa niin Marshallin JCM 800 ja JCM 900-sarjasta voi tehdä löytöjä. Niissä ei välttämättä ole maailman parhaat cleanit saundit tai montaa eri saundia, mutta se yksi saundi on sitäkin parempi
dropD
18.11.2005 14:20:34

Englin Thunder-nuppi lähtee 729 eurolla saksanmaalta. Se on ihan hyvä perusputkinuppi kahdella kanavalla ja 50 watin teholla

Lähtee varmaan samaan hintaan myös suomenmaalta. Mieltäisin nupin kyllä enemmän kolmikanvaiseksi. Ainakin niin minä sitä käytän (clean-crunch-lead).
JuSu
18.11.2005 15:04:33
Mieltäisin nupin kyllä enemmän kolmikanvaiseksi. Ainakin niin minä sitä käytän

Eipä ole mieltämiskysymys tuo, vaan ihan kylmästi kiinni siitä miten vehjes on teknisesti toteutettu. Tarkemmin asiaan perehtyneet kertokoot yksityiskohdat.

Eli Thunder on kaksikanavainen, ja särökanavassa gain boost. Samoin kuin Screamer ei ole nelikanavainen, kuten usein mainitaan, vaan kaksikanavainen ja molemmissa boostit. Neljä perussoundia siis.

Vähän menee välimerkkiin yhtymiseksi, sorry.

JuSu
In Memoriam - Dumb. R.I.P.
dropD
18.11.2005 15:13:05 (muokattu 18.11.2005 15:20:17)

Vähän menee välimerkkiin yhtymiseksi, sorry.

mitäs me noista. Yleensä puhunkin kolmesta "kanavasta". Käytännössä (siis minulle) on yksi ja sama ajattelenko puhdas, särö, buusti vai puhdas, särö, tapposärö. Itse suosin jälkimmäistä tapaa;-)

EDIT:Kaikille "kanaville" on siis oma volyymisäätö, mikä on plussan arvoinen ominaisuus.
gibsonjp
18.11.2005 17:16:28
Tässä on tullut minulle jo kovasti tässä vaiheessa hyödyllistä tietoa. Kiitoksia! Miten nuo Englit, kun olen ollut siinä uskossa että ovat pirun kalliita.. Onko soundimaailma hyvä ja ja soveltuvatko esim. hieman raskaampaankin touhuun? Olisiko hyvä ensimmäiseksi?
TheWickerMan
18.11.2005 17:34:09 (muokattu 18.11.2005 17:37:21)
Tässä on tullut minulle jo kovasti tässä vaiheessa hyödyllistä tietoa. Kiitoksia! Miten nuo Englit, kun olen ollut siinä uskossa että ovat pirun kalliita.. Onko soundimaailma hyvä ja ja soveltuvatko esim. hieman raskaampaankin touhuun? Olisiko hyvä ensimmäiseksi?

No raskaimpaan nimenonmaan sauli. Nyt sä oot asian ytimessä. Sellanen tiukka, the haunted tyylinen. Screameria kun testasin niin ton voin todeta. Leadit kirpeitä varsinkin ku bendaa ni aahhh. Taipuu melke mihi vaa. Mutta hevi kategoriaan pistäisin.
Drink, Drank, Punk
gibsonjp
18.11.2005 18:10:18
Sepä kuulostaa hyvältä! Täytyypä sitten kysellä ja päästä testaamaan. Hienoa että avuliasta meininkiä löytyy tältäkin foorumilta:)
tommi_899
18.11.2005 18:11:06

Laney gh50l lähtee noin 650€ (655€?). mulla toiminut kyllä hyvin, yksikanavaisuus hieman häiritsee, mutta ei mitenkään suuresti :)
Bändi .:i:. Kitara .:i:. Kuuntelen shovi: eiks sua hävetä kuunnella himiä? -ota pastilli-
tommi_899
18.11.2005 18:24:52 (muokattu 18.11.2005 18:26:57)

Siinäkö toinen ehdokas! Vaan eikös ole jcm 800:kin yksikanavainen? Siis itseään toistaen: pidätkö soundia sopivana myös raskaampaan mittelöön?

jcm800 vai laneytä tarkotat? :D

laney sopii kyllä ihan hyvin, ei se mikään high gain laite ole mutta kuitenkin :). jos esim sentencediä olet kuunnellut niin molemmilla kitaristeilla taitaa olla gh100l (muistaakseni oli). ja tossa laneyssä on vielä sellanen drive boosti(jonka saa pedaalilla päälle/pois), mutta haluaisin siihen vielä gainin erikseen :D
Bändi .:i:. Kitara .:i:. Kuuntelen shovi: eiks sua hävetä kuunnella himiä? -ota pastilli-
gibsonjp
18.11.2005 18:36:42
Marsusta puhuin:) Laney olisi hiukan halvempikin.. Pääasia on että saa rahalle parasta mahdollista vastinetta! (koht. luonnollista :D..)
Täytyy pistää korvan taakse, jos sattuu päin kävelemään.
tommiot
18.11.2005 18:38:12 (muokattu 18.11.2005 18:38:42)
Marsusta puhuin:) Laney olisi hiukan halvempikin.. Pääasia on että saa rahalle parasta mahdollista vastinetta! (koht. luonnollista :D..)
Täytyy pistää korvan taakse, jos sattuu päin kävelemään.

Ostin kesällä juuri huolletun yksikanavaisen JCM:n 600€:lla liikkeestä, kyllä niitä löytyy kun pitää silmät auki :) Rokkaa taivaallisesti.
gibsonjp
18.11.2005 18:50:26
Voin erittäin hyvin uskoa!:) Käytettynä niitä ilmeisesti saa hyväänkin hintaan.. Mitenkä kun tälläkin foorumilla on puhuttu Randallien avuista! Ovatko niin hyviä kuin sanotaan juuri raskaampaankin vääntöön? Itse en ole koskaan kokeillut.
Onko jollakin omakohtaista tietoa asiasta? Missä hinnoissa muuten liikkuvat?
ballfish
18.11.2005 19:28:22
Kannattaa testata myös Laney. Tykkään itse kovasti tuosta VH100R mallista, hyvät kleanit, erilliset EQ:t ja tarvittaessa hyvinkin jyhkeä särökanava. Dynamiikka on kohdallaan ja särölläkin säilyttää mielestäni mukavasti kitaran ominaissoundin.

Minä olen kiinnostunut tuosta GH100L-mallista. Kokemuksia?
tommi_899
18.11.2005 20:09:32

Minä olen kiinnostunut tuosta GH100L-mallista. Kokemuksia?

no mulla on toi GH50L ja kyllä on hyvä peli :). rokkaa rokkaa
TheWickerMan
18.11.2005 20:47:58
Jepjep. Kannattaa kokeilla se screamer. Vaikka ei olisi kuin comboa tarjolla niin testi edes se! Siinä todellakin se saundi muuttuu kun ruuvvaa vähänkin vaikka basso tai middle potikkaa. Säröä tulee ehkä liiankin kanssa, mutta ei mene sirinäksi.

Sen takia en ole enään Screameriä ostamassa, kun on varaa "isompaan" :) Tosta hintaluokasta screamer jos et halua säröpurkkien kanssa leikkiä. Toki niitä jotain muitakin on, mut tän mä ottaisin. Varmasti laneykin varteen otettava vaihtoehto. Kokeilemaan vaan.
Drink, Drank, Punk
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)