grege 17.11.2005 19:16:47 | |
---|
Hierokaa pojat mieluummin se soittotekniikka kuntoon, niin kapulatkin kestää. Noi Aheadit ei todellakaan ole soittajalle tehty. ja siksipä kaikkien rakastama tennis-Larssi niillä kolistelee :)
|
Legatus 17.11.2005 19:28:05 | |
---|
ja siksipä kaikkien rakastama tennis-Larssi niillä kolistelee :) Siksi hän sanoikin Aheadit ei todellakaan ole soittajalle tehty. Janne pentele!!!!!!! |
miän vain 17.11.2005 20:11:14 | |
---|
On mullakin yhdet, Carbostix-merkkiset. Mustat, nimenomaan hiilikuitua. Soundi on kuin nylonpäisessä, mutta minusta vieläkin ilkeämpi. Tuntuma on varsin kummallinen - tuntuu olevan yhtä aikaa löysä ja liian tiukka. Joustaa hassusti, kuin olisi ontto, niin ettei peltiä/rumpua tahdo saada soimaan kuten puisella. Silti lyö käsille. Lisäksi jättää mustia jälkiä jokapaikkaan. Hukkaan meni sekin 20e. Paketissa luvataan, että tuntuma ja sointi vastaa puista, mutta kesto on monikertainen. Ei ne rikki kyllä mene, mutta tuo väitteen alku on kukkua. Peltien kestosta en tiedä, kun ei noilla tule soitettua ikinä. |
Legatus 17.11.2005 20:50:07 | |
---|
On mullakin yhdet, Carbostix-merkkiset. Mustat, nimenomaan hiilikuitua. Soundi on kuin nylonpäisessä, mutta minusta vieläkin ilkeämpi. Tuntuma on varsin kummallinen - tuntuu olevan yhtä aikaa löysä ja liian tiukka. Joustaa hassusti, kuin olisi ontto, niin ettei peltiä/rumpua tahdo saada soimaan kuten puisella. Silti lyö käsille. Lisäksi jättää mustia jälkiä jokapaikkaan. Hukkaan meni sekin 20e. Paketissa luvataan, että tuntuma ja sointi vastaa puista, mutta kesto on monikertainen. Ei ne rikki kyllä mene, mutta tuo väitteen alku on kukkua. Peltien kestosta en tiedä, kun ei noilla tule soitettua ikinä. Nii just! Viskoo vuan sorsoo niillä =) Nii miekii tekisin jos ostaisin. Janne pentele!!!!!!! |
Groovi 17.11.2005 21:05:33 | |
---|
Täällä siis ei ilmeisimmin kukaan muu ole varsinaisesti _soittanut_ hiilikuitu-kapuloilla, paitsi minä. Jos siirtyy puisista hiilikuituun, on päivänselvää että tatsi muuttuu. Soitappas 2 vuotta hiilareilla ja vaihda puisiin. Kommentti on taas ihan vastaava: "ei noilla puisilla pysty soittaan" tai "kummallinen tatsi". Korostan siis jälleen: tottumiskysymys. Totuus on kuitenkin se, että hiilikuidussa on sellaisia ominaisuuksia mitä taas puinen ei voi tarjota. Onneksi löysin Rock´n rollin.
Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua. |
ruuhkis 18.11.2005 11:41:29 | |
---|
ja siksipä kaikkien rakastama tennis-Larssi niillä kolistelee :) Sama mies joka kääntää tomit vaakatasoon ja demppaa ne jesseteipillä? :D Anteeksi oli pakko näpäyttää takaisin kun katsoin tuon sinun kuvan :D Mut joo ei hiilikuitua ei alumiinia ei mitn. nyloneja sitä mieltä minä edelleenkin olen. |
miän vain 18.11.2005 12:44:50 | |
---|
Soitappas 2 vuotta hiilareilla ja vaihda puisiin. Kommentti on taas ihan vastaava: "ei noilla puisilla pysty soittaan" tai "kummallinen tatsi". Korostan siis jälleen: tottumiskysymys. Kyllä siihen tuntumaan tottui aika äkkiä, mutta varsinainen ongelma ei poistunut millään. En saa niitä soimaan. Tomien soundi muuttui ohueksi ja pellit pistäviksi. Koko settisoundista puuttui se eteenpäinajava sustaini. Ride sanoi vain ping, löi mihin tahansa - no kellossa tietty eri soundi. Kyllähän noilla sellaista rytkettä vetää, sellaista että nyansseilla ei ole edes mahadollisuutta kuulua. Muuhun niistä ei mun käytössä ollut. Ehkä en vain osaa. Ei kuitenkaan juuri huvittaisi opetella toista tekniikkaa, tää yksi riittää puutteineenkin ihan kivasti. |
mun mielestä hiilikuitukapulat on parhaimmillaan roskakoris. silloin ne aiheuttaa vähiten tuhoa ympäristölleen. Hyvi ruuvaa! |
hgr 18.11.2005 21:28:12 | |
---|
Kyllä siihen tuntumaan tottui aika äkkiä, mutta varsinainen ongelma ei poistunut millään. En saa niitä soimaan. Mua häiritsi hiilikuitukapuloiden kanssa eniten kamala rimshottisoundi virvelissä. |
Groovi 18.11.2005 21:52:46 | |
---|
Mua häiritsi hiilikuitukapuloiden kanssa eniten kamala rimshottisoundi virvelissä. Tässä on hyvä esimerkki eri soittajien mielikuvista ja soundikäsityksestä. Mä nimittäin käytän hiilareita juuri siksi, kun puisesta ei saa ikinä sellaista napakkaa kanttisoundia. Toisekseen puu joustaa, hiilikuitu ei. Hiilikuidun soittotuntuma on siksi paljon tarkempi. Puu antaa anteeksi virheitä, hiilikuitu ei. ...Siis tarkemmin, se soiton dynamiikka pitää olla kuosissa kun soittaa kuidulla. Mielenkiinnosta, minkä merkkisiä hiilikuitukapuloita olette kokeilleet? Koska mun mielestä pellit nimenomaan pitää soittaa selkeästi tarkemmin hiilikuidulla, kuin puulla. Joku taisi antaa juuri päinvastaisen mielipiteen? Onneksi löysin Rock´n rollin.
Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua. |