Aihe: Vuosi 1971
1 2 3 4 5 6
IommI
18.11.2005 15:44:06 (muokattu 18.11.2005 15:45:02)
Ennen niillä soittimilla tehtiin jotakin... ei enää....

Odotapas kun joskus saadaan joskus meidän ekaa demoa pihalle niin yllätyt. Herätetään nääs sitä vanhaa kunnon rock meinikiä tälle nykyiselle rap nuorisolle joka ei musiikkia ole kuullutkaan, vaihtuu lökäpöksyt äkkiä nahkatakkiin:) Niin meikäläisellekin joskus kävi kun kuulin ekan kerran vähän Sabbathia:)

E: Anteeksi jos jotain "hopparia" loukkasin.
Pyhä pietari sanoi aikoinaan rokkarille... tänne et hevillä pääse...
2541
18.11.2005 15:57:52

Ennen niillä soittimilla tehtiin jotakin... ei enää....

Älkäähän nyt liioitelko, kyllä hyvää musiikkia tehdään koko ajan, ei kannata jämähtää millekään tietylle vuosikymmenelle. Eikös se ole aika pelottavaa jos alkaa kuulostamaan omilta vanhemmiltaan: "kyllä silloin meidän aikana tehtiin sentään kunnon musiikkia" jne. ;)
Aerodactev
18.11.2005 16:26:48
E: Anteeksi jos jotain "hopparia" loukkasin.

Hip hop on liian modernia musiikkia homeelta tuoksahtavalle rokkarille. Jopa enemmän kuin Stockhausen...
Long = progressive = good
Lesko
18.11.2005 17:23:54 (muokattu 18.11.2005 17:25:53)
Ehkäpä kirjoitukseni jäi hieman epäselväksi. Kyllähän nykyään tehdään hyvää musiikkia, mutta se on aika usein sillä kellaritasolla, eli levy-yhtiöt eivät kiinnostu enää siitä oikeasti soitetusta musiikista.
On kaiken maailman kikkelipopparipoikabändejä yms.

Eihän mistään jämähtämisestä olekkaan kysymys, vaan siitä että silloin
"meidän vanhempien aikana" musiikki oli parempaa....(minun mielipiteeni)

Odotan innolla sitä teidän demoa... =) tiedän että on paljon bändejä jotka herättelee sitä oikeaa rock-henkeä. Tarvittaisiin varmaan joku vallankumous että se vaan jälleen löisi läpi eikä mitkään "asikaiset" julkaisisi enää sellaista kuraa..

Hip hop on liian modernia musiikkia homeelta tuoksahtavalle rokkarille. Jopa enemmän kuin Stockhausen...

RYÄÄHHHHH RYYHHÄHHÄÄÄ HHÄHÄHH... modernia... hauska läppä!
"-Nemo est tam senex, qui se annum non putet posse vivere" "-Nemo nisi mors" "-Labitur occulte fallitque volatilis aetas" "-Vade et fac tu similiter"
Wahi
18.11.2005 17:27:10
60- luvun loppu ja 70- luvun alku oli sitä kaikkein parasta aikaa musiikillisesti.

Niin on!
"Just take a deep breath and blast" -Jimmy Page
IommI
18.11.2005 19:46:12 (muokattu 18.11.2005 19:47:14)
Ehkäpä kirjoitukseni jäi hieman epäselväksi. Kyllähän nykyään tehdään hyvää musiikkia, mutta se on aika usein sillä kellaritasolla, eli levy-yhtiöt eivät kiinnostu enää siitä oikeasti soitetusta musiikista.
On kaiken maailman kikkelipopparipoikabändejä yms.

Olen tässäkin kuule samaa mieltä, rahan perässä olevat tuottajat yms levy-yhtiöt eivät osaa ehkä arvostaa kunnon musiikkia.. empä sitten tiedä, kai ne kotona kuuntelee Zeppeliniä ja töissä Gimmeliä?

Niin..:p onhan toi rap genre jo 90-luvun alussa "keksitty"
Aerodactev
18.11.2005 20:29:14 (muokattu 18.11.2005 20:37:13)
Niin..:p onhan toi rap genre jo 90-luvun alussa "keksitty"

70-luvun lopussa. Itse "rap"-tyyli on vielä vanhempaa perua.

edit: Mutta miks me puhutaan rab(=grab)ista rock threadissa LET'S THE ROCK GO ON!!!
Long = progressive = good
Feggy
19.11.2005 08:11:57 (muokattu 19.11.2005 10:52:42)

Musta musiikillisesti parasta aikaa olivat vuodet 1964-67 ja 1976-80, mutta toisaalta jokainen vuosi on musiikillisesti erittäin hyvää aikaa. Tämäkin.
Haetaan perusasiat hallitseva basisti helsinkiläiseen Lockmaniin. Soitamme omalaatuista melodista rockia, jossa Bo Diddley ja Blues Explosion yhdistyy Televisioniin ja Tom Waitsiin. Treenikämppä Kaapelilla ja 30 omaa biisiä. Laita pikaviestiä.
Teijo K.
19.11.2005 10:42:50

Musta musiikillisesti parasta aikaa olivat vuodet 1964-67, mutta toisaalta jokainen vuosi on musiikillisesti erittäin hyvää aikaa. Tämäkin.

Munsta 1750-1820 näyttäytyy sellaisena aika hyvänä kyl. Mutta yleismusiikillisesti, ei enää rockin ja popin näkövinkkelistä.
Munsta.
Lesko
19.11.2005 13:45:26
Musta musiikillisesti parasta aikaa olivat vuodet 1964-67 ja 1976-80, mutta toisaalta jokainen vuosi on musiikillisesti erittäin hyvää aikaa. Tämäkin.

Minulla menee taas siihen välimaastoon eli 1965-1975
Kai kaikista ajoista joitain hyviä löytyy, pakko löytyä. Tältä vuodelta en kyllä ole bongannut yhtään hyvää, niinkuin en koko vuosituhanneltakaan kovin montaa.
"-Nemo est tam senex, qui se annum non putet posse vivere" "-Nemo nisi mors" "-Labitur occulte fallitque volatilis aetas" "-Vade et fac tu similiter"
IommI
19.11.2005 21:28:51
70-luvun lopussa. Itse "rap"-tyyli on vielä vanhempaa perua.

edit: Mutta miks me puhutaan rab(=grab)ista rock threadissa LET'S THE ROCK GO ON!!!

Jees.. taisi ryöstäytyä käsistä:) rap is grab rimmaa muuten hyvin..
pliksu
20.11.2005 10:51:41
71 oli vissiin vähän murroskohta tälle mun diggailulle. Psykedelia alkoi hiipua, punkki teki vasta tuloaan ja progepiipertäjät tallasivat Suomenkin metsiä. Jos tähän oltaisiin pantu 2 vuotta lisää tai 2 vuotta pois, olisi minun listani n. 3 kertaa pidempi. Pistänpä vähän jotain pientä kommenttia joka levystä:

The Who - Who's Next
Maailmankaikkeuden parhaita levyjä. Ei napeksena niin iskenyt ja moogit tuntuivat niin kovin kornille tuolla kovaa jyräävän rokin seassa. Tänä päivänä iskee ja kovaa

Wigwam - Fairyport
En oo vielä tähänkään mennessä löytänyt maailmalta, eikä meiltä mitään vastaavaa urkujen, pianon ja basson varassa soljuvaa fuusiochäzzrock extravaganzaa. Aivan uskomattoman lennokasta soittoa sopivalla terällä. Mokia tulee, mutta ne peittyy tarpeen ollen tuon hillittömän grooven alle. Suomen parhaita levyjä.

Led Zeppelin - IV
Ei kommentteja

Gong - Camembert Eletrique
Kyllä!

Aivot surraa hirveetä tahtia, mutta enpä keksi tuohon Gongin perään enää mitään muuta. Varmasti oon kuullut monia 71-julkaistuja, mutta yritäpä nyt keksiä, että oliko ne äänitetty 71, 70 vaiko 72. Ensi kerralla vuodesta 1970 taikka 1974, yes? :)
"This land is your land and this land is my land, sure, but the world is run by those that never listen to music anyway." >-)))>
eljohnny
20.11.2005 23:42:21
Itse juuri laittelin vinyyleistä levylistan ja en voinut olla huomaamatta kuinka vahvasti juuri kyseinen vuosi oli esillä.
Todella hienoja levyjä julkaistu sinä vuotena.
En nyt jaksa erikseen mitään mainita, kun näyttää siltä että kaikki on jo melkeinpä sanottu
mrk
21.11.2005 10:26:09

Mitäs tarttumista siinä rapissa on?
"What would we be without wishful thinking"
piano_elain
30.11.2005 22:11:05
Queen otti viimesen jäsenensä (John Deaconin) mukaan joten Queen perustettiin.
Planetist
01.12.2005 08:12:58

+
rap is grab rimmaa muuten hyvin.. - IommI
varakeef
01.12.2005 10:12:10
Minulla ei ole muuta negatiivista huomautettavaa vuoden 1971 tarjontaan, kuin se, että Neil Youngilta eí tullut kyseisenä vuonna levyä.

Se on selkeä puute.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
rikuvain
01.12.2005 14:48:02
mtallica rock
Lesko
01.12.2005 17:03:01
mtallica rock

Semmosta sulla...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)