Aihe: Aikamme musikaaliset nerot
1 2 3 4 5 6 7 8 916 17 18 19 20
Bilharzia
18.11.2005 11:37:28
Mun käsitykseni on, että Pattonilla oli FNM:n levyillä about 1-2 sävellystä ja loput oli muiden käsialaa. Billy Gould oli käsitykseni mukaan FNM:n puuhamies. Eli ei toiminut pääasiassa yksin, eikä luonut kokonaista musiikkityyliä (itse asiassa FNM oli aika sitä mitä se oli Real Thingin ilmestyessä ennen Pattonin liittymistä bändiin).

Jees, Patton oli FNM:ssä ja Mr. Bunglessa tekemässä pääasiassa tekstejä, eikä niitäkään aina ihan täysin itekseen. Laulajana mies on aivan omaa luokkaansa ja muutenkin sävellyskykyinen.

King For A Day-levyn biisit perustu Gouldin midi-rävellyksiin. Oli se läppä tai ei niin näin ne on sanonu. Että olis säveltäny raakileet biiseistä ja sitten sovittanu myöhemmin bändikuntoon.

Vaikka Patton teki jotain biisejä Bunglen levyille niin bändin tuotanto oli melko raskaasti Trevor Dunnin ja Trey Spruancen harteilla.

Fantomas taitaa olla suurimmaks osaks Pattonin käden jälkeä.
carnation
18.11.2005 12:41:25 (muokattu 18.11.2005 12:42:15)
Vaikka Patton teki jotain biisejä Bunglen levyille niin bändin tuotanto oli melko raskaasti Trevor Dunnin ja Trey Spruancen harteilla.

Kyllä. Harmillisen usein kuitenkin Bungle nostetaan "Pattonin projektiksi" ja häntä taputellaan olalle että olet nero. Eihän Bungle olisi juuri mitään ilman Pattonin ääniakrobatiaa, mutta Dunnin ja Spruancen työpanos ja vaikutus musiikkiin unohdetaan melko usein. Kun katsoo niitä biisikrediittejä, niin noiden kahden nimethän siellä vilisee aika usein.

Ilmankos se onkin niin paska ;)
"Soitossani ei ole mitään epätarkkaa." (Yngwie Malmsteen)
OSTAKAA LEVYJÄ!
etnopoju
18.11.2005 13:49:58 (muokattu 18.11.2005 13:51:50)

Jees, Patton oli FNM:ssä ja Mr. Bunglessa tekemässä pääasiassa tekstejä, eikä niitäkään aina ihan täysin itekseen. Laulajana mies on aivan omaa luokkaansa ja muutenkin sävellyskykyinen.

itse asiassa patton ei juuri välitä teksteistä. mua kyl huvittikin käydä keskustelua meidän bändin rumpalin kanssa, joka oli olevinaan löytänyt vaikka mitä syvällistä king for a dayn sanoituksista, kun muistan selvästi pattonin sanoneen haastattelussa että ne on enimmäkseen täysin järjettömiä sanoja laitettuna peräkkäin niiden saundin takia.

King For A Day-levyn biisit perustu Gouldin midi-rävellyksiin. Oli se läppä tai ei niin näin ne on sanonu. Että olis säveltäny raakileet biiseistä ja sitten sovittanu myöhemmin bändikuntoon.

mä luulen, että nyt puhutaan album of the yearista? king for a dayllahan tietääkseni spruance oli se joka teki enimmäkseen biisit. ainakin nämä "punkeimmat" vedot on kuulemma jotain spruancen "riffien hautausmaalta" kerättyä matskua, jolle ei aiemmin ollut löytynyt mitään käyttöä. tietysti CD:n sleevessä lukee vain, että "guitars by trey spruance", mutta todellisuudessa spruance oli iso tekijä levyllä.

itse asiassa dunn on tainnut tehdä kaikista vähiten biisejä bunglelle. mun tietääkseni sillä on vain pari kokonaan itse sävellettyä biisiä; californian "retrovertigo" ja "holy filament" sekä disco volantella eka ja seiska biisi. ekasta levystä en itse asiassa oikein tiedä.

korjatkaa jos olen väärässä.

kyllä.
Bilharzia
18.11.2005 18:49:38
itse asiassa patton ei juuri välitä teksteistä. mua kyl huvittikin käydä keskustelua meidän bändin rumpalin kanssa, joka oli olevinaan löytänyt vaikka mitä syvällistä king for a dayn sanoituksista, kun muistan selvästi pattonin sanoneen haastattelussa että ne on enimmäkseen täysin järjettömiä sanoja laitettuna peräkkäin niiden saundin takia.

Näinhän se tekeekin. Angel Dust levyllä mies teki noin neljät eri versiot lyriikoista biiseihin.

mä luulen, että nyt puhutaan album of the yearista? king for a dayllahan tietääkseni spruance oli se joka teki enimmäkseen biisit. ainakin nämä "punkeimmat" vedot on kuulemma jotain spruancen "riffien hautausmaalta" kerättyä matskua, jolle ei aiemmin ollut löytynyt mitään käyttöä. tietysti CD:n sleevessä lukee vain, että "guitars by trey spruance", mutta todellisuudessa spruance oli iso tekijä levyllä.

Tais ollakin Album of the year kyseessä. King For A Dayn teosta en muista kuulleeni mitään muuta läppää kun että ne vuokras studion läheltä autoja ja meni mössään ne romuks jonnekin mettäpolulle.

itse asiassa dunn on tainnut tehdä kaikista vähiten biisejä bunglelle. mun tietääkseni sillä on vain pari kokonaan itse sävellettyä biisiä; californian "retrovertigo" ja "holy filament" sekä disco volantella eka ja seiska biisi. ekasta levystä en itse asiassa oikein tiedä.

korjatkaa jos olen väärässä.

Ohan Bungle tehny paljon enemmän matskua kun ne 3 levyä, useita eepeitä ne ehti tehdä ennenkun julkas pitkäsoiton. Pattoni ite on hehkuttanu Dunnia Bunglen luovimmaks jäseneksi. Kansiin painetut kreditsit on sitten kreditsejä, lie kuinka totuudenmukaisia.
Kapane
18.11.2005 19:29:12 (muokattu 18.11.2005 19:30:04)

Mun käsitykseni on, että Pattonilla oli FNM:n levyillä about 1-2 sävellystä ja loput oli muiden käsialaa. Billy Gould oli käsitykseni mukaan FNM:n puuhamies. Eli ei toiminut pääasiassa yksin, eikä luonut kokonaista musiikkityyliä (itse asiassa FNM oli aika sitä mitä se oli Real Thingin ilmestyessä ennen Pattonin liittymistä bändiin).

Tässä on vähä rikkinäistä puhelinta liikkeellä. Eli, en usko, että Faith no more olisi ikinä pystynyt muokkaamaan nykymaailman musiikkiä tällaiseksi kuin se nyt on ilman Pattonia. Pattonin laulajan kyvyt auttoi koko bändiä menestymään. jne , jne...

Ja Patton on todellakin tehnyt levyn, jota voidaan pitää ajattomana teoksena. Vaikka hän ei ole säveltänyt ralleja ja jne. niin hän on ollut siinä mukana olen yksi häsääjistä.

Patton on kyllä toiminut aikalailla yksin, vaikka nyt ei Faith no moressa, niin juuri Fantomasissa ja monessa muussa. Lyyrikkona Pattonia arvostan enemmän tuossa edellämainitusta syystä, kuin säveltäjänä. Tosin hänen suuri kykynsä on ilmiömäinen laulu.
Jutta Jussila päätti kohottaa julkista imagoaan ja keksi itselleen taiteilijanimen. TERNIMAITOR.
jussimus
18.11.2005 20:41:46
Nykyajan musikaalinen nero: Matthew Bellamy.
risto
18.11.2005 20:42:47

Neroja ei tällä aikakaudelle ole. Tämä johtuu siitä että demokratia on tasapäistänyt kaiken eli katkaissut latvat. Sossumaissa tämä on vieläkin enemmän totta, mikä meno näkyy jo siitä, että sossukansa vaklaa sossutelkkaristaan kimpassa toisten tuloja ja menestymistä kateellisina ja ilmeisesti moottorisahakin on jo valmiina.

Lähellä neroutta: Paul Simon ja sitten Lennon & Macartney yhdessä vaan ei kumpikaan erikseen.

Hik, jatkakaa...
Ne jotka eivät ymmärrä kokonaisuuksien kauneutta ovat kärkkäitä osoittamaan sormella yksityiskohtien näennäisiä epäloogisuuksia. Mietelause by Risto 2005, Inspired by Platon 427-347eKr.
juici
18.11.2005 21:18:46

Juice Leskinen ainakin sanoituspuolella. Voidaanko sanoa että keksi Suomi-Rockin.

Gösta Sundqvist oli myös musiikillinen nero. Yksinkertaisia, mutta niin tarttuvia kappaleita.
"Vittu kun täällä on kylmä..." Perkele, ei Kannaksellakaan '42 lämmin ollu!
texjazz
19.11.2005 12:05:12

Neroja ei tällä aikakaudelle ole. Tämä johtuu siitä että demokratia on tasapäistänyt kaiken eli katkaissut latvat.
Hik, jatkakaa...

No ketä neroja nousee tai on noussut diktatuureista (Diktaduuri=pakko soittaa duuri: ehe ehe)? Vai tarkoittanetko kenties, että huonot olot kirvoittavat nerot liikkeelle? Voi olla ehkä näinkin. Ehkä jokus sadan vuoden päästä löytää ajastamme jonkun neron.
Surullisilla talonmiehillä on melankolia
HC-Audio
19.11.2005 13:43:24 (muokattu 19.11.2005 13:45:37)

Thom Yorke
Pink Floyd
Jimi Hendrix
MC5
Massive Attack
Hurriganes
Nicke Andersson

Ja aivan erityisesti ..
Billy Gorgan ja Smashing Pumpkins

EDIT: ja John Garcia
Käytiin kattoon Troija ja just ku posset tuli ulos hevosesta, takaa kuuluu naisääni: "Mää arvasin". Kalamies #18 >-)))>
salmivaara
19.11.2005 18:01:38

Thom Yorke
Pink Floyd
Jimi Hendrix
MC5
Massive Attack
Hurriganes
Nicke Andersson

Ja aivan erityisesti ..
Billy Gorgan ja Smashing Pumpkins

EDIT: ja John Garcia

Perustelut?
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
Super-Jari
19.11.2005 18:15:15
Perustelut?

Se tykkää niitten biiseistä.
Jag
19.11.2005 18:20:08

Kyllä yksi suurimmista Suomalaisista on ehdottomasti Petri Walli Kingston Wall yhtyeestä.
Heidän kolme albumiaan (Kingston Wall eli I, II ja Tri-Logy eli III) ovat yksi suurimmista saavutuksista suomalaisen progressiivisen rockin historiassa. Yhtye sai merkittäviä vaikutteita Jimi Hendrixin ja Led Zeppelinin tuotannosta. Walli itse tuotti yhtyeen levyjä salanimellä Pedro Cucaracha.

tähän en oikein osaa lisätä Wallin osalta mitään.

Nostanpa mustan hevosen: Eminem

Tehnyt räpistä suosittua. Kaikkien aikojen suosituin räppäri. Osaa tehdä biiseihin tarttuvia pop-kertosäkeitä, jotka tekevät niistä "mukana laulettavia" ja tarttuvia.
Itse en ole yhtään tällaisen musiikin ystäviä, mutta kai häntä jonkilaisena nerona voidaan pitää.

en tiedä pitäisikö mainita, mutta mainittakoon silti.
Kurt C.

Teki grungelle saman minkä Eminem räpille ;-). Osasi sulauttaa biiseihin tarttuvia pop-koukkuja. Näyttö jäi vaan turhan lyhyeksi.
"Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo)
Numbie
19.11.2005 23:28:09

Nicke Andersson

Kyllä. Hallitsee suvereenisti niin monta rockmusiikin tyyliä biisintekijänä, kitaristina, laulajana ja rumpalina. Just kun luulin miehen siirtyneen kevyemmin rokkaavan jutun pariin Solutionin ja Hellacoptersin uusimman jälkeen, niin sitten tämä ilmoittaa tekevänsä death metal-levyn, ei voi käsittää.
musa
20.11.2005 00:23:45
Ville Kangas.
Roger
20.11.2005 01:07:05

Mitä olisi ollut ilman bändiään? Soololevyt eivät ainakaan vakuuta neroudesta...

Kuuntele Bohemian Rhapsody ja mieti sitten onko kyseessä neron teos vai ei. Soolot ovat julkaistu 1980-luvulla, jolloin miehen luovivoima ei ollut ehkä parhaimmillaan.
"I'm not going to be a star. I'm going to be a legend!" Freddie Mercury vuonna 1969.
Jani The Rock
20.11.2005 10:53:15

Kuuntele Bohemian Rhapsody ja mieti sitten onko kyseessä neron teos vai ei.

No tosta vois sanoa että nerouden ja hulluuden raja on usein häilyvä, toisinaan suorastaan olematon.
Cheap tequila and too much Seconal, but I`m still alive and well! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1
Nick Leeson
20.11.2005 11:27:21
Jos olette nähneet dokumentin
Burt Bacharachista, niin voinette
pitää häntä aika suurena legendana.
Vaikka rokkihemmoja ei olekkaan...
-Cale
03.12.2005 20:04:00
Ehdottomasti YNGWIE MALMSTEEN
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)