Eddie 07.07.2003 20:02:00 (muokattu 07.07.2003 20:18:09) | |
---|
Eli kertokaapa mulle missä Iron Maidenin biiseissä on suht helpot soolot? Esim. The Trooperia oon yrittäny mut ei vielä onnistu. UP THE IRONS |
StoRBa 07.07.2003 20:50:19 | |
---|
Eli kertokaapa mulle missä Iron Maidenin biiseissä on suht helpot soolot? Esim. The Trooperia oon yrittäny mut ei vielä onnistu. Maidenin soolothan nyt on sen verran saman laisia että kun yks menee ni menee loputkin. Ite en nyt kauheesti Maidenia oo soitellu. Kyllä toi Trooperi menee ; ) Death is by my side. |
PoLFus 07.07.2003 22:07:13 | |
---|
saman laisia yhdys sanat ovat kivoja :D ~ jokainen zänssi on mahdollisuus ~ |
Tanu 07.07.2003 22:20:03 | |
---|
No teknisellä tasollahan nuo eivät ihmeempiä vaadi, kun minäkin kerta osaan niitä, joten lähinnä on kyse nopeudesta. Fates Warningin interludi ja sitä seuraava kakkossoolo nyt ainakin ovat helppoja. Ylipäätänsäkin kannattaa ensin opetella kunnolla nuo interludit, ennen kuin siirtyy vaikeampiin sooloihin. Melodiset soolot nyt ovat tietysti helpoimpia, joten aloittaisin ehkä Fates Warningin (kyllä, suosikkejani) tai Infinite Dreamsin introsoololla tai Stranger In A Strange Landin soololla. Nyrkkisääntö: Maidenin soolot kuulostavat ainakin minun korvaani vaikeammilta kuin mitä oikeasti ovat. Siksi kannattaa tutustua soolon tabloihin (Guitar Pron avustamana) ennemmin kuin tukeutua korvakuulolla arviointiin. Esimerkiksi The Trooperin kakkossoolo on ykkössooloa helpompi, vaikka onkin nopeampi. |
ed 07.07.2003 22:33:08 | |
---|
2 minutes to midnightissa on molemmat soolot suht helppoja. Siinä Daven soittama ensimmäinen soolo on varmasti yksi helpoimpia Maidenin sooloja. |
kalkkuna 07.07.2003 22:55:13 | |
---|
2 minutes to midnightissa on molemmat soolot suht helppoja. Siinä Daven soittama ensimmäinen soolo on varmasti yksi helpoimpia Maidenin sooloja. Asia ei todellakaan ole näin! 2 minutes... siinähän on maidenin soolojen vaikeimmistoa.! |
Cletus Awreetus 07.07.2003 23:03:28 | |
---|
2 minutes to midnightissa on molemmat soolot suht helppoja. Siinä Daven soittama ensimmäinen soolo on varmasti yksi helpoimpia Maidenin sooloja. Olikos se Back In The Village vai mikä (Powerslavelta). Siinä taisi olla heleppo soolo. Kyllä noi Daven "tilut" ainakin A Real Live One -levyllä on suht koht hankalia, et niitä pitäis oikeesti treenata. Kunnelkaa/katsokaa vaikka! Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!! |
Rokkariarvid 07.07.2003 23:50:56 | |
---|
yhdys sanat ovat kivoja :D Hoho :) syö jo perse! |
Ozzman 08.07.2003 00:23:08 | |
---|
Aces High.Helppo sooloineen. Ariel - Ei vain puhdasta vaan yllätyspuhdasta! |
Tanu 08.07.2003 12:25:38 | |
---|
Aces High.Helppo sooloineen. Hassua, minulle tämä taas on ehkä vaikein Maidenin kipale. |
Ozzman 08.07.2003 13:06:35 | |
---|
Hassua, minulle tämä taas on ehkä vaikein Maidenin kipale. Minä taas opin todella nopeasti ton biisin.:) Ariel - Ei vain puhdasta vaan yllätyspuhdasta! |
vekku 08.07.2003 14:22:53 | |
---|
wasting love, hieno ja kaikin puolin helppo biisi Ibanez RG550BK
Epiphone Les Paul std
Laney TF200 |
vantage 08.07.2003 14:50:32 | |
---|
Eli kertokaapa mulle missä Iron Maidenin biiseissä on suht helpot soolot? Esim. The Trooperia oon yrittäny mut ei vielä onnistu. Aces High ja Wasting Love on helppoja. Wasting love = helpompi Aces High = Hieman vaikeampi mutta helvetin kova. Heavy Metal Is The Law |
Täytyy kuitenkin muistaa että Maidenin standardeilla helpossa soolossa riittää tavallisella kuolevaisella aika lailla tahkottavaa. Voi ketsu! |
kalkkuna 08.07.2003 19:11:18 | |
---|
Aces High ja Wasting Love on helppoja. Wasting love = helpompi Aces High = Hieman vaikeampi mutta helvetin kova. Tokihan se on kova jos sen OSAA. Muuten muistakaa soolojen vääntely. |
Tanu 08.07.2003 22:34:11 | |
---|
Minä taas opin todella nopeasti ton biisin.:) Tämän viestin jälkeen tuli pakollinen tarve hakea tablat Mysongbookista ja opetella kipale. Pari tuntia siihen (korkeintaan) meni, ja kakkossoolokin menee nyt. Ehkä muistin vaikeustason väärin tai sitten tekniikkani vain on kehittynyt roimasti viime aikoina. Tai ehkä olen parempi kuin Maidenin kitaristit...Tai ehkä en. |
kalkkuna 08.07.2003 22:35:51 | |
---|
Tämän viestin jälkeen tuli pakollinen tarve hakea tablat Mysongbookista ja opetella kipale. Pari tuntia siihen (korkeintaan) meni, ja kakkossoolokin menee nyt. Ehkä muistin vaikeustason väärin tai sitten tekniikkani vain on kehittynyt roimasti viime aikoina. Tai ehkä olen parempi kuin Maidenin kitaristit...Tai ehkä en. Nauhoita jäbä se ja kuuntele miltä se OIKEASTI kuullostaa. |
Dream 09.07.2003 13:56:46 | |
---|
Kyllä se on Aces high! Helppo soolo. Menee vaikka kitara selän takana, kun sen oppii. ...ja minähän soitan vaan heviä! |
Tanu 09.07.2003 14:00:50 | |
---|
Nauhoita jäbä se ja kuuntele miltä se OIKEASTI kuullostaa. Verseriffi takkuaa välillä, mutta sen huomasin jo ennen nauhoittamista. Minulla ei ole mitään harhakuvitelmia taidoistani, joten kyllä yleensä huomaan, jos kämmään. Takaisin aiheeseen: Maidenin sooloissa on suht paljon taukoja, joten ei kannata yrittää koko sooloa kerrallaan. Soolo opetellaan kuten biisitkin: riffi kerrallaan, ja vasta lopuksi riffit yhdistetään kokonaisuudeksi. Tämä voi kuulostaa itsestäänselvältä, ja sitä se on, mutta yllättävän monet yrittävät haukata liian ison palan kerrallaan. Kannattaa paloitella ensin. |
client 09.10.2006 22:01:07 | |
---|
Only the good die young.... siinä sopiva soolo ei niin kehittyneille |