Aihe: Idols 2005
1 2 3 4 540 41 42 43 4489 90 91 92 93
DaKiller
16.11.2005 16:49:56

Onkohan miehellä ikävä Nylon Beatia, joka varmaan vieläkin porskuttaisi tasaisen varmasti. Se kun piti haudata Gimmelin tieltä, joka taas kuopattiin Tsanen ja Indeksin tieltä.. Buhaha...

Itse sain kyllä sen käsityksen, että nylon beatti loppui koska he itse niin päättivät.
FatSam
16.11.2005 20:56:28

No eiköhän se haudattu jo kesken toisen prokkiksen kun indeksin ja tsanen urat tyssäsi ennen ensimmäistäkään levyä.

Eipä tyssänny. Index myi platinaa. Ni! Tosin niitä levyjä ei kukaan muu ostanut kuin kaupat.
Joskus ilmestyy vuosituhannen thrash-levy.
Sertzo S
16.11.2005 22:03:57 (muokattu 16.11.2005 22:19:46)
Eipä tyssänny. Index myi platinaa. Ni! Tosin niitä levyjä ei kukaan muu ostanut kuin kaupat.

Hyvä huomio!

Ns. sisäänostosta eli eri äänitekauppiaat, kuten tuossa yllä toteat, voi jo saada mm. platinalevyn ääniteen tuottajat, kustantajat ja tekijät.
Nyttemmin nuo "platinaäänitteet" lienevät kauppiaiden varastoista ja hyllyistä edelleen myytävää ale-tavaraa, joista ei artisteille tipu edes rojalttejakaan. Syy lienee se, että rojaltteja maksetaan sopimuksen mukaan vain ns. levyn normaalihinnasta, mikä se sitten lieneekin.

No, kauppiaat palauttanevat levy-yhtiölle myymättä jääneet äänitteet ainakin osin uskoakseni, ainakin isoimmat tukkuostajat? Riipuu tietenkin tehdyistä sopimuksista jälleenmyyjien kanssa.
Flash
17.11.2005 08:44:15

Ns. sisäänostosta eli eri äänitekauppiaat, kuten tuossa yllä toteat, voi jo saada mm. platinalevyn ääniteen tuottajat, kustantajat ja tekijät.

Kisshän teki tästä aikoinaan taidetta. Mm. kaikki soololevyt taisivat olla platinalevyjä, vaikka mikään niistä ei oikeasti lähellekkään platinaa myynytkään.

No, kauppiaat palauttanevat levy-yhtiölle myymättä jääneet äänitteet ainakin osin uskoakseni, ainakin isoimmat tukkuostajat?

Ja tästä sanonta "shipped platinum, returned double platinum", jota on käytetty mm. noiden Kiss soolojen kohdalla. :)
Live Music Is Better!
sirdickyj
17.11.2005 09:02:02
Kisshän teki tästä aikoinaan taidetta. Mm. kaikki soololevyt taisivat olla platinalevyjä, vaikka mikään niistä ei oikeasti lähellekkään platinaa myynytkään.

Kiss on tehnyt taidetta mistä tahansa, mistä saa rahaa tai muka-krediitiiä.

Mutta käsittääkseni Suomessa ei pitäisi enää saada mitään arvometallilevyä ennen kuin levyt on oikeasti myyty kaupasta kuluttajalle. Listoilla ei sellaisia feikkiostettuja levyjä ainakaan näy. Vaikka toisaalta; niinhän se taitaa olla, että INDX myi platinaa, mutta listoilla ei levyä näkynyt.
En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa minut jäsenekseen!
FatSam
17.11.2005 16:48:26

Mutta käsittääkseni Suomessa ei pitäisi enää saada mitään arvometallilevyä ennen kuin levyt on oikeasti myyty kaupasta kuluttajalle. Listoilla ei sellaisia feikkiostettuja levyjä ainakaan näy. Vaikka toisaalta; niinhän se taitaa olla, että INDX myi platinaa, mutta listoilla ei levyä näkynyt.

Niin, en tiedä lasketaanko sitä "oikeaksi" platinalevyksi, jos levyt eivät olekaan menneet kaupaksi. Mutta Index:n kohdalla puhuttiin, että myi platinaa jo ennakkoon. Ja kuukauden päästä plattaa sai Anttilasta kahdella egellä.
Joskus ilmestyy vuosituhannen thrash-levy.
sirdickyj
17.11.2005 16:52:20
Niin, en tiedä lasketaanko sitä "oikeaksi" platinalevyksi, jos levyt eivät olekaan menneet kaupaksi. Mutta Index:n kohdalla puhuttiin, että myi platinaa jo ennakkoon. Ja kuukauden päästä plattaa sai Anttilasta kahdella egellä.

Niin, tuo minua hiukan ihmetytti ja ihmatyttää edelleen. "Mitäs vittua" kuuluu kysymys.
Tympee Huttunen
17.11.2005 17:21:26
Kulta/platina/timantti(?)levyjä ei kukaan arvovaltainen taho ole jakamassa. Kun levy-yhtiö huomaa, että levyä on noin paljon mennyt (kauppoihin), HE tilaavat kultalevyn ja hankkivat jonkun sen yhtyeelle ojentamaan. Näin olen asian ymmärtänyt. Olen kenties väärässä, sillä tuo tuntuu todella typerältä.
Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti?
sirdickyj
17.11.2005 22:49:29
Kulta/platina/timantti(?)levyjä ei kukaan arvovaltainen taho ole jakamassa. Kun levy-yhtiö huomaa, että levyä on noin paljon mennyt (kauppoihin), HE tilaavat kultalevyn ja hankkivat jonkun sen yhtyeelle ojentamaan. Näin olen asian ymmärtänyt. Olen kenties väärässä, sillä tuo tuntuu todella typerältä.

Eiku voi se olla noin, myyntilukuja kaiketi mitataan eri tavoin? Top 40 on Suomen "virallinen" lista, se perustuu ioikeesti kaupasta kuluttajalle menneisiin äänitteisiin.
kyseinen
18.11.2005 10:16:58
Top 40 on se luotettava lähde. Indxin tapauksen jälkeen kun luen saman.

Indxin pojathan oli vieraana Top 40 -ohjelmassa, kun niiden levy oli tullut ulos ja ensimmäinen listaviikko oli edessä. Juontaja Merituuli siinä sitten arvuutti pojilta, että miltä sijalta levy listalta löytyy. Oli hieman noloa, kun se oli sijalla 18. tai jotain.

Mutta Idolsista sen verran, että jee jee jee.
Guitaristi
20.11.2005 19:35:09 (muokattu 20.11.2005 19:35:26)

Johan on, nyt ne vääntää paranoidia siellä.

Edit: loppuihan se.
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
Härski
20.11.2005 19:56:11
Van Halenia!
HaloOfFlies
20.11.2005 19:58:20

Van Halenia!

Sukkahousuhevihän siellä on tänään teemana. Tuo oli raiskaus tuo äskeinen.
First they steal your mind and then they steal your soul
oizo
20.11.2005 19:58:51
Hienoa, rumpalilla tiktakin paita päällä! :) Mulla on samanlainen, mutta valkoisella tekstillä. Bändi vetää hyvin, mutta ohjaaja ja kameramiehet vois vähän miettiä kuvakulmia kun esim kitaristien soitosta näytetään vaan käsien työskentely kun taas naamaa ei saada ruutuun ei sitten millään. No ok, idolithan tässä pääosassa on mutta silti..
Kun ei tee töitä ei tule virheitä.
Super-Jari
20.11.2005 20:00:16
Kuuleeko nuo tuomarit saman ku me television ääressä? Tuohan laulo niin päin helvettiä ku pystyy ja tuomarit sano että hyvin vedit ja kiva kun et hyppiny.

en tajuu
Härski
20.11.2005 20:01:55
Sukkahousuhevihän siellä on tänään teemana.

Kyllä, tätähän siitä siis odotettiinkin.

Tuo oli raiskaus tuo äskeinen.

Kieltämättä. Siinä ois pitäy huutaa se mikki takaseinästä läpi viimeistään kertosäkeissä.
Henkka Hevimies
20.11.2005 20:05:25
En nähnyt. Kuka äsken lauloi?
Bonham
20.11.2005 20:05:42
Vaan jo on tuo Ilkka hengetön ja väritön jannu
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Bonham
20.11.2005 20:06:28
Voi voi sentään... nyt tulee eroja...
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)