Aihe: kestävät ja pienet kapulat = mahdottomuus?
1 2
J. Cool
07.07.2003 21:36:13

trööt. oon soitellu useemman vuoden vic firth american classic hickory 7A:lla mut oikeesti alkaa jo riepoa taloutta et menee niin nopeesti palasiksi. jazz-funk-fusion -käyttöön noi on edelleen erittäin passelit mut ku rankempaakin soittaa, ja varsinki reenatessa tuntuu et noi menee niin nopeesti tuhannen atomeiksi eli jotain pitäis keksiä. eikä ole ihan 1 tai 2 kertaa ku puolikas vic 7A:sta on lennelly keikalla pitkin ja poikin lavaa. oon reenannu viimiset kuukaudet 5b:llä ja ne nyt kestää paremmin mut ei niillä tykkää oikeen soittaa.
hirveet floodit ja nyt ite kyssäri:

mitkä kapulat (mitoiltaan 6A-7A) kestää hyvin soittoa? vai pitääkö vaan olla reenikeppeinä sellaset hevimiehen karahkat että maatalon isäntä pääsis toteamaan "jumaleissön, poeka, oot sitten kaatanu parit koivut mun mehtästä". vois kokeilla vic firthin steve gaddeja. onko jollaki näistä kokemusta? ainaki marko timosella oli kunnon läjä näitä yhellä keikalla ja munkin käteen tuntu sopivan aika hyvin.

mitä muita. mieluiten ja painotus samanlaisena ku vic firth 7A:ssa. ehkä piirun koko muhkeempi vois olla.

jeespoks. ja kaikki saa edelleenkin tulla #rumpalit & http://www.rumpalit.cjb.net

heviletti ko ite pois nii meininki kuolee heti.. ;D
Järvihirviö
07.07.2003 21:41:06
En noista kokoluokituksista mene mitään sanomaan, mutta itse tykkään pro-markin Simon Phillips-signaturesta. Käteen just passeli ja kestää ainakin minulla ihan kiitettävästi.

Vähän aiheen vierestä meni, mutta menköön!
Joku vaa
07.07.2003 22:05:02

Vater 7a. Lisäksi kannattaa koittaa B-Stick. Nuo kapulat on mulla kestäny vaikka käytän itse 5a keppejä.
Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa
Mikko A
08.07.2003 00:14:52
onko 5a liian paksu? VF AC 5B:tä oon käyttäny jo jonkin aikaa ja ikinä en oo semmosta poikki saanu.
“’Tiger, you are an egocentric mushbrain monster,’ she said. ‘You mean I’m a mean nigger,’ Tiger said. He loved to say ‘nigger’ because it shook the white folks so.”
Buusteri
08.07.2003 00:44:45

Koitappa kuuli joitain pro markin keppejä.. itellä oli tuossa vasta todellakin liian ohuet kepit omaan käyttööni.. taisivat olla Mike Portnoy signature ja kestivät kyllä ihan vietävän kauan.. Ja kovasti tulee bodomia soitettua pändin kanssa että.. Ja niistä vic firtheistä; Steve Gadd ja Dave Weckl kepit on pääosin sama keppi mutta gädi on musta ja hiukan lyhyempi kuin punaruskea weckli.
laiturilla haitari soi, haita se harmitti, haita risoi..
manix
08.07.2003 02:08:10 (muokattu 08.07.2003 02:10:45)

Mitä tuohon ikiaikaiseen makuasiaan osaisi jotain uutta sanoa? No sanon sen saman vanhan: Vic Firth 5A ja loppuun asti kestää minulla (tarkoittaa sitä että viimeisinä hetkinään kapulasta ei ole paksuutta jäljellä kuin ehkä puoli senttiä).

EDIT: Ennen kuin tulee vittuilua: en pidä itseäni mitenkään erityisen loistavana rumpalina, pysyypähän vain kapulat ehjinä.
"Strangelove, dance the Dividing Line" - Dark Tranquillity
edutheman
08.07.2003 08:45:23
Käytän hiilikuitu kapuloita, kestää=)
-Jos joku lukee tämän, wieköön hän allekirjoittaneen hoitoon-
Yrtti
08.07.2003 11:34:22

kyllä taas pitää mainostaa suosikkejaan eli aheadeja, ne kyllä kestää
ruff
08.07.2003 16:10:01 (muokattu 08.07.2003 16:15:38)
weckleissä sa gaddeissä ei ole muuta samaa kun ett' kumpikaan ei ole väriltään "puun värinen"!
Nuppien muoto, painotus, paino ja wecklit vielä paljon paksummat..
Buusteri
08.07.2003 16:14:51

Aijaa? Itse en kyllä huomannu hirveänä mitään eroja. Liikkeessäkin sanoivat että lähes sama keppi.. Aheadit olisi itselläkin ostoslistalla tässä jossain välissä.. Jordisonin kepit :)
J. Cool
08.07.2003 20:28:17

ohoh yllättävän kivasti tullu vastauksia. :)

sen verran vielä oon nirso ettei pro markit jätän suoraan pois kuten myös hiilikuitukepit ja nylon-tipit.
5a voi ehkä olla vielä siinä hilkulla. weckleissä (ainaki vanhoissa) painopiste on vähän turhan takana, kyllä eroaa gaddeista. uusista en muista kun turhan vähän testannu.

pitänee noita aheadeja varmaan katella. portnoyn kapulathan on aivan hirveellä tipillä varustettuja..

vielä pakollinen mainos:
tällä hetkellä 45 tyyppiä @ #rumpalit
mielellään sais olla enemmänkin...

ja vielä pakollinen henkilökohtanen hyökkäys:
prkl speedy äijää ei oo pahemmin näkyny kanavalla! kipin kapin jo! :X haha
edutheman
09.07.2003 10:49:05
kyllä taas pitää mainostaa suosikkejaan eli aheadeja, ne kyllä kestää
Nehän ne! Ja Kestää ja kestää ja kestää!
-Jos joku lukee tämän, wieköön hän allekirjoittaneen hoitoon-
Buusteri
09.07.2003 11:12:13

olishan tuo aika mielenkiintoinen nähä kuulin kädessä aheadin hiilikuitukepit :) vielä joki jazzikomppi päällä niin huhhuh..
Candybar
09.07.2003 13:27:46
Osta Millenium 7a!!! ;D

ps.hoho
afro
09.07.2003 14:35:33
B-Stick o hjyvä. Kokeile sitä. 7A:kin kestää.
Sivuni
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
J. Cool
10.07.2003 12:47:04

olishan tuo aika mielenkiintoinen nähä kuulin kädessä aheadin hiilikuitukepit :) vielä joki jazzikomppi päällä niin huhhuh..

nekö ei tee ollenkaan puisia? no hyi....kukkakärpänen. en kyllä sitten koske.
manix
10.07.2003 12:56:56

nekö ei tee ollenkaan puisia? no hyi....kukkakärpänen. en kyllä sitten koske.

:D

Jo minäkin ihmettelin että nyt kyllä cooleri on seonnut lopullisesti :-)
"The problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?" - Jonkun tyypin kommentti @ bash.org
Paas
10.07.2003 13:34:57

Ei ne ole hiilikuitua. ne on vissiin alumiinia "rungoltaan" ja päällykset on jotakin muovia.
Yrtti
10.07.2003 14:05:41

no ei ne puusta tee mutta vähän sinnepäin :)http://www.bigbangdist.com/crosroad.htm
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)