Aihe: Marshall MG412A vs. Peavey 412JS kaapit
1
Stigmatize
17.11.2005 19:32:24
Kitaranhankinta on jäissä koska vanhaa Jacksonia paremmin käteen sopivaa keppiä ei tunnu löytyvän.Ensin off-topic: sopiiko Original FR Kellyn lisenssitallan tilalle koska elektroniikan ja tallan päivityksellä ei tarvis mieleisestä yksilöstä luopua.

Ja asiaan,erehdyin testaamaan Peaveyn 6505 nuppia tässä taannoin ja tietäähän sen tuloksen kun ei vielä ainuttakaan isoa putkinuppia ole omistanut.Jos sille pitäis hommata kaveri niin mitä mieltä speksien perusteella olette näistä kaapeista:
http://www.thomann.de/thoiw3_peavey_412js_box_prodinfo.html
http://www.thomann.de/thoiw3_marshall_mg412a_gitarrenbox_prodinfo.html
Testasin tuon Marsun kaapin kanssa ja hyvältä tietysti kuulosti kun ei vertailupohjaa ollut.Peaveyn oma kaappi tälle nupille maksaa järkyttävän paljon(815 e), joten jos näistä kahdesta pitäisi valita takapuolituntumalta niin kumman ottaisitte.

Vähän ihmetyttää kun Peaveyn tehonkesto on yli kaksinkertanen Marsuun nähden.
Celestion/Jensen, muita eroja?
Käytettyä kaappiakin kannattais tietysti katella, muistavat musaliikkeessä vaan aina muistuttaa löysistä elementeistä kovasti luukutetuissa kaapeissa.Myisivät tietty mielellään uuden kaapinkin samalla..
TheWickerMan
17.11.2005 20:22:10 (muokattu 17.11.2005 20:22:35)
Ite oon saanu sellasen kuvan et jenssenit rupee honottaa ku soittaa kovalla ja demppaa. Tosin riippuu kyl asetuksista, kai merkkien eri malleillakin on jotain eroa.. Mut joo iha sama.

Missä muuten pääsit testimään tota 6505 ? Itekki oisin varmaanki ostamassa, mut pitäs päästä testimään eka jossain..
Drink, Drank, Punk
Aksu89
17.11.2005 20:23:44
Nuo Marsun Celestionit on taas niitä johon vaan on sen tarra pistetty. Eli ei hyviä, ei ainakaan minun korvaani ollenkaan. Älä sitä ainakaan osta, käytetyt?
TheWickerMan
17.11.2005 20:26:13
Nuo Marsun Celestionit on taas niitä johon vaan on sen tarra pistetty. Eli ei hyviä, ei ainakaan minun korvaani ollenkaan. Älä sitä ainakaan osta, käytetyt?

Niin voi olla juu. Behringerin sitä "kalleinta" mallia on kehuttu täällä. Mutta tiedä siitä..
Drink, Drank, Punk
re infecta
17.11.2005 20:57:39 (muokattu 17.11.2005 20:59:24)
Niin voi olla juu. Behringerin sitä "kalleinta" mallia on kehuttu täällä. Mutta tiedä siitä..

Behkusta en tiedä, mutta kun kerran olet ostamassa (muistaaksen) yli tonnin vahvaria, niin älä pilaa sen soundia ostamalla huonoa kaappia. Sinuna satsaisin käytettyyn. Marsun hyviä 4x12 kaappeja Celestion 75 -elementeillä saapi 400 euroon.
Stigmatize
17.11.2005 23:00:04
Ehkä se kaappikin täytyis kunnollinen olla, käytetty on siinä tapauksessa ainut vaihtoehto muuten tulee liian kalliiksi.

Kokkolan Laitevälityksessä sattu olemaan tuo Peavey ihan uutena.
-AK-
17.11.2005 23:59:43
Luotettavilta tahoilta on kuulunut, että 5150 on parhaimmillaan juuri oman kaappinsa kanssa. Tietenkin kyseessä on lopussa makuasia, mutta itse kyllä lähtisin siitä liikkeelle. Kaapin merkitystä ei muutenkaan kannata vähätellä.
Stigmatize
18.11.2005 12:25:52
Kaapin merkitystä ei muutenkaan kannata vähätellä.

Tuleeko hyvän ja huonon kaapin ero mielestänne paremmin kuuluville rankoissa säröissä vai cleanillä soittaessa.
Itse tarvin periaatteessa molempia mutta hyvä hevisärö on paljon tärkeämpi(kuten ,hmm,Zakk Wyldellä tai jotain siihen suuntaan).
Kuivat ja latteat puhtaat menettelee meidän musiikissa, tietysti hyvät puhtaat saunditkin on plussaa.
Sir Härö
18.11.2005 14:35:18 (muokattu 18.11.2005 16:26:04)
Mulla on kaupan tuollainen MG412-kaappi.

Ei soundissa mitään vikaa ole. Pari satkua siitä pyydän.

Edit. Joka on näillä näkymin myyty :)
Älköön kukaan käyttäkö väärin minun päätäntövaltaani.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)