Aihe: Michael Aaron -tyylistä opusta kitaralle?
1
Aerodactev
17.09.2005 12:07:24
En tiedä, kuinka moni tästä kitarajoukosta on tutustunut Michael Aaronin pianokouluun, mutta kyseessä kuitenkin on semmoinen neliosainen kirjasarja, jossa aloitetaan ihan perusasioista ja yksinkertaisista kahden sävelen kappaleista ja mennään koko ajan eteenpäin edistyksellisempiin juttuihin.

Soittamistani soittimella kuin soittimella on yleensä haitannut se, että en ole koskaan keksinyt mitään mielekästä harjoiteltavaa; joko olen yrittänyt jotain liian vaikeata ja kyllästynyt tai sitten rämpytellyt vähän aikaa jotain tosi iisiä ja kyllästynyt. En siis osaa arvioida tasoani oikein. Kun aloin soittaa Aaronin ekaa osaa (joka on siis ainoa jonka olen joskus läpi soittanut) läpi, huomasin perusteiden kertausten ja vaikeutuvien soittotehtävien olevan hyvä lääke, koko ajan tulee vähän haastavampaa soitettavaa ja huomaa selkeästi, missä tämänhetkinen taso kulkee.

Nyt siis kysäisenkin, että mahdatteko tietää samankailtaista opusta tai opussarjaa kitaralle? Luultavasti tämänkaltaisia on juuri klassiselle kitaralle, mikä on vain plussaa.

Ja tämä ei ollut aloittelijakysymys, koska olen kuitenkin soitellut jo useampia vuoseja.
Long = progressive = good
Aerodactev
17.11.2005 02:31:50
Eikö löydy?
Long = progressive = good
Ze Kink
17.11.2005 13:58:51
Tuon jonkun Berkleen sarjan olen todennut hyväksi, soiteltiin siitä eka kirja läpi tuossa vuosi sitten sähkistunneilla. Nimen voin pistää kun olen himassa ja saan sen tsekattua, en muista sitä nyt.
[KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D
sartanen
17.11.2005 14:16:58
William Leavittin "A Modern Method For Guitar": hiton hyvä kirjasarja.
"The faster you play, the further ahead you have to look." (M. Goodrick)
blastoff
17.11.2005 14:29:19 (muokattu 17.11.2005 14:37:12)
William Leavittin "A Modern Method For Guitar": hiton hyvä, mutta kuiva kirjasarja.

Tämä tuli minullakin heti mieleen.

Hal Leonard Guitar Method (by Will Schmid) on käsittääkseni myös aika samantyylinen. Muistaakseni tuossa oli kolme osaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)