Aihe: Pikku G:n tupakkaräpin sanat..
1 2 3 4 5
miun mielestä suomiräppi on aivan kammottavaa. koko touhun uskottavuus kärsii pahasti, kun suomiräppärit jouaa et ''meikä tietää suomen slummit...''. eikös suomi ole hyvinvointimaa josta ei luulisi montaa slummia löytyvän?

Jaahas, mitäköhän olet kuunnellut? Itse on tullut suomiräppiä aika paljonkin kuunneltua, enkä oo törmänny mihinkään tollaseen. Jos vaik ottais joskus asioista oikeesti selkoa ennen kuin lähtee laukomaan mitään suuria totuuksia.
mä oon mie
Dr.Rubber
14.06.2003 12:49:29
moi

Minä olen aikaisemmin vannonut, etten koskaan tule kuuntelemaan suomiräppiä. Ei nimittäin ole iskenyt ulkomaisestakaan tuotannosta juuri muut kuin Cypress Hill, johtuen osaksi siitä, etten ole juuri kuunnellut räpätystä. Ulkomaisesta matskusta varsinkin se MTV-kama on surkeeta.

Joka tapauksessa - kuten sanoin - vannoin, etten koskaan kuuntelisi vapaaehtoisesti suomalaista puhemusiikkia. Nyt näyttää siltä, että olen kuitenkin selkeästi tykästynyt pariin suomalaiseen alan artistiin:
Ensimmäiseksi Avain, joka ei (?) enää tee musiikkia. Hienoja kantaa ottavia lyriikoita ja hyvin tehtyjä taustoja. Mielestäni hieno esimerkki siitä, miten paskakasasta voi löytyä helmi.
Toiseksi Tulenkantajat. Hieno meininki, tiukkaa soitantaa ja original lappilaisaksentilla räppäystä. Ehkäpä murre tekee tästä porukasta jokseenkin rapean kuulloisen. Joka tapauksessa mielestäni kerrassaan mainio.
Sitten on vielä (nyttemmin kai jo kuopattu, en tiedä) Kehäkettu & Setä Koponen. Okei, on ehkä semmonen "vitsi", että naurattaa sen yhden kerran, mutta silti mielestäni hyviä oivalluksia lyriikoissa ja jotenkin mukavasti rytmitettyä räpätystä.

No, enhän minä juurikaan ko. genrestä tiedä tai ymmärrä, mutta näistä olen pitänyt. Fintelligensseistä ja muista "kädet ilmaan, niinku ette välittäs yhtään!"- jutuista en juuri välitä. Ei iske, muutamat hyvät hetket hukkuvat sinne hirveän paskan sekaan.

Piti päästä sanomaan.
Ei kannata tunkea lunta pilluun!
Lähikauppias
19.06.2003 10:25:07

En nyt sano mitään Pikku G:stä kun en ole kuullut, mutta suomiräp -keskusteluun kommentoisin sen verran, että Tulenkantajat ja Ceebrolistics ovat molemmat oikein hyviä. Viimeksimainittu lähes loistava. Niin, ja tietenkin www.mp3.com/suvaitsemattomat.
jarkkkk
19.06.2003 10:31:07
hää!! suvaitsemattomat.. mun kaveri on toisen suvaitsemattoman serkku.. se soittelee aina suvaitsemattomia ku ollaan jossakin ottamassa hiukan galjaa..
minulla on maailman rumimmat kengät
Lähikauppias
19.06.2003 11:14:30 (muokattu 19.06.2003 11:18:10)

hää!! suvaitsemattomat.. mun kaveri on toisen suvaitsemattoman serkku.. se soittelee aina suvaitsemattomia ku ollaan jossakin ottamassa hiukan galjaa..

Ihan tosi? No siinä tapauksessa se on joko mun serkku (mitä en usko, koska serkkuni eivät a) juo kaljaa b) kuuntelee huonoa huumorimusiikkia) tai sitten se on sen toisen hepun serkku ja luultavasti Nakkilasta. Hassua.
rap1ds
19.06.2003 15:09:12
Täytyyhän suomeenki saada oma lapsitähtiräppäri... jenkeissäki muutama tollanen heilujaki on ni miks ei suomeenki. En oo kuullu tosta jätkästä haastatteluja tai muutakaa, mut voisin olettaa et tollasel nuorel jannul nousee kusi tosi nopeest päähän jos menestystä tulee runsaast.
Osaan laulaa vaikka muut väittävät toista... ehkä.
L_Laiho
19.06.2003 16:05:31
Nobelhiphop.cjb.net parempaa ku pikku g mulla on koko levy!
?_LEgSA_?
Mimi
19.06.2003 18:49:10
Millekköhän ikäryhmälle tää sit ihan oikeesti on suunnattu.. olin vahtimassa veljentytärtä (11wee niinkuin itse hienosti asian ilmoittaa) kun tämä oli käymässä netissä. Hän eksyi sitten jollekkin mailikaveriaetsitään sivuille, joissa joka toinen ilmoitus oli 10-13 vuotiaan tytön kirjoittama ja näistä joka toisessa oli musiikkimakuna pikku-g... Itse jostain luin että pikkunen ilmoittaa kohderyhmäkseen 12-17 vuotiaat, mutta en tiiä kyllä yhtään yli 13 vuotiasta joka hirveesti tykkäis ko. artistista...
per aspera ad astra
Lauri Saastamoinen
23.06.2003 05:19:12 (muokattu 23.06.2003 05:21:59)
jos ei suomi hip hoppi kiinnosta niin koittakaapa avartaa mailmaanne kuuntelemalla vaikka Tulenkantajia! siinä on miun makuun suomi hiphoppia (?), ehkä jopa ripaus funk vaikutteita, ja sopivasti miun koti kaupungista rovaniemeltä joten ei tarte pelätä "stiggaa pari hugee nii mä pääsen sporal himaa" slangia ;)

hyvät naiset ja herrat! lapin gangsta!

edit: luin dr.rubberin viestin; kiva että joku muukin täällä tykkää tulenkantajista! avain vaikuttaa myös hyvältä, tosin tuon sanon vaan yhden biisin perusteella kun en ole enempää kuullut ;)
"dont worry,be happy!"
jarkkkk
23.06.2003 06:44:35
Ihan tosi? No siinä tapauksessa se on joko mun serkku (mitä en usko, koska serkkuni eivät a) juo kaljaa b) kuuntelee huonoa huumorimusiikkia) tai sitten se on sen toisen hepun serkku ja luultavasti Nakkilasta. Hassua.

juu-u, nakkilasta myö ollaan..landelta. se on mun koulukaveri ala-asteelta..nykyäänki liikutaan samoissa piireissä..

hassua
minulla on maailman rumimmat kengät
MrQ
23.06.2003 08:33:59
miun mielestä suomiräppi on aivan kammottavaa. koko touhun uskottavuus kärsii pahasti, kun suomiräppärit jouaa et ''meikä tietää suomen slummit...''. eikös suomi ole hyvinvointimaa josta ei luulisi montaa slummia löytyvän?

...Pikku G sukkii raskaimman kautta, mutta slummeista:
vuosaari, itäkeskus, pihlajanmäki, malmi, tapanila, tapaninvainio, tapulikaupunki, jakomäki, puistola, pukinmäki, puotinharju, mellunmäki, kontula, malminkartano, konala, merihaka... Ja nämä siis vain helsingistä. 300000 ihmistä asuu helsinkin kuvottavimmilla alueilla, hyi hemmetti.
kaljaah
23.06.2003 15:37:50
Itse jostain luin että pikkunen ilmoittaa kohderyhmäkseen 12-17 vuotiaat
Kyllä, näin on. Minäkin olen lukenut tuon.

Kaveripiirissäni kolme neljästä ihmisestä pitävät Pikku G:tä (ja kai hänen musiikkiaankin) "IhQuna" "Parhaana" ja "Suomen mahtavimpana" sekä "Suomen kuumin, nuorin, pienin, suurin.. Pikku G" - vai miten se rallatus meneekään.
Itse voin sanoa, että ko. tyypin musa ei iske. Kyllä minä räpistä tykkään, jos se on tehty muutenkin kuin rahanmaku suussa. Siitähän tässä nyt on kyse. Nuori lupaava tulokas joka taitaa riimit. Hyvä mainoslause.. ja koska kohderyhmän ikä on noin alhainen, monet ostavat levyn ns. heräteostoksena..
Nimismies
06.07.2003 16:11:03
Vituttaa muuten että Pikku-G:tä sanotaan räppäriksi. Räpissä pitäisi olla voimaa, tempoa ja rytmiä, eikä se saisi olla tuollaista puolilaiskaa lässytystä. Hidas tempo ei ole puolustus: verratkaapa Romeo&Julia - kappaletta DJBB:n Penguiniin. Samassa ajassa Lindgren takoo suustaan varmaan 20 sanaa enemmän kuin Pikku - G.
"Rockmusiikissakin on voimaa" - Petri Anjalankoskelta
Tompsi
06.07.2003 21:30:55
Ihku. Niinkuin ihana. TeiniXiä.

AIJAA! Minä aina luulin että tuo oli niitä kolmikirjaimisia h4xOr l33t (vai miten ne kirjoitetaan?) termejä kuten IRC ja ICQ jne. No nytpäs olen tullut tästäkin viksummaksi!
Pillumehu-Maija
07.07.2003 01:35:03
En ymmärrä mitä teillä on Pikku G:tä vastaan. Taidatte vaan olla kateellisia kun jätkä saa 13 vuotiaasta lähtien pikkupinppaa, toisin kuin te. Itse en ikinä suostu kirveelläkään kuulemaan ollenkaan rappia, mutta en mä nyt sentään täällä huutele kuinka paskoja jotkut mielestäni on (paitsi tiluttajat on tietenkin asia erikseen).

Jos nyt totta puhutaan, niin kaikki suomiräppi paskaa on. Eihän valkoinen mies mikään räppäri oo, ja senhän jo kuulee äänestä: jokainen perkeleen suomiräppäri jonka mä oon kuullu, pyrkii muuttamaan äänensä "nigga-räpper-yo" -ääneksi. Vallan naurettavaahan se on. Jos ei omat geenit riitä neekeröimään, eikö silloin olis aika tehä jotain muuta?

Ja ne sanat. Hyi. Eihän suomenkieli sovellu räppiin ollenkaan. Ne sovitukset on niin PERKELEEN tyhmä kuulosia. Ja monesti kun niitä kuulee, niin se on sama kuin kuuntelisi puheen kilpajuoksua, kun ei saadakaan niitä kymmentä sanaa helpolla meneen yhteen virkkeeseen.

Ja muutenkin suomessa on asiat sen verran hyvin, että mitään paikkaa täällä ei voi sanoo slummialueeksi. Mä oon ite nähny slummialueita usassa ja ne vaikuttaa kyllä vähän erilaisilta kuin ne pullakahvitarjoilut helsingissä. Siellä usassa ne voikin puhua kaikkee paskaa mitä ne on kokenu, mutta suomiräppärit vaan pyrkii. Suomiräppäreistä tuskin kukaan on kokenu yhtä kovia oloja kuin ne niggasit siellä jossain, joiden brotherit ja sistasit on ammuttu vierestä ja jotka on asunu slummitaloissa tai kadulla koko ikänsä. Ihan turha koittaa mulle selittää mistään asenteesta mitä suomiräpistä löytyy. Ja tän keskustelun osanottajat jotka haukkuu pikku-g:tä on vaan kateellisia kun se saa pimpinellaa. Ja tällä en tarkoita kissan nimeä.
kid ego
07.07.2003 01:45:51 (muokattu 07.07.2003 01:46:12)
edutheman: Miten tää Räp-juttu liittyy MUUSIKOIDEN.nettiin saanen kysyä? Eihän Räp ole mitään musiikkia se on nyky runoutta, tai kuten Lemmy "God" Kilminster aikoinaan tokaisi "sehän on waan puhetta ja komppi" tai jotain...

Miksei rap muka ole musiikkia? Onhan rap-biiseissa yleensä ihan kunnon taustatkin sen kompin ja puheen lisäksi. Yhtä paljon rap on musiikkia kuin Motörheadkin (ei millään pahalla MH-faneja kohtaan, viittasin vain esimerkkiin).

Rock-henkisenä musiikinkuluttajana ja -soittajana mua ei rapissa ärsytä mikään muu kuin uhoamisasenne ja isot kultakäädyt. Musiikkina siinä ei ole mitään vikaa.
Do you really want to funk with me?
Hirvi on petoeläin.
PekkaRii
07.07.2003 15:16:59
Tuskin sitä on pikku-geetä on tarkotettu kaljaa juovaille musiikin ystäville.

Rap musasta noin yleensä:

Mulla meni maku vuosia sitten räppii/hiphoppiin, en kyllä edes ikinä ole kuunnellu sitä, kun MTV:llä rap meni semmoseks saatanan hitaaks junnaamisek ja aseiden heilutteluks. Ihan tajutonta paskaa.

Se oli siisti aikoinaan se MTV-Yo ohjelma, missä se lihava neekeri oli seinäkello kaulassa touhuumassa ja se musakin oli helevetisti vetävämpää.
Pitää olla maha tai selkäranka näkyy
maelstorm
08.07.2003 02:08:04
Rock-henkisenä musiikinkuluttajana ja -soittajana mua ei rapissa ärsytä mikään muu kuin uhoamisasenne ja isot kultakäädyt. Musiikkina siinä ei ole mitään vikaa.

.. 2 tahtia muilta sämplättyä "musiikkia" tai itse ohjelmoitua tietokonebiittiä on _todella_ usein kaikki rap-biisin musiikillinen sisältö. Kukaan ei soita mitään. Minusta siinä on, nimenomaan musiikkina, paljonkin vikaa näiden tosi usein paikkaansapitävien väitteiden nojalla, prkl.
the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time.
Polskan Tulkinta
08.07.2003 12:23:13 (muokattu 22.04.2006 23:48:38)
Anteeksi.
Rock'N'Roll, Blues, Jazz ja Funk olkoon kanssasi - Minä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)