Aihe: Hiilikuitukapulat!!
1 2
rocker80
16.11.2005 21:45:48
alkaa pikku hiljaa vituttaa kun puu kapuloilla vähän väliä saa olla ostamassa uusia, olen kokeillut kaikenlaista puu kapulaa ja poikki vaan menee. soitto tyylistäni sen verran että soitan rokkia ja helvetin lujaa. miten on hiilikuitu kapuloilla hajooko esim pellit helpommin. ja mitä muuta pitää ottaa huomioon hiilikuitukapuloilla.
Groovi
16.11.2005 21:58:16
alkaa pikku hiljaa vituttaa kun puu kapuloilla vähän väliä saa olla ostamassa uusia, olen kokeillut kaikenlaista puu kapulaa ja poikki vaan menee. soitto tyylistäni sen verran että soitan rokkia ja helvetin lujaa. miten on hiilikuitu kapuloilla hajooko esim pellit helpommin. ja mitä muuta pitää ottaa huomioon hiilikuitukapuloilla.

Hiilikuitu saattaa hajottaa peltejä enemmän, jos tekniikka on pikkusen pielessä. Normaalisoitolla ei ole mitään eroa, lyökö peltiä puisella vai hiilikuituisella kapulalla. Molemmilla pellit kestää, tai ei kestä. Enemmän se on kyse itse soittajasta.

Jotkut hiilikuitukapulat saattavat uutena jättää kalvoihin hieman valkoisia jälkiä, toiset taas eivät. kestoltaanhan ne ovat omaa luokkaansa, ja samalla hiilikuituparilla voi soittaa helpostikkin vuoden tai --->

Katkeavat yleensä sitten varsin yllättäen. Tatsista on kansalaiset yleensä tasan kahta mieltä, toiset tykkää - toiset inhoaa. Itse soitan hiilikuidulla, mutta myös puisilla. Sanoisin omasta kokemuksestani että kysymys on tottumisesta, ei niinkään kapulan tietystä ominaisuudesta.

Painoltaan hiilikuituiset ja puiset ovat suunnilleen samaa luokkaa, joskin ontot hiilarit ovat sitten selvästi puisia kevyemmät.

Joten, ei muutakuin kokeilemaan. Annat itse itsellesi sitten sen tärkeimmän mielipiteen. =)
Onneksi löysin Rock´n rollin. Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua.
ultra
16.11.2005 22:14:21

Heikompi antaa useimmiten periksi. Parempi ehkä että se on se palikka, eikä se symbaali. Puun joustavuus on mielestäni erittäin tärkeä osa soittotuntumaa ja hiilikuituisiin en (enää) koske pitkällä tikullakaan, mutta kuten sanottu, kokeile itse.
I'm a gooner ...Ja se Alchemy Pro Art 18'' crash edelleen kaupan.. Halavalla lähtöö:)
Suleima
16.11.2005 22:48:20
Jännä juttu. Tietty riippuu mitä kapuloita käyttää, mutta itellä kestää Vic Firthin 5A:t helposti sen 3kk. Kapuloiden elinkaari kasvoi eksponentiaalisesti kun aloin tekemään enemmän harjoituksia ja rudimentteja, ja keskittymään jokaisen iskun suuntamiseen kohti rummun keskipistettä. Nykyään kapula muuttuu käyttökelvottomaksi siinä vaiheessa, kun rimshotit pääsevät syömään kapulan keskiosaan kyllin syvän montun. Kyllä mun mielestä säädyllisten puukapuloiden pitäis säädyllisellä tekniikalla kestää sangen pitkään.

ps. kaiken lisäksi mulla on omasta mielestäni kokolailla avuton tekniikka.
ruuhkis
16.11.2005 22:57:52
Jätä kaupan hyllylle. Soitan erskinen signature tikuilla roketti rolliakin kovasti (riippuen fiiliksestä) ja nykyinen pari kestänyt 4kk. Soittoa kertyy n. tunti päivässä joskus enemmän joskus vähemmän. Pistä rahas vaikka rumputuntiin ja säästät tulevaisuudessa rahaa kun ei ainakaan tarvi lähteä peltejä uusimaan, saa ne pellit nimittäin puukepeilläkin särki.
Ällistysmies
17.11.2005 02:00:36 (muokattu 17.11.2005 02:35:15)
Joskus aikoinaan kun rumpujensoiton aloitti maidenilla, niitä kapuloita meni niin kovaan tahtiin, että hiilikuidut oli pakko saada. Soittajassahan ei silloin ollut mitään vikaa. Olihan ne aheadit ihan siistit aluksi, mutta tunnottomat. Lähinnä tuota tunnetta voisi olla kumisen mollan naiminen.
Kokeilun vuoksi hiilikuidut voi ostaakin, mutta kyllä puussa vara parempi.
Hippoman
17.11.2005 08:20:40
Harjoittelussa tulee nykyään silloin tällöin käytettyä hiilikuitukapuloita. Totesin, etteivät ne yllä soundillisesti puukapuloiden tasolle. Tämä konkretisoituu etenkin cross-stick -soitossa, jossa hiilikuitukapulan soundi on aika lailla onneton.
"Kuink' on mahdollist', ett' ihmisel' on vain yksi perse mut' kaksi pakaraa?" - Anonyymi CMX:n kysymyspalstalla 7.5.2001
Groovi
17.11.2005 09:00:25
Joskus aikoinaan kun rumpujensoiton aloitti maidenilla, niitä kapuloita meni niin kovaan tahtiin, että hiilikuidut oli pakko saada. Soittajassahan ei silloin ollut mitään vikaa. Olihan ne aheadit ihan siistit aluksi, mutta tunnottomat. Lähinnä tuota tunnetta voisi olla kumisen mollan naiminen.
Kokeilun vuoksi hiilikuidut voi ostaakin, mutta kyllä puussa vara parempi.

Paitsi että Aheadit ei edelleenkään ole hiilikuitukapulat.
Onneksi löysin Rock´n rollin. Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua.
shagriml
17.11.2005 10:49:42

Mun kokemuksia oli et soittotatsi perseestä, kädet menee mäsäks, kapulat uppoo kalvoihin (tulee sellasia kivoja kuoppia ja syvennyksiä) ja symbaalit alkaa vääntyilemään ja lohkeilemaan...

Tosin tekniikkakin oli perseestä (ja on yhä :).

Tullu hajotettuu hirveet määrät halpiskapuloita. Nyt viimeks ostin Taman Power Toolssit, paksut kapulat ja noi näyttäs jonkin aikaa kenties jopa kestävän. Miinusta vaan painosta mut kyl ne hiilaritki paino ja niis oli tatsi paljon paskempi.
hgr
17.11.2005 12:25:10
Mun kokemuksia oli et soittotatsi perseestä, kädet menee mäsäks, kapulat uppoo kalvoihin (tulee sellasia kivoja kuoppia ja syvennyksiä) ja symbaalit alkaa vääntyilemään ja lohkeilemaan...

Miksen mä oo koskaan huomannu mitään tollasta Aquarianin hiilikuitukeppien kanssa? Ainoa vika niissä on huono soundi(ja onhan ne vähän painavat). Siksi en käytä niitä enää.
Legatus
17.11.2005 13:05:52
Musakaupan myyjä sano että hiilikuitukapulat antaa käsille jonkin verran ja voi tulla kämmenkipeytymiä. Ite testasin hiilareita ja oli melko paskat. Puuta ne olla pitää
Janne pentele!!!!!!!
Ällistysmies
17.11.2005 13:26:11 (muokattu 17.11.2005 13:26:30)
Paitsi että Aheadit ei edelleenkään ole hiilikuitukapulat.

Potato, potata. Sillä nimellä (hiilikuitu) niitä kuitenkin myytiin.
Rockster
17.11.2005 13:49:37
Musakaupan myyjä sano että hiilikuitukapulat antaa käsille jonkin verran ja voi tulla kämmenkipeytymiä. Ite testasin hiilareita ja oli melko paskat. Puuta ne olla pitää

Mulla taas puukapulat antoi käsille aika pahasti hiilareiden jälkeen. Kämmenet kipeytyi sen jälkeen kun vaihdoin puisiin. Mutta ehkä kyse on vaihteluista eri matskujen välillä. Olen soittanut hiilareilla aikoinaan vuoden verran. Oli käytössä aika saakelin paksut 2B:t ja sain krässin reunankin lontolle, joten en voi suositella. Ehkä kevyemmät hiilarit voisivat toimia. Olen yrittänyt tietoisesti muuttaa soittotyyliä poispäin tuhoavasta tatsista. Lyön edelleen saakelin kovaa, mutta yritän olla paukuttamatta kantteihin ja lyödä peltejä hivenen enemmän oikeassa kulmassa. Mutta kyllä kovaa pitää lyödä. Vähän kun hioo tatsia, niin pitäisi kapulatkin kestää. Nyt soittelen Vic Firthin 5B:eillä ja ovat kestäneet hyvin.
Mikael
17.11.2005 14:05:44

Kaikki hiilikuitupötköt mitä oon kokeillut ovat tuntuneet ihan hirveiltä ja soundanneet vielä hirveammältä. Paska spedu, älä osta.
Ma ei tiedata. Ma oon Pahk.
HeavyMachinery
17.11.2005 15:23:41

Hiiilikuitu kapulat käy etusormien nivelten päälle todella paljon ne välittää kaikki täräykset suoraan käsiin. Peltejä ne hajottaa koska ennemin se pelti antaa periksi kuin se kapula.....

Koita ennemmin eri merkkejä kapuloista niiden kestävyyksistä jokaisella on oma mieli pide. Itsellä ei juuri kapulat katkeile joskus saatta kunnon rimssi tällin jälkeen napsahtaa poikki mutta woodhooppi kumun jälkeen tätä ei ole koskaan tapahtunut...
Minä tiedän - siis pelkään !
K.Suninen
17.11.2005 17:07:11
Jätä kaupan hyllylle. Soitan erskinen signature tikuilla roketti rolliakin kovasti (riippuen fiiliksestä) ja nykyinen pari kestänyt 4kk. Soittoa kertyy n. tunti päivässä joskus enemmän joskus vähemmän. Pistä rahas vaikka rumputuntiin ja säästät tulevaisuudessa rahaa kun ei ainakaan tarvi lähteä peltejä uusimaan, saa ne pellit nimittäin puukepeilläkin särki.

Ite myös soitan pelkästään Erskinen tikuilla about 1-2h/päivä ja tän kuun alussa hajos toukokuussa ostetut kapulat..eikä pelkästään jazzia ole tullut soiteltua.
Todella kestävät ja hyvät ja monipuoliset ja ihanat ja hyvät ja monikäyttöset jne.
Hiilikuitukapuloihin en koske.
Dave Weckl on huono rumpali
Youni
17.11.2005 17:45:26
Suosittelen sitä tekniikkaa miettimään, jos kapulat katkeilivat todella usein.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
Legatus
17.11.2005 17:50:21
Suosittelen sitä tekniikkaa miettimään, jos kapulat katkeilivat todella usein.

Sitä samaa täältä.
Janne pentele!!!!!!!
Ällistysmies
17.11.2005 18:24:14
Onpas asiantunteva myyjähenkilö siellä.

Krapulassa se oli.

Hierokaa pojat mieluummin se soittotekniikka kuntoon, niin kapulatkin kestää. Noi Aheadit ei todellakaan ole soittajalle tehty.

Niin. Pidän ne kapulat muistona hyvistä ajoista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)