Aihe: satulasta halkesi pala
1
the jokke
08.07.2003 08:28:25
juu, eli vaihdoin kitaraan vähän paksummat kielet, mutta se paksumpi E-kieli ei mahtunut siihen satulan koloon. yritin vähän työntää sitä sinne ja sitten satulasta halkesi palanen. nyt pitäisi hankkia uusi. mitähän mahtaa maksaa?

no, varsinainen kysymys on, että kannattaako se asennuttaa jossain ammattilaisella vai voiko sen ihan kotikonstein liimata paikoilleen?
Chemo
08.07.2003 08:39:13

Ei oo iso operaatio. Tulisikohan maksamaan jotain parisen kymppiä uutta rahaa. Tai jotain sinne päin. Riippuu vähän.

Ehkä ekalla kerralla kannattaa teettää liimaaminen kaupassa; katso vierestä niin osaat sitten itse.
d-e
08.07.2003 09:23:41
Hinta riippuu satulan materiaalista,2 - 20 eggee noin.Niitä saa valmiilla kieliurilla tai ilman.Vanhan poistat helposti kun
otat sopivan satulaa hiukan kapeamman tuurnan ja naputat
varovasti vasaralla satulan pitkittäissuuntaisesti.Uutta satulaa ei liimata vaan sen pitäisi asettua paikalleen tiukasti
uraan.Jotain viilioja voi tarvita hienosäätöä varten.Vanha
satula oli ilmeisesti luuta kun kerran halkesi.Ei voimaa vaan
viilaa jos kieli ei sovi uraan..
PIM
08.07.2003 09:28:14
Ensiapuna voisi yrittää liimata palasia yhteen pikaliimalla. Uuden satulan teossa on kuitenkin aina oma hommansa.
Ostakaa ny jotain, jooko?
axe
08.07.2003 10:10:59
Ensiapuna voisi yrittää liimata palasia yhteen pikaliimalla.

Juu, mutta ei kannata käyttää liian järeätä liimaa. Mulle kävi kerran pikkupoikana juuri samanlainen satulan halkeaminen. Faija sitten liimasi sen epoksiliimalla. Tulos ei kuitenkaan pitkän päälle miellyttänyt ja vein kitaran myöhemmin ammattilaiselle jonka piti vaihtaa uusi satula. Homma olikin varsin hankala kun se epoksi oli kiinnittänyt vanhan satulan kitaraan vähän turhan hyvin. En muista paljonko maksoi mutta ihan liikaa.
wicked child
08.07.2003 10:13:14

Ensiapuna voisi yrittää liimata palasia yhteen pikaliimalla. Uuden satulan teossa on kuitenkin aina oma hommansa.

no ei kai noi nyt liimalla läjässä pysy, vaikka käyttäis jotain ostos tv:n avaruusliimaa... ja kun kerta kaupasta saa uuden melko huokealla hinnalla. Ei silti, "tein ite, tuli "hyvä", eikä maksanu paljo" toimii, ehkä.
Stay heavy as hell in the night...
PIM
08.07.2003 10:13:43
Unohtui sanoa että irrottaa ne palat ensin kitarasta ja liimaa vasta sitten yhteen.
PIM
08.07.2003 10:16:21
no ei kai noi nyt liimalla läjässä pysy, vaikka käyttäis jotain ostos tv:n avaruusliimaa... ja kun kerta kaupasta saa uuden melko huokealla hinnalla. Ei silti, "tein ite, tuli "hyvä", eikä maksanu paljo" toimii, ehkä.

Tietäisitpä mihin kaikkeen ammattimaiset kitarankorjaajat rapakon takana pikaliimaa käyttävät.
wicked child
08.07.2003 10:21:59

Tietäisitpä mihin kaikkeen ammattimaiset kitarankorjaajat rapakon takana pikaliimaa käyttävät.

onkos ne nimenomaan ammattimaisia vai "ammattimaisia" ? ;)
Stay heavy as hell in the night...
Dumb
08.07.2003 10:24:29

Mun telecasterin satula lohkesi muutama vuosi sitten myös paksun E-kielen vierestä ja aikani pohdittua vein kitaran ammattilaiselle (Kristian Oech), joka teki siihen luusatulan. Hintaa en muista, mutta ei se mitenkään kauheasti ollut.
PIM
08.07.2003 10:35:18
onkos ne nimenomaan ammattimaisia vai "ammattimaisia" ? ;)

Dan Erlewineltä noita pikaliimakikkoja löytyy vaikka mihin kähtöön kun selailee vanhoja Guitar Playereitä. Eiköhän tuo kaveri jotain kitaroiden korjauksesta tiedä.
p130
08.07.2003 13:20:56

Helpoin tapa on ostaa valmis satula. Minä ainakin ole graph techin kannattaja. Ovat hyvin lähellä luisia soundiltaan ja "tuntumaltaan". Huomattava parannus muoviseen satulaan. www.graphtech.bc.ca . Maksaa alle 10 eur.

Maahantuoja on Millbrook ja lähikaupasta pitäisi ainakin tilaamalla saada. Toisaalta jos tilaushommiksi menee voi olla nopeampi viilata itse (ainakin varsin "opettavaista") tai viedä ammattilaiselle. Mutta joka tapuksessa jos muovisen satulan rikkoisin, vaihtaisin varmasti samalla paremmasta materiaalista olevan tilalle.
HALUTAAN VUOKRATA: treenikämppä Oulusta/lähialueelta.
Congi
08.07.2003 14:59:39
Äitini valmistaa silloin talloin hyvää keittoa naudan luista. On joskus tullu mieleen villiajatus viilaa luista satulan tai tallapalan.
trih
08.07.2003 18:00:03
Mulla käyny kerran samoin. Pikku pikasuperliimaputkilon ostin ja liimasin ja hyvä tuli vaikka epäilyt olivat kovat. Mutta luulisin että ei kannata ihan niitä halvimpia 1€ liimoja käyttää. Itse käytin Bison-merkkistä joka on kuitenkin suht tunnettu merkki ja tais maksaa hurjat 2-3€. Mielestäni kannattaisi kokeilla tee-se-itse-vaihtoehto ensin. Vähän huolellisuutta niin eiköhän se onnistu. Ja sitten vaan viilaamaan isommat aukot paksummille kielille...
Oh,been out rolling On the Blessed Hellride...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)