Aihe: Huonoja kokemuksia peavey classic 30:stä?
1
Spike
17.11.2005 17:11:59
Puhtaat kuulosti omaan korvaan vähän kolhoilta.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
pliksu
17.11.2005 17:35:28
Puhtaat saundit nimenomaan EI kuulosta kolhoilta. Kovia säröjä siitä ei saa irti.
"This land is your land and this land is my land, sure, but the world is run by those that never listen to music anyway." >-)))>
Ocku
17.11.2005 17:37:06
On korjaajia joilla on huonoja kokemuksia kyseisestä vempaimesta.

Ongelmakohtia on seuraavat.

- Tuuletin puuttuu! Näissä vempaimissa on huono tuuletus ja putket senkun hehkuu ja lämpöö nousee suoraan ylös komponennttien päälle. Kun muistaa että kaikkien elektroonisten komponettien suurin vihollinen on kuumuus, niin sitä voi arvata mitä lämpö tekee luotettavuudelle.
Näissä pitäisi olla tuuletin.

- Liian heiveröinen päätemuuntaja. Useammassa Classicissa nimenomaan päätemuuntaja on sulannut.

- Putkien hilat ovat sarjassa, eli toimii niinkuin joulukuusen lamput - poista yksi niin muutkin hiljenee. Eli tehoja ei voi puolittaa putkia vähentämällä.

- Biasta ei voi säätää. Jos kaksi modia pitäisi tehdä niin se on biaksensäätöpotikat ja tuuletin.

Uusissa malleissa on kuulema erilainen kotelo. En sitten tiedä jos ne vaihtoi paremmaksi tai vielä heikommaksi.
superfly
17.11.2005 18:16:13
Onko muilla huonoja kokemuksia kyseisestä vahvistimesta? Mulla meni jotain paskaks eilen kolmannen kerran vuodensisällä. Vahvistimen vaihto alkaa pikkuhiljaa houkuttaan. Trankkuun vois vaihtaa jos kaikki tän hintaluokan vahvistimet on samanlaista kuraa. Tai siis ei ite vahvistimessa mitään vikaa ole, ainakaan sillon kun se toimii, päinvastoin. Soundit on kyllä loistavat.

Noh, mistähän alottais... Tuon kombon honotus on se mikä siinä eniten korvaan pistää. Todella nuhaisen kuuloinen heti kun on vähänkään säröjä pelissä. Mikään säröpedaali ei oikein toiminut tuon kanssa edes välttävästi. Elementin ja tehdasputkien vaihto auttaa hieman tähän, mutta vasta lisäkaapin hankinnan jälkeen tuo alkoi kuulostaa hyvältä mun korvaan. Omituinen putkivahvistin on tämä, koska se kuulostaa paremmalta hiljaisilla kotisoittovolumeilla. Itse ratkaisin nämä soundiongelmat sahaamalla tuon poikki ja nyt se on mulla nuppina 4x12 Marshallin kaapin kanssa ja räyhää niin pirusti. Aika hyvä rokkipömpeli se on nyt.

Mitään teknisiä ongelmia mulla ei ole ollut tuon kanssa, jos ei sitä tuolle ominaista putkien helinää lasketa. Se korjaantui vaihtamalla putket. Putket ovat myös täysin suojattomana noissa vanhoissa malleissa.

Eikä tuo mulla liian kuumana käy, kättä pystyy pitämään sen metallin päällä kyllä. Biaksen säätömodi ei paljoa maksa ja ajattelinkin sen hommata heti kun nuo putket menee vaihtoon taas.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)