Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Floyd Rose-tallan säätäminen
1 2
Dick Parker
07.07.2003 20:49:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaihdoin juuri entisen kitarani Floyd Rose-tallaiseen kitaraan ja nyt olen huomannut, että se menee koko ajan puoli sävelaskelta matalampaan vireeseen. Kun olen virittänyt kitaran ja kun laitan ne kielilukot paikoilleen, kitara menee epävireeseen. Mitä pitäis tehä?
 
superfly
07.07.2003 20:51:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuolla oli jotain juttua Floikan säädöstä:
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ?c=15&t=28886&o=0&x=b9a8bad54f&co=0
 
Harppu on alaston piano
kalkkuna
07.07.2003 21:29:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaihdoin juuri entisen kitarani Floyd Rose-tallaiseen kitaraan ja nyt olen huomannut, että se menee koko ajan puoli sävelaskelta matalampaan vireeseen. Kun olen virittänyt kitaran ja kun laitan ne kielilukot paikoilleen, kitara menee epävireeseen. Mitä pitäis tehä?
 
Ota se pleksi sieltä jousien päältä pois ja siellä sitten on sellaiset kaksi ruuvia ja kiristä niitä. (Mielestäni floikan huonoimpia puolia!)
 
Jäsen X
07.07.2003 21:45:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaihdoin juuri entisen kitarani Floyd Rose-tallaiseen kitaraan ja nyt olen huomannut, että se menee koko ajan puoli sävelaskelta matalampaan vireeseen. Kun olen virittänyt kitaran ja kun laitan ne kielilukot paikoilleen, kitara menee epävireeseen. Mitä pitäis tehä?
 
no säädä se vire lukituksen jälkeen niistä tallan ruuveista. vai siis meneekö se siinä vaiheessa sen puoli askelta kun lukitset ne ruuvit? tän takia ostin muuten rg550:sen kaveriks lespaulin niin unohtu nää murheet..
 
Drink up, shoot in, let the beatings begin!
Jäsen X
07.07.2003 21:49:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ja huono sustain..
 
Drink up, shoot in, let the beatings begin!
PyGmi
07.07.2003 22:22:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ota se pleksi sieltä jousien päältä pois ja siellä sitten on sellaiset kaksi ruuvia ja kiristä niitä. (Mielestäni floikan huonoimpia puolia!)
 
Kovat jätkäthän ei tommosia pleksejä siellä pidäkään
 
kalkkuna
07.07.2003 22:24:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kovat jätkäthän ei tommosia pleksejä siellä pidäkään
 
Bad boys, bad boys, what you gonna do when they come for you...?
 
Niin tai näin.
 
Cletus Awreetus
07.07.2003 23:12:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa tsekata onko ne tallapaloja kiristävät ruuvit mahd. kireällä. Itselläni on tommonen feikki-floikka, josta on tallapalat paskana. F-Musiikin tyyppien mukaan missään ei enää valmisteta juuri senlaisia tallapaloja kuin mun antiikkisessa 5 vuotta sitten valmistetussa kitarassa, joten pitää käyttää 250€ aitoon Floydiin. Prkl.
 
Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!!
PyGmi
07.07.2003 23:13:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä vähän veikkaan että ei maksa paljon mitään jos käy teetättämässä tollaset palat
 
Lennu
08.07.2003 01:17:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä vähän veikkaan että ei maksa paljon mitään jos käy teetättämässä tollaset palat
 
Eihän ne maksa mitään, kun tekee duunissa rosterista, hymiö.
 
Jos siinä on satulassa semmoinen koko kielisatsin ylittävä kieltenohjainpalikka kahdella ruuvilla kiinni, niin sitä voi kokeilla laskea hieman. Ja ei niitä lätkiä tarvitse ihan momenttiin asti kiristää.
 
Aika kikkailuahan tuo floidi on, mutta kyllä siihen tottuu. Kasvattaa luontoa.
Dick Parker
08.07.2003 11:14:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt mä suoristin sen tallan kannen linjan kanssa, mutta edelleen se ei pysy vireessä. Pitäiskö pistää palikka sinne tallan alle?
 
kalkkuna
08.07.2003 23:30:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt mä suoristin sen tallan kannen linjan kanssa, mutta edelleen se ei pysy vireessä. Pitäiskö pistää palikka sinne tallan alle?
 
Pitäisi jos et kampea käytä.
 
PyGmi
08.07.2003 23:34:07 (muokattu 08.07.2003 23:37:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei pitäis pistää koska sillon sulla on ihan väärä kitara. Toi floyd rose huonontaa kitaran sointia sen verran että sitä ei kannata olla jos sitä ei käytä. Oletko aivan varma että satulalukot pitää? ja onko kielet varmasti venytetty kunnolla?
 
Ja siis meneekö se silleen epävireeseen että kun esim alotat virittämään ala E:stä ja pääset ylä E:hen niin ala E on taas jo epävireessä?
 
Itse en heti lähtisi sanoon että floyd rosessa on vikaa. Ja niin yksinkertasessa kapistuksessa kun floyd rose, ei paljon vikoja voi olla
 
kunnasja
09.07.2003 07:45:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa tsekata onko ne tallapaloja kiristävät ruuvit mahd. kireällä.
 
Niitä ruuveja EI SAA KIRISTÄÄ LIIKAA!! Sen verran pistää kiinni, että kieli pysyy siinä, se riittää. EI enempää, muuten ne juuri menevät paskaksi.
 
Visit http://www.helionprog.com
Hornanturska
09.07.2003 10:28:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niitä ruuveja EI SAA KIRISTÄÄ LIIKAA!! Sen verran pistää kiinni, että kieli pysyy siinä, se riittää. EI enempää, muuten ne juuri menevät paskaksi.
 
voi kun mullekin olisi joku tuon asian kertonut aikaisemmin...
 
...kyllä sakari kuosmanen yngwien voittaa...
Dick Parker
09.07.2003 10:42:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soitin kaverille ja kysyin, niin se sano, että pitää virittää monta kertaa, että kielet pysyvät vireessä. Nyt se pysyy hyvin vireessä.
 
twist555
21.07.2003 13:44:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla pysy se aina vireessä, kun siellä kaupassa mistä sen ostin ni ne sääti sitä pikkasen ja nyt on aina siinä oikeessa vireessä mut pikaksen se aina laskee ja sit vaan nostaa ni se on taas pikksen aikaa se normaali. Mut kysymykseni kuuluukin: et mun kitaraa ei pysty virittään niinku ala vireeseen se aina nousee normaaliks. MItä pitäs säätää? Ja on just tollanen floyd rose talla ja jackson performer kitara... ja on ne lukot tuolla otelaudan päässä.
 
Antti1
21.07.2003 13:53:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mut kysymykseni kuuluukin: et mun kitaraa ei pysty virittään niinku ala vireeseen se aina nousee normaaliks.
 
Kuinka kireällä sun jouset on? Siis kun sä laitat kitaraa alavireeseen niin laskeeko se talla sinne kuoppaansa? Niiden jousien löysääminen saattaisi auttaa. En oo koskaan kyllä kuullu tollasta ongelmaa. Mihin vireeseen sä oot laittamassa ja kuinka paksuilla kielillä?
 
"Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy
kimurantti1
21.07.2003 14:42:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa tsekata onko ne tallapaloja kiristävät ruuvit mahd. kireällä. Itselläni on tommonen feikki-floikka, josta on tallapalat paskana. F-Musiikin tyyppien mukaan missään ei enää valmisteta juuri senlaisia tallapaloja kuin mun antiikkisessa 5 vuotta sitten valmistetussa kitarassa, joten pitää käyttää 250€ aitoon Floydiin. Prkl.
 
Ei kannata ostaa aitoa floikkaa, Ibanezin Lo Pro Edge on paljon parempi...maksaa 50e enemmän.
 
Sanoin tämän tuossa toisessakin treadissa, mutta aito floikka ei ole kehittynyt siitä mitä oli kovinkaan paljon...
 
...suosittelen oikeasti sitä Lo Pro Edgeä ennemmin...
 
kimurantti1
21.07.2003 14:43:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla pysy se aina vireessä, kun siellä kaupassa mistä sen ostin ni ne sääti sitä pikkasen ja nyt on aina siinä oikeessa vireessä mut pikaksen se aina laskee ja sit vaan nostaa ni se on taas pikksen aikaa se normaali. Mut kysymykseni kuuluukin: et mun kitaraa ei pysty virittään niinku ala vireeseen se aina nousee normaaliks. MItä pitäs säätää? Ja on just tollanen floyd rose talla ja jackson performer kitara... ja on ne lukot tuolla otelaudan päässä.
 
Sinulla on todennäköisesti liian ohuet kielet...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «