Penasol 04.07.2003 20:44:58 | |
---|
Minua ihmetyttää, että mikä siinä on, kun Fenderin Stratocasterissani on Seymour Duncanin '59 tallassa, ja se ei kuulosta todellakaan hyvältä. Minulla on siinä kitarassa 40 euron kitarasta otettu mikrofoni, ja se kuulostaa paremmalta. Duncanin soundi on jotenkin heikko ja keskiääninen honotus. Onko teillä kokemuksia kyseisestä mikrofonista stratossa? Auttaisiko vaikkapa tone- potikan lisääminen tallamikrofonille? "Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana." |
JuSu 04.07.2003 22:14:47 | |
---|
Onko teillä kokemuksia kyseisestä mikrofonista stratossa? On, ja hyvältä kuullosti ilman erikoisvirityksiä. Olisiko mikki hajalla? Ovatko kytkennät varmasti oikein, onko sulla kaksi- vai neljäjohtoinen versio? Tai ehkäpä olet vain hakemassa soundia, joka ei tuosta '59:stä oikein irtoa? Sehän ei ole kovinkaan kuuma mikki... JuSu "One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man." |
Lauri666 05.07.2003 12:27:01 | |
---|
Eikös sitä yleensä suositella kaula mikiksi??? ~Late~ I... feel the cold steel on my forehead. Like... binding pleasure of being dead. |
LaXu 05.07.2003 15:50:36 | |
---|
Kaulamikkinä '59 ei mielestäni ainakaan ole heikko tai keskiäänihonotus, tallamikkiversiota en ole kylläkään kokeillut. Voi tosiaan olla, että haet jotain hieman tehokkaampaa tai erilaiselta kuulostavaa mikkiä. En minäkään JB:stä tykkää tallamikkinä vaikka jotkut rakastavat kuin hullu puuroa. |
Kitarasankari 05.07.2003 19:26:04 | |
---|
En minäkään JB:stä tykkää tallamikkinä vaikka jotkut rakastavat kuin hullu puuroa. Lespassa JB toimii kun hullu puurolla mut ei minkään kevyen ibanez/jaskan kanssa Hyvää kesää ja kaikille pesää... |
Penasol 06.07.2003 14:52:22 | |
---|
On, ja hyvältä kuullosti ilman erikoisvirityksiä. Olisiko mikki hajalla? Ovatko kytkennät varmasti oikein, onko sulla kaksi- vai neljäjohtoinen versio? Tai ehkäpä olet vain hakemassa soundia, joka ei tuosta '59:stä oikein irtoa? Sehän ei ole kovinkaan kuuma mikki... JuSu
Niin, no minulla itsellänikin kävi mielessä jokin ihmeellinen kytkentävirhe. Minulla on neljäjohtoinen versio. Ajattelin kyllä kokeilla sitä Ibanezini (es- 335- tyyppinen) kaulaan, siinä kun on jo laatumikrofoni tallassa, mutta toimivatko nuo tallamikit sitten miten hyvin kaulassa? Ilmeisesti ovat tehoiltaan hieman poikkeavia. Joku mainitsi, että Les Paulissa toimii hyvin. Itsekin olen miettinyt, että stratocasterin leppärunko ei välttämättä ole paras mahdollinen paikka tuolle Duncanille. Pitää kait vaan katsoa ne kytkennät ensin, ja tilittää sitten lisää. "Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana." |
PyGmi 06.07.2003 14:55:18 (muokattu 06.07.2003 15:02:56) | |
---|
|
Wire Color Code Seymour Duncan Black Hot Green & Bare Ground Red & White Solder together & tape
Yllä siis normaali humbucker -kytkentä. Jos soundi on ohut ja hiljainen, kun sulla on joku mikkiyhdistelmä päällä, niin sitten mikit on vastavaiheessa. Lääke vaivaan on vaihtaa maan ja kuuman paikka (eli ko. tapaukessa musta ja vihreä vaihtaa paikkaa, paljas pysyy maassa). JuSu
"One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man." |