Aihe: The Mars Volta: Scab Dates
1 2
Terry Pantheras
16.11.2005 19:50:04
Onkos tämä joku kokonaan uus lätty, siis uusine biiseineen, vaikka on live-levy? Koska ihan outoja biisejä näyttäis olevan..
"If you're going to kill me, you should show some "Hunter Etiquette" and eat me." -Trey Spruance
carnation
16.11.2005 20:09:29
Täällä: http://www.cduniverse.com/search/xx/music/pid/6982501/a/Scab+Dates.htm sanotaan näin:

There are totally new songs here, the opener "Abrasions Mount the Timpani" is babies crying and wierd noises, while "Caviglia" and "Haruspex" are release-worthy tripped out jams. The three actual songs played here are "Concertina", "Take the Veil Cerpin Taxt", and "Cicatriz ESP"

Eli kai nuo "uudet biisit" on lähinnä jotain häröilyjä tai jamitteluja. Vaikuttaa hivenen turhahkolta julkaisulta, mutta saas nyt nähdä. On kai tuo ainakin mielenkiintoista kuultavaa jos ei muuta.
"Soitossani ei ole mitään epätarkkaa." (Yngwie Malmsteen)
OSTAKAA LEVYJÄ!
sn
16.11.2005 20:51:38
On hyvä live joo. Frances taas oli lopulta vähän pettymys.
Antti Takalo
16.11.2005 20:56:15
No jos jamittelu on samaa luokkaa kuin Provinssissa, niin voisiko parempaa liveä toivoakaan. Ostoslistalla jo odottelemassa viidettä päivää.
En tajua mitään rockista, siis soitan progea.
Heartwood
16.11.2005 21:35:37
Tänään kolahti postiluukusta lätty, harmikseni en ole vain ehtinyt vielä kuunnella pätkääkään. Mittaa Scab Datesilla näyttäisi olevan päälle 70 minuuttia.

Tarkempaa kommenttia jahka olen pari kertaa pyöräyttänyt levyn läpi.
"The colonel is breakdancing! Give me a break!" -William Shatner
ten
16.11.2005 23:03:43
On hyvä live joo. Frances taas oli lopulta vähän pettymys.

Frances oli kyllä iso pettymys De-Lousedin jälkeen! Vittu että syletti.
NO, TAIDE ON TAIDETTA!!!
THV-klubi #44. "Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis
author
16.11.2005 23:52:30
Muutaman kerran on levy pyörinyt ympäri soittimessa ja tässä muutama miete:

Aluksi harmitti kun vaikutti siltä kuin Cedric Bixler-Zavala olisi tarkoituksella säästänyt ääntänsä muutamissa kohdissa, eikä yltänyt läheskään yhtä loisteliaaseen suoritukseen kuin studiossa. Ymmärrettäväähän tuo on kun on sentään live-laulannasta kyse mutta silti. Muutamissa kohdissa mies kyllä revittää äänihuuliaan kiitettävästi.

Nyt kun on useamman kerran kuunnellut on tottunut enemmän siihen live-meininkiin ja pystyy kuuntelemaan kiinnittämättä huomiota pikku seikkoihin. Tunnelman luonti on kuitenkin yksi ehdoton Voltan vahvuuksista, ja siihen he onnistuivat mielestäni tälläkin kertaa.

Levyllä on ehkä aavistuksen verran liikaa häröilyä ja se mikä niissä eniten häiritsee on se että ne on nimetty levyn takakanteen "kappaleiksi". Soitannallisesti häröily ym. taustaäänet eivät ole minulle mikään ongelma koska näen sen tehokeinona tunnelman luonnissa.

Juuri tasaisen tunnelmansa vuoksi Frances the Mute menee meikäläisen listassa Volta-levyjen kärkeen. Yhtenäisempää levykokonaisuutta ei levyhyllystäni löydy.

Ostaisin levyn ihan mikä päivä tahansa uudelleen jos en sitä vielä omistaisi.
tatska
17.11.2005 00:16:35 (muokattu 17.11.2005 00:29:11)
Frances oli kyllä iso pettymys De-Lousedin jälkeen! Vittu että syletti.
NO, TAIDE ON TAIDETTA!!!

molemmat on loistavia!!

vaikkakin de-loused hitusen jämäkämpi paketti!

niin ja lisään vielä tähän sen että scab datesiin kannattaa siis tutustua!
hyvää menoa!! mars voltahan on todellinen live-bändi...
se ainakin itse provinssissa tuli todistettua!!
nro5
17.11.2005 10:05:16 (muokattu 17.11.2005 10:05:41)
Scab datesin voi kuunnella kokonaisuudessaan osoitteessa www.themarsvolta.com. Aika samaa meininkiä kuin Provinssissa.
Muovinen
17.11.2005 10:21:00

Frances The Muten jälkeen tämä ei oikein jaksa enää innostaa. Vei oikeastaan mielenkiinnon bändiin niin pahasti etten ole debyyttiäkään enää kuunnellut. Ei hyvä.
http://www.mikseri.net/artists/muovinen.46772.php
Absoluto
17.11.2005 10:50:36
Frances The Muten jälkeen tämä ei oikein jaksa enää innostaa. Vei oikeastaan mielenkiinnon bändiin niin pahasti etten ole debyyttiäkään enää kuunnellut. Ei hyvä.

Samoin kävi mulle, lisäksi vielä Provinssin keikan antikliimaksi latisti kiinostusta entisestään.
Himon ajamana!
Antti Takalo
17.11.2005 11:29:18
Mulle taas Frances on paras levy pitkään aikaan, joten into on vain lisääntynyt.
Antti Takalo
17.11.2005 11:51:47
Scab datesin voi kuunnella kokonaisuudessaan osoitteessa www.themarsvolta.com. Aika samaa meininkiä kuin Provinssissa.

Kiitokset tästä, ja on makian kuullosta.
kyuss
17.11.2005 12:56:33
Ihmettelen porukan pettymystä siihen vaikken näe kuitenkaan niin suurta eroa depyytin ja Francesin välillä.

Hah! Minun mielestä noilla levyillä on aivan valtava ero. Suurimpana erona biisien määrä ja kesto. De-loused on rakenteellisesti simppelimpi verrattuna Francesiin. Kuten sanottu, all killer-no filler. Ite tykkään De-lousedista kyllä paljon enemmän ku Francesista.

Jos Mars Volta on ihan tuntematon bändi, niin en kyllä suosittelis tuota Scab Datesia. Ja pakko myöntää että kovana volta-fanina itsekin olen vähän pettynyt tuohon. Aika ketkua laittaa noille noise-raidoille "oikeat nimet" :/ Take the Veil, Cicatriz ESP ja Concertina kyllä toimii. Pahimmat friikkailut ei.
miscage
17.11.2005 14:01:06
Itse ostin De-Lousedin hehkutuksen perusteella, ja kyllä hieman petyin. Olen kuunnellut levyä melko paljon ostamisen jälkeen, mutta ei vaan iske sillä tavalla mitä odotin. Ihan hienoltahan se kuulostaa, mutta mitään suurempia kicksejä ei vaan irtoa.
-Meinasitko mennä käymään? -No en vitussa! Sielt tulee nahkaa!!!
n-oise
18.11.2005 22:37:26
hmm tässä mietin että pitäisikö tuo live mennä ostamaan vai ei-lisää mielipiteitä :). Deloused ja Frances on aivan käsittämättömän hienoja molemmat juu :>. Francesissa kesti vaan vähän pidemmän aikaa ennen kuin se avautui, mutta Mars Voltassa onkin parasta se, että biisit on niin moniulotteisia että niistä riittää kuunneltavaa pitkiksi aikaa.
olet surrealisti, eikö niin...
author
18.11.2005 23:42:59
hmm tässä mietin että pitäisikö tuo live mennä ostamaan vai ei-lisää mielipiteitä :).

Käy tuolla kuuntelemassa www.themarsvolta.com

Eiköhän se musiikki puhu puolestaan :)
carlos
29.11.2005 19:18:23
Kyllä kannatti. Ostaa tämä scabdates nimittäin. Toki olisin toivonut, että varsinaisia biisejä olisi ollut Take the veilin, concertinan ja cicatrizin lisäksi enemmänkin, mutta ei käy valittaminen! Meininki on kyllä kovettu, omarin kitara sekoilee tapansa mukaan jne.
Tämon paskaa, sanoi terveydenhoitaja vitsiä kertoessaan.
bedlam
29.11.2005 21:25:21

De-loused on rakenteellisesti simppelimpi verrattuna Francesiin.

Minusta taas päinvastoin. Kuulin ensin Francesin, johon ihastuin ja rakastuin heti syvästi. Myöhemmin ostin debyytin, enkä ole vieläkään tuosta levystä saanut otetta saatikka siitä sen enempää innostunut.
http://www.mikseri.net/kiasma
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)