Mika K 02.07.2003 07:27:02 | |
---|
Sain eilen ensimmäisen putkivahvistimeni eli Peavey Classic 20 täysputkivahvistimen. Kyseessä on nykyisin ilmeisesti melko harvinainen malli eli sitä ei ole valmistettu enää vuosiin. Niin ja sitten asiaan.. eli pitäisi alkaa hakemaan sitä omaa soundia vahvistimesta ja erityisesti säröjä. Vahvistin on yksikanavainen eli miten käytännössä saan tällaisesta yksikanavaisesta pelistä ulos hyvän rock -tyyppisen särön. Minulla on pari overdriveä (Ibanez TS7 Tubescreamer ja Danelectron overdrive) ja kai noista jotain apua on putkien boostaamiseen. Jos löytyy hyviä neuvoja/suosituksia putkiguruilta, niin olisin kiitollinen. Sitten toinen asia eli minua kiinnostaa vahvistimen valmistusvuosi. Edellinen omistaja ei tiennyt tarkkaa vuotta ja minua kiinnostaisi tietää minkä ikäinen peli tämä on. Miten se onnistuisi? Joo..tulipas siinä runoiltua, toivottavasti joku sai jotain tolkkua. Tähän tulee allekirjoitus |
alanko 02.07.2003 08:43:57 | |
---|
|
booster 02.07.2003 08:47:41 (muokattu 02.07.2003 08:47:46) | |
---|
Jos on rock-musiikki kyseessä, niin mahdollista on myös että pidät "perus-saundinasi" säröä, ja kun tulee puhtaita kohtia, niin pienennät volyymiä kitaran potikasta, ja saundi puhdistuu kivasti. Mä käytän overdrive-pedaaleita yleensä niin, että pistän eka särön nolliin ja levelin täysille. Sitten ruuvaan sitä säröä siitä purkista sen verran, että saundi miellyttää. Tuollain saa myös sen etuasteen heräämään henkiin. Kitarakamakaavio
Wanted:
Strato (Fender, Yamaha, Squier) T:reen alueelta
Keinokuorma
Super Overdrive tai Blues Driver |
Mika K 02.07.2003 08:57:07 | |
---|
Jos on rock-musiikki kyseessä, niin mahdollista on myös että pidät "perus-saundinasi" säröä, ja kun tulee puhtaita kohtia, niin pienennät volyymiä kitaran potikasta, ja saundi puhdistuu kivasti. Säröllä tulee eniten soitettua eli sellainen AC/DC tyyppinen roso on hakusessa. Pitää alkaa tänään ruuvailemaan oikein urakalla : ) Tähän tulee allekirjoitus |
mg 02.07.2003 09:14:46 | |
---|
Jos on rock-musiikki kyseessä, niin mahdollista on myös että pidät "perus-saundinasi" säröä, ja kun tulee puhtaita kohtia, niin pienennät volyymiä kitaran potikasta, ja saundi puhdistuu kivasti. Juuri näin. Itse tykkään juuri tuollaisista puhtaista saundeista. BTW, mulla on Laney LC-30. |
Mika K 02.07.2003 09:22:56 | |
---|
Mites sitten noi putket, kuinka erilaiset putket vaikuttaa soundiin? Minulla ei ole harmainta aavistustakaan mitkä putket tässä on. Tähän tulee allekirjoitus |
PIM 02.07.2003 09:30:45 | |
---|
Classic 20:stä tehtiin muutamana vuonna joskus 90-luvun puolivälin tienoilla. Ilmeisesti kysyntää ei ollut niin paljoa että valmistamista olisi kannattanut jatkaa. Mikään varsinainen keräilyharvinaisuus se ei kuitenkaan ole. Skemat löytyy täältä ( http://www.mif.pg.gda.pl/homepages/tom/files/c20.gif) ja niiden mukaan se on suht yksinkertainen täysputkivahvistin katodibiasoidulla 2xEL84 pääteasteella mistä pitäisi irrota noin 15W tehoa. Kesäkuun tarjous: Fostex digitaali-8-raitapaketti VM200&VR800 yht. 650e, Pignose G40V täysputkivahvistin 300e |
Mika K 02.07.2003 10:51:09 (muokattu 02.07.2003 10:51:22) | |
---|
Classic 20:stä tehtiin muutamana vuonna joskus 90-luvun puolivälin tienoilla. Ilmeisesti kysyntää ei ollut niin paljoa että valmistamista olisi kannattanut jatkaa. Mikään varsinainen keräilyharvinaisuus se ei kuitenkaan ole. Kiitokset PeteH tuosta vuosilukutiedosta. Arvelin itse aluksi, että vahvistin voisi olla vanhempi. Tähän tulee allekirjoitus |
Täytyypäs mainita tämäkin. Etsiskelin eilen puhtaita soundeja tuosta Classicista ja täytyy kyllä sanoa, että on loistavat cleanit tässä vahvistimessa. Lisäsin hieman delayta mukaan pahamaineisesta Zoom 505II :sta ja toimii kympillä Epin Dotin kaulamikillä. Tähän tulee allekirjoitus |
JuSu 08.07.2003 08:58:10 | |
---|
Täytyypäs mainita tämäkin. Etsiskelin eilen puhtaita soundeja tuosta Classicista ja täytyy kyllä sanoa, että on loistavat cleanit tässä vahvistimessa. Lisäsin hieman delayta mukaan pahamaineisesta Zoom 505II :sta ja toimii kympillä Epin Dotin kaulamikillä. Hih. Kuullostaa ihan samoilta fiiliksiltä, joita oli itsellänikin, kun ekaa täysputkikonettani (Crate VC 30) ruuvasin. JuSu "One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man." |