Aihe: Ashdownin vehkeistä/Suosituksia bassonupin+kaapin ostoon?
1 2
PnukBassist
16.11.2005 10:49:05

Terve taas!

Kaveri suositteli tämmöisiä vehkeitä kun pyysin sitä suosittelemaan n.tonnilla hyviä pelejä basson soittoon:

Ashdownin Mag 600RC-nuppi
+
Ashdownin Mag 410T Deep Cab-kaappi
+
Ashdownin Mag 115 Deep Cab-kaappi

(löytyy esim. www.soundslive.co.uk )

Elikäs siis mitäs mieltä täällä ollaan Ashdownista? Siinä mielessä näyttäis ihan hyviltä peleiltä nuo että olis parit kaapit, ja vahvari ei ole mikään kauhea nippelihirmu. Toisaalta haluisin kuitenkin ehkä enemmän säätövaraa jotta saisi hiottua ääntä mieleiseksi, lisäksi hinta nousee postikulujen kanssa melkoisen isoksi, mutta kuitenkin haluaisin kunnon kaapit ja vahvarin. Nyt olisi siis tarkoitus ostaa vehkeet ihan pidemmäksi aikaa niin haluisin tietenkin semmoiset mitä ei tarvi olla heti vaihtamassa.. niin ja itse tykkään soitella ylempää elikäs ylä-äänipuoli pitäis olla soittimessa hyvä. Lisäksi kun punkkari olen niin musiikki on muuten semmoista temmellystä että pitäis olla tehoja ja potkuja jne jne. Kaiken päälle kun en itse ole perehtynyt näihin hommiin juuri ollenkaan, kun tämän hetkisen vahvistimen toiminnot ovat suurinpiirtein on ja off, joten keskusteluntynkää olisi kiva saada tästä aikaiseksi..Neuvoja olisi hienoa saada :)
JK
16.11.2005 13:44:17
Hei.
Sä voit jatkaa täällä loputtomiin tuota kyselyäs "Mitä mieltä merkistä X tai Y."
Saat kyselyihisi myös vastauksia tyyliin "Mulla on tollaset, ne on hyvät" sillä kukapa kehtais kertoa lyöneensä kätensä paskaan.

TAI

Sitten ihan oikeasti menet ja kokeilet niitä laitteita
a) musakaupassa
b) jonkun muun basistin luona
c) jonkun sellaisen luona joka torilla myy kamojaan
d) miitissä

ja valitset sen setin mikä miellyttää.

Voin omakohtaisesta kokemuksesta sanoa, että sitä lopullista "Ultimaattista" parasta bassosoundia ei löydä ehkä ikinä.

Eikä täällä muiden kokemuksia kyselemällä todellakaan viisastu juurikaan. Jokaisella on oma mieltymyksensä soundeista ja käsityksensä tehojen riittävyydestä.
"Koirani ovat kaikkiruokaisia ja pitävät erityisesti pienistä lapsista"
pardy
16.11.2005 13:47:06

Hei.
Sä voit jatkaa täällä loputtomiin tuota kyselyäs "Mitä mieltä merkistä X tai Y."
Saat kyselyihisi myös vastauksia tyyliin "Mulla on tollaset, ne on hyvät" sillä kukapa kehtais kertoa lyöneensä kätensä paskaan.

TAI

a) musakaupassa
b) jonkun muun basistin luona
c) jonkun sellaisen luona joka torilla myy kamojaan
d) miitissä

ja valitset sen setin mikä miellyttää.

Voin omakohtaisesta kokemuksesta sanoa, että sitä lopullista "Ultimaattista" parasta bassosoundia ei löydä ehkä ikinä.

Eikä täällä muiden kokemuksia kyselemällä todellakaan viisastu juurikaan. Jokaisella on oma mieltymyksensä soundeista ja käsityksensä tehojen riittävyydestä.

Ashdownilla ei ole maahantuojaa.

Paha mennä testaamaan kaverille tai kellekkään muullekaan jos ei ole mitään hajua missä moisia kamoja voisi olla testattavana.
PnukBassist
16.11.2005 16:17:21

Niinhän mulla on vähän vaikea niitä mennä mihinkään testaamaan. Ja kun en siis kysele että mikä on paras mahdollinen vahvistin mitä ikinä mistään saa, vaan yritän vain saada vähän apua ostopäätöksen tekemiseen. Kun täällä on kuitenkin viisaampia heppuja kuin minä jotka tietävät (ainakin uskon niin) että minkälainen vehke kannattaisi ostaa minun tilanteessani. Kun olisihan se kiva saada vähän eri näkemyksiä eri vehkeistä että osaa sitten itse vähän valita... Enhän minä tähän hätään älyä että minkälaisista vehkeistä lähtee hyvin ääntä jos soitan vaikkapa paljon ylemmiltä kieliltä. Ja sen sellaista... Nooh, jospa joku jotain kertoo...
Basismi
16.11.2005 16:19:01
Ikävä kyllä ei onnistu tässä maassa.

Ashdown labs. Osta niin tuun testaamaan :)
Viistous helpottaa soittamista!
N_Bates
16.11.2005 16:24:34

mag 300 nupin ostin tossa kesällä. Tusinan verran juotoksia jo kolvattu uusiks ja muuntajakin piti uudestaan asentaa kun hurisi niin perkeleesti. Koko etuaste on rakennettu pitkälle ja kapealle piirilevylle, joka on potikoiden ja jakkien varassa siinä etulevyssä kiinni. Se on vain ajan kysymys kun ne juotokset pragaa. En osta toista ashdownia. Vaikka samaa kamaa taitaa olla kaikki muutkin tehdasvahvistimet. Arvallakin tais olla jotain ongelmaa juotosten kanssa omassa magissaan.

Niin, ja omani on niitä vanhempia englannissa tehtyjä "laatupelejä".

Asiakaspalvelu on kyllä ok tuolla lafkalla. Sain kytkentäkaaviot ja kaikki kun kyselin noista vioista.
Omistan virallisesti semi-pron bassovahvistimen!
Teijo K.
17.11.2005 10:35:27

mag 300 nupin ostin tossa kesällä. Tusinan verran juotoksia jo kolvattu uusiks ja muuntajakin piti uudestaan asentaa kun hurisi niin perkeleesti. Koko etuaste on rakennettu pitkälle ja kapealle piirilevylle, joka on potikoiden ja jakkien varassa siinä etulevyssä kiinni. Se on vain ajan kysymys kun ne juotokset pragaa. En osta toista ashdownia. Vaikka samaa kamaa taitaa olla kaikki muutkin tehdasvahvistimet. Arvallakin tais olla jotain ongelmaa juotosten kanssa omassa magissaan.

Niin, ja omani on niitä vanhempia englannissa tehtyjä "laatupelejä".

Asiakaspalvelu on kyllä ok tuolla lafkalla. Sain kytkentäkaaviot ja kaikki kun kyselin noista vioista.

Jep, Mag Monista on mitä ilmeisimmin jokin juotos huonona kun soundi heikkeni yksissä reeneissä eikä se siitä ole parantunut. (En ole saanut aikaiseksi alkaa kolvailemaan.)

Aivan äkilisesti putosi äänenpaine kesken soiton, ja sitten saikin siirtää aktiivibasson passiivi-inputtiin että toimi ja aktiivi-inputilla ei tee enää juuri mtn.
Munsta.
Kieppi
17.11.2005 20:24:02
Vaikka samaa kamaa taitaa olla kaikki muutkin tehdasvahvistimet.

Unskelotti voinee vastata tuohon. Mulla on suuri epäilys, että Hän on avannut kaikki mahdolliset ja mahdottomat vahvistimet :D
Kalamies #10 >-)))>. Aut Warwick, aut nihil.
Kuunteles musaa.
M.Hanski
17.11.2005 20:31:10 (muokattu 17.11.2005 20:33:39)
Unskelotti voinee vastata tuohon. Mulla on suuri epäilys, että Hän on avannut kaikki mahdolliset ja mahdottomat vahvistimet :D

Trankkunuppeja en oikeestaan ollenkaan, putkinuppeja jonnin verran ja joitakin kaappeja. Ei ne nyt ihan kaikki samasta puusta ole veistetty. Kyllä hinnalla ja laadulla joitakin poikkeuksia lukuunottamatta on melko hyvä korrelaatio.

Ashdownin tuotteista en ole korkannut muita kuin Mini 48 -kaapin. Edit: Ko. kaapin soundipolitiikka on ihan kohdallaan, mutta pari seikkaa on hampaankolossa: elementit ovat puuruuveilla kiinni etulevyssä, kaapin sisällä ei ole minkäänlaista vaimennusmateriaalia ja refleksiputkia ei ole liimattu kiinni.
pardy
17.11.2005 22:57:30

Trankkunuppeja en oikeestaan ollenkaan, putkinuppeja jonnin verran ja joitakin kaappeja. Ei ne nyt ihan kaikki samasta puusta ole veistetty. Kyllä hinnalla ja laadulla joitakin poikkeuksia lukuunottamatta on melko hyvä korrelaatio.

Ashdownin tuotteista en ole korkannut muita kuin Mini 48 -kaapin. Edit: Ko. kaapin soundipolitiikka on ihan kohdallaan, mutta pari seikkaa on hampaankolossa: elementit ovat puuruuveilla kiinni etulevyssä, kaapin sisällä ei ole minkäänlaista vaimennusmateriaalia ja refleksiputkia ei ole liimattu kiinni.

On se vaikeeta. Ei pitäis hifistelijöiden noita ruveta tonkimaan, tulee vaan paha mieli vaikka soundi ois hyvä. :)
Teijo K.
17.11.2005 23:34:17

On se vaikeeta. Ei pitäis hifistelijöiden noita ruveta tonkimaan, tulee vaan paha mieli vaikka soundi ois hyvä. :)

Ei pelkkä hyvä suondi tee autuaaksi jos laite ei kestä käyttöä.
Munsta.
M.Hanski
18.11.2005 07:21:08

Järkevään, kestävään ja hyväsoundiseen tuotteeseen tähtäävän suunnittelun arvostaminen ei mielestäni tee ihmisestä hifistelijää. ;)
PnukBassist
18.11.2005 09:27:36

No Unskelotti voikin sitten varmaan antaa vähän osviittaa että minkälaista peliä kannattais katsella? =) Hoksasin tuossa että Gallien-Kruegerin Backline 600 olis ainakin edullinen, ja onhan tuota täälläkin keskusteluissa ylistetty. Ja jos T-Kaupasta tilaa niin ei postikulutkaan päätä huimaa. Kaappien kanssa meneekin sitten taas ihan pähkäilyksi kun tuolta sais vaikkapa tuommoisen setin missä olis Harley Bentonin 4x10" kaappi mukana, sille hintaa tulis 466€ eli siihen vois ostaa vielä vaikka toisenkin kaapin päälle. Mutta toisaalta taas Harrikoita on haukuttu kyllä niin ahkerasti vähän joka puolella että en sitten tiedä siitäkään. Behringerillä olis sitten vaikkapa noita 8x10" kaappeja aika mukavasti tarjolla että liekö niistä sitten mihinkään...

Niin ja sitten taas toisaalta olishan se sama nyt ostaa sitten joku isompi nuppi, eli vaikkapa tuommoinen Gallien Krueger Gt700RB-II. Siihen vois sitten vielä ottaa vaikka Behringerin BA410 kaapin. Tämä on taas tätä arpomista...huoh.

perkele kun ei itsellä oikein ole aikaa lähteä koluamaan kauppoja tuonne etelään ja testimään eri vehkeitä...
M.Hanski
18.11.2005 09:52:14 (muokattu 18.11.2005 09:52:40)
No Unskelotti voikin sitten varmaan antaa vähän osviittaa että minkälaista peliä kannattais katsella? =)

No enpäs tiedä. Ilmeisesti ihmisillä on esim. G-K Backline 600:sta ihan hyviä kokemuksia, mutta otanta on pieni ja käyttötunteja vielä melko vähän. En mä osaa oikein mitään varsinaisesti suositella.

Osta multa Peaveyn putkinuppi. Kaikin puolin mainio peli, mutta lämmittää nykyistä treenikämppää vähän liian tehokkaasti. :)
pardy
18.11.2005 10:34:29

No enpäs tiedä. Ilmeisesti ihmisillä on esim. G-K Backline 600:sta ihan hyviä kokemuksia, mutta otanta on pieni ja käyttötunteja vielä melko vähän. En mä osaa oikein mitään varsinaisesti suositella.

Osta multa Peaveyn putkinuppi. Kaikin puolin mainio peli, mutta lämmittää nykyistä treenikämppää vähän liian tehokkaasti. :)

No täällä on just toi Backline viikon kokemuksella. Sikäli kun olen kerinnyt siihen perehtymään niin voin suositella. Tosin kestävyys ja muut seikat ilmenee vasta pitkän jan päästä. Vaan onhan Thomannilla oma kolmen vuoden takuu kaikille kamoille joten aika riskitöntä siinä mielessä vaikkei kestävyys huippuluokkaa olisikaan, yleensä kuitenkin viat tossa parin vuoden sisään ilmenee.
Antero
18.11.2005 12:47:02 (muokattu 18.11.2005 12:53:40)
Multa löytyy tuo ABM Evo II räkkimalli. Oon kesästä asti tehny sillä keikkoja. Ei ainakaan vielä mitään vikaa oo ilmenny. Päästelen sen suoraan rantasaunaan. Hönkää löytyy riittävästi.
Oikeilla jäljillä oot siinä että kaappeja ei välttämättä kannata lähtee tilaileen mistä nevadasta.

Eq on mun mielestä hyvä. Käytän sitä myös ennen PAta.
Etuasteen "putkisärö" on aika köppänen. Jalkakytkimellä ohjattaessa ei keikalla edes huomaa jos se on mennyt vahingossa päälle.
Sub harmonics on ihan kiva ja toimii säron kanssa kimpassa.

Niin se luotettavuus... Alle vuoden luukutuksen jälkeen en sano vielä mitään, mutta saundista tykkään.
nykis
18.11.2005 20:19:38
Jaahas..jospa oikein muistan niin oon testannu tota merkkiä aikeissani ostaa uutta,,mu,,mut. Mulle se oli paska..enpä muista mikä oli malli mut Ashdown kuiteski.Tää on mun mielipide!!
Jos hyvää kamaa haluaa niin joutuu satsaa aika paljon hynää ja sit OTA Ampeg.
Mulla on sellanen kolmatta kertaa jo eri malli, mut soundiin olen aina ollut tyytyväinen. Isoimmista olen pikkuhiljaa siirtynyt pienempiin ja nyt on tollanen Ampeg 220W kombo( on muuten myös myynnissä) Ja jonkun Ampegin hommaan taas...
Sit kun on tollanen kolme-neljä tuhat euroo ylimmäraistä ( tuskin koskaan) sit on sellanen ampeekki et vaihella ei tarvii!!
nykaenen.m.
Antti Takalo
19.11.2005 20:07:20

Ootkos tosissasi myymässä?
En tajua mitään rockista, siis soitan progea.
M.Hanski
20.11.2005 16:11:17
Ootkos tosissasi myymässä?

En enää. Viime treenien jälkeen päätin olla myymättä. :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)