Aihe: In memoriam Tero Vaske aka Dumb
1 2 3 4 511 12 13 14 1520 21 22 23 24
jussimus
16.11.2005 23:37:46
Vuosi oli -98, kun lukio-aikaisella pändilläni oli eka keikka Karkkilan työväentalolla. Laittelin siinä kädet täristen kahta pedaaliani paikoilleen lavan reunalle, ja huomasin että joku pikkunatiainen ilmaantui siihen lavan eteen tuijottamaan touhujani. Mua otti pattiin kovasti kun sellanen polvenkorkuinen nassikka rupesi tenttaamaan mua mun efektijärjestelyistä, kysellen kaikenlaista mihin en edes osannut vastata. Ihmettelin että miten sellanen pikkumies voi tietää niistä härveleistä niin paljon. Tämä natiainen oli Tero Vaske.

Pari kuukautta sitten nykyisellä pändilläni oli keikka Pasilan Operaatio Live-tapahtumassa. Olin innoissani keikasta, sillä tiesin että Oranki oli tulossa sinne myös soittamaan. En ollut nähnyt Teroa ja Orangin poikia vuosiin, ja olin erittäin kiinnostunut näkemään, miten poikien meininki oli kehittynyt sitten Karkkila-aikojen, jolloin silloinen pändini sekä Oranki keikkailivat samoissa ympyröissä. Olin positiivisesti yllättynyt, miten hienosti Oranki hoiti keikan himaan, ja erityisesti ihastelin Teron todella pitkälle kehittynyttä efektien käyttöä. Ajattelin että hyvin on Karkkilan pojilla pullat uunissa, sillä sekä oman pändini että Orangin ja tulevaisuus näytti valoisalta.

Mutta tänään kuulin uutisen, joka pysäytti minut. Kuulin että Tero oli poistunut keskuudestamme. Järkytykseni oli ja on edelleen suuri, sillä Tero oli oikeasti liian hyvä ihminen ansaitakseen sellaisen kohtalon. En vaan voi käsittää että miksi näin piti käydä...olen sanaton.

:'(
Nocturnal
17.11.2005 00:28:13
Teron perhettä – isää, äitiä ja siskoa - hyvin lähellä olevina olemme perheeni kanssa päättäneet tukea ja auttaa heitä niin kauan, kuin tarvitsee, ja vielä senkin jälkeen. Omille pojillemme Tero oli paljon enemmän kuin serkku. He olivat käytännössä veljiä, ja meille lähes oma poika.

Viimeksi illalla tavatessamme keskustelimme perheen kanssa foorumitaulujen ja vieraskirjan sisältämistä surunvalitteluista, jotka määrältään ja sisällöltään menevät yli kaiken ymmärryksen. Käsittämättömän laaja on se ystävä- ja tuttavapiiri, joka Teron tunsi henkilökohtaisesti tai netin välityksellä. Teille kaikille ihanille ihmisille on sanottava, että perheessä jokainen sivu tulostetaan, ja jokainen yksittäinen viesti luetaan. Vähimmillään viesteissä on lukenut: ”Osanottoni” tai ”Otan osaa”. Illalla Teron isä puki ajatuksensa sanoiksi ja kertoi, että jokaisen osanoton ilmauksen myötä olo tuntuu hiukan kevyemmältä. Ikään kuin joka kerta heiltä otettaisiin pieni osa surusta pois. Yhdessä heidän on helpompaa tehdä omaa surutyötään huomatessaan, että kaikesta huolimatta he eivät ole yksin. Sama tietenkin koskee meitä kaikkia Teron läheisiä.

Teron lähimmät haluavat jo tässä vaiheessa esittää mitä kauneimmat kiitokset surunsa jakamisesta teidän kaikkien kanssa. Se todella tuo lohtua, vaikka kyse on ”vain” ykkösten ja nollien jonoista.

Koska joitakin hankkeita näyttää foorumilaisilla olevan kehitteillä, voin vastata joihinkin tähdellisiin kysymyksiin Teron perheen puolesta, mikäli sellaisia ilmenee. Yhteydenotot voitte osoittaa oheiseen spostiosoitteeseen.

Pekka
p.syrjanen@luukku.com
meanbone
17.11.2005 01:00:15
Syvät osanottoni. Voimia omaisille.
I'm gonna take you to the bank, Senator Trent. To the blood bank! -Steven Seagal - Hard To Kill
hanipai
17.11.2005 01:25:11
Miten se tuleekin aina näin nurkan takaa.... "Dumb? ei kai ny se dumb..." todellakin :( En tuntenut miestä henk.koht., mutta keskustelupalstan välitykselle hänestä jäi todella hieno kuva mieleen, harmi kun vain keskustelupalstan välityksellä, olisin mielelläni livenäkin herraan törmännyt. Jos multa olisi kysytty assosiaatio-sanaleikissä, että: "mitä tulee mieleen sanasta: dumb" olisin vastannut: "pedaalilauta" :)

R.I.P

PAkko sanoa tähän, että mulle tuli mieleen heti Line 6. En tajunnnut ensin kuka kyseessä oli (olen viettänyt nyt enemmän aikaa koskettimet osastolla), mutta sitten muistin ne lukuisat kommentit täällä minunkin kysymyksiini, joihin Dumb oli vastannut. . Myös Korn tuo mieleen Dumbin sen verran aktiivisesti olen seurannut Dumbin keskusteluja vaikken tuntenutkaan häntä henkilökohtaisesti. Osanottoni omaislle ja läheisille
Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
Eemil
17.11.2005 01:33:08
Ei voi olla totta. Olen sanaton. Hyvä mies.

Olen edelleen sanaton. Silti haikeat fiilikset on ollut ja niistä syntyi lyhyt instrumentaalipätkä jonka ajattelin tässä nyt julkaista. Toivon että kuulette huonojen saundejen läpi tunnetilan missä pätkä on tehty.

http://kassu.1g.fi/Dumbille.mp3
Käykää kuulemassa Musiikkia! Musiikkinäyte on se pieni kiva nuotti kun katsot oikealle ylös. K100 #2
Alpha
17.11.2005 07:10:45 (muokattu 17.11.2005 07:28:39)
Tämmönen uutinen hyppäsi silmille, kun m.netin aukaisin. Ei sviddu sanon minä...tää ei ole oikein. Nuori kaveri. Pala kurkussa ja itkettää...:o(

EDIT:Pitääkö olla kirjautuneena, että voi laittaa nimen tuohon adressiin? Etusivulta offina laitoin, niin en tiedä menikö perille...
muppi
17.11.2005 08:05:08
En tuntenut, mutta otan osaa.
Se on todella sääli kun lupaavalle muusikolle ja (kirjoitusten perusteella) mukavalle
ihmiselle käy näin.
Voimia hänen ystävilleen ja sukulaisille.
jannu
17.11.2005 09:33:22
Mitä sinäkään mistään muka tiedät, hä?
Jäärä
17.11.2005 09:42:44
http://www.apulanta.fi/Uutiset/#Tero

Kerrassaan hieno kirjoitus.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
Jani The Rock
17.11.2005 09:44:08

Kerrassaan hieno kirjoitus.

Kyllä oli Toni W. kirjoittanut todella sydämeenkäyvästi.
Cheap tequila and too much Seconal, but I`m still alive and well! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1
Larry
17.11.2005 10:15:31
R.I.P.
Kyllä lapset mukavia on, mutta tekotapa on ihan YÄK!
arancia
17.11.2005 10:16:41
http://www.apulanta.fi/Uutiset/#Tero

Erittäin liikuttavan ja kauniin muistokirjoituksen on Toni kirjoittanut.
Tavallaanhan basso ikäänkuin kuuluu tuohon rockmusiikkiin. -Toni Wirtanen
Boltsa
17.11.2005 10:17:35
En henkilöä tuntenut mutta muistan kyllä asiantuntevat kirjoitukset joita hän laittoi. Otan osaa heidän suruun joita tämä asia koskettaa suuresti.
Boltsa
Jokkeri
17.11.2005 10:26:25

Hiljaiseksi vie.
Paljon jäi kiittämättä.
Hyvä ihminen, liian hyvä menetettäväksi.
Vain hyviä mustoja jäi.

Omaisille toivon voimia.
Haku Robotti
17.11.2005 10:40:21

Pakettiautolla yksin päin rekkaa. Rekka väisti ojaan, mutta ei auttanut.
Puun väriset sähkikset on puolivalmiita.
Alpha
17.11.2005 10:42:15
Pakettiautolla yksin päin rekkaa. Rekka väisti ojaan, mutta ei auttanut.

Aijai...
moikki
17.11.2005 10:48:25 (muokattu 17.11.2005 10:54:08)
Ensimmäinen kirjoitus jonka luin joskus täällä muusikoiden.netissä oli Teron kirjoittama. Osanottoni!
Rock like FUCK!
nahkalipsi
17.11.2005 10:50:42
no voi......

Teron kanssa tuli vaihdeltua viestiä kitarajutuista ja Kornista montakin kertaa. Mukavan oloinen ja todella asiallinen tyyppi. Ei ole reilua ei.

Osanottoni Teron vanhemmille, tyttöystävälle sekä läheisimmille ystäville.
Roses are red, violets are blue. All by base are belong to you
Oz
17.11.2005 11:03:19

R.I.P
Time is never wasted when you're wasted all the time.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)