Aihe: sähkökitaran kielet, joissa ei ole nikkeliä
1
blacked
16.11.2005 19:18:01
Onkohan olemassa missään sellaisia kieliä, missä ei olisi nikkeliä lainkaan?
fatso
16.11.2005 21:10:48

Pienellä Googletuksella esim:

GHS Super Steels - Stainless Steel Roundwound Strings
"What chew gon' play now?" "Bobby, I don't know. But what's it ever I play, it's got to be funky"
Dr. Muff
16.11.2005 21:12:39

Mielenkiintoinen kysymys sinänsä. Onkohan niitä edes? Ruostumaton teräshän sisältää monaasti sellaisenaan jo nikkeliä.
Tuumasta toiseen.
Kone
16.11.2005 21:23:12
Jos oon oikein ymmärtäny nii eikös kitaran kielten pidä olla magnetisoituvaa ainetta kitaran mikkien takia? Eli austeniittinen ruostumaton teräs sisältää sen 8% nikkeliä mutta se ei ole magnetisoituvaa. Ferriittinen teräs taas on magnetisoituvaa ja se sisältää alle 0,5% nikkeliä. Jos nyt oon tajunnu asiat oikein niin kielissä voidaan käyttää vain tuota ferriittistä, ja siinä on todella vähän nikkeliä.
Kyllä tämä päivä oli huonompi ku eilinen mutta varmasti parempi ku huominen
Ze Kink
16.11.2005 21:38:16
Joo, onhan noita (pääosin) ruostumattomasta teräksestä tehtyjä kieliä lähes joka valmistajalla. Kuluttavat muuten nauhoja nopeammin, tai näin väitetään.
[KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D
Dr. Muff
16.11.2005 22:55:10
Jos oon oikein ymmärtäny nii eikös kitaran kielten pidä olla magnetisoituvaa ainetta kitaran mikkien takia? Eli austeniittinen ruostumaton teräs sisältää sen 8% nikkeliä mutta se ei ole magnetisoituvaa. Ferriittinen teräs taas on magnetisoituvaa ja se sisältää alle 0,5% nikkeliä. Jos nyt oon tajunnu asiat oikein niin kielissä voidaan käyttää vain tuota ferriittistä, ja siinä on todella vähän nikkeliä.

Kyllä raudalla taitaa olla riittävä magneettinen permeabiliteetti, vaikkei siitä mitään kestomagneettia saisikaan tehtyä. Luulisin. Joku voi korjata, ei oo kauheen tuoreessa muistissa :)
Tuumasta toiseen.
PIM
17.11.2005 07:09:49
Optiman kullatuissa Goldeissa ei pitäisi olla ainakaan ihan pinnassa nikkeliä. Tiedä sitten mitä kultauksen alta paljastuu.
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)