Mulla on 3 päivää sit hankittu Iban EDB600IPF. Entisenä kitaristina kuulun siihen väestön osaan, joka tykkää kapeista ja ohuista kauloista bassossa. Tuossa on sellanen. Runko on luthitea ja se on kokoonsa nähden hieman raskas, tosin siihen tottuu.. basson saundia jotkut sanovat aika keskiäänikorosteiseksi, mutta itse pidän siitä. Mieleisin saundi on kaikki nupit kaakossa (volume, bass, mid, treble ja vain kaulamikki käytössä). Saundin hienosäädön teen sitten nupin equlla. Ainoa miinus tulee ehkä siitä, että 14. nauhan jälkeen alkaa kielet nousta kaulasta hieman liian korkealle. Tykkään soittaa siten, että kielet olis suht' matalalla koko kaulan mitalta. Tallasta on säätöpalikat pohjassa, joten kai tuohonkin on vaan totuttava. Mutta arvosanaksi antaisin 8 1/2 kouluasteikolla. - Itte ku tekkee, saa mieleisesä.. - |
balzary 25.05.2007 14:33:57 | |
---|
Selailin tossa Ibanezin bassoja netistä, ja täytyy sanoa että tämä miellyttää silmää todella paljon: http://www.ibanezregister.com/image … SSES/images-rb/rb950/Ibanez-001.jpg Lievää Neuser-tautia havaittavissa, eli lapa ei ole yhtä hieno kuin muu basso. Klubikeskusteluun liittyen pitää kehua näitä 80-luvun Musician bassoja, loistava soundi ja soitettavuus. Kaverilla on tuollainen, melkon tykki bassoksi! |
J.Hollström 25.05.2007 14:39:15 | |
---|
Selailin tossa Ibanezin bassoja netistä, ja täytyy sanoa että tämä miellyttää silmää todella paljon: http://www.ibanezregister.com/image … SSES/images-rb/rb950/Ibanez-001.jpg Lievää Neuser-tautia havaittavissa, eli lapa ei ole yhtä hieno kuin muu basso. Klubikeskusteluun liittyen pitää kehua näitä 80-luvun Musician bassoja, loistava soundi ja soitettavuus. Kaverilla on tuollainen, melkon tykki bassoksi! Joo, oon vetäny tommosella joskus 80-luvulla, ja muistikuvat on semmoset, että erottelevuus ei oo noiden paras puoli. Tuplahumpparit työntää kyllä taajuuskaistaa, mutta sais olla enemmän luonnetta. Yhdelle demolle vetäsin muutaman biisin ja jälkeenpäin kuunneltuna Arian ProII Cardinal (munaus)halpismallilla ja samalla setupilla toimi paremmin. Hyvin tehtyjä ja nättejä bassojahan nuo ovat. |
balzary 25.05.2007 14:52:34 | |
---|
Kaverilla on samantyyppinen kitara, ilmeisesti Steve Lukather -malli. |
N4754_ 25.05.2007 15:48:37 | |
---|
Ibanez GSR190. Ostettii jouluna. Vaikutti ihan hyvältä passolta ja on hyvin palvellu tähä päivään saakka :P |
Kieppi 25.05.2007 20:26:46 (muokattu 25.05.2007 20:27:06) | |
---|
Kalamies #10 >-)))>. Last.fm "Juu plei veri gud bääs." -Juice Leskinen- |
J.Hollström 25.05.2007 20:28:32 | |
---|
|
Kieppi 25.05.2007 20:43:33 | |
---|
Kalamies #10 >-)))>. Last.fm "Juu plei veri gud bääs." -Juice Leskinen- |
jauheliha 26.05.2007 11:36:53 | |
---|
Ibanez SR500:sen ostin tuossa muutama viikko sitten ku halvalla sain ja tarvin toista bassoa. Hyvä basso on, mukavan siro ja suht selkeät saundit kun aktiivielektroniikka ja kaikkea :) Beiss |
Sensi 26.05.2007 11:55:52 (muokattu 26.05.2007 15:19:23) | |
---|
Multa löytyy lawsuit ibanez Thunderbird kopio, vuosimalli '71-'73, ostin torikauppiaalta 50 egellä.Tarkkaa infoa en oo onnistunut löytämään, esim. mallinimeke on hukassa. Soundi on jumalainen, mutta lyhyt skaala ja huonot virittimet vähän laimentavat soittointoa.Pitäisi viedä kunnostettavaksi jollekkin alan sepälle, jos vaan olis ylimäärästä. Ja kuva: http://muusikoiden.net/dyn/users/23086.jpg EDIT. Linkki. |
basisssiiisisti 26.05.2007 14:54:23 | |
---|
Itellä löytyy tuo ibanezin sr 505 alkuvuodesta ostin ja tyytyväinen olen ollut :) -Ibanez Sound Gear- |
potatomoto 26.05.2007 15:44:46 | |
---|
Miul on BTB400Qm. Ja joskus aikoinaa ku alotin oli GAXB150. Joo. |
Kemppilä 26.05.2007 19:08:03 (muokattu 26.05.2007 19:09:09) | |
---|
Ibneesia löytyy tältäkin. Eka bassoni oli, ja on vieläkin, Ibanez Gio GAXB 150. Ihan ok basso. Lyhyt skaalanen ja kevyt soitella. Tosi hyvä basso alotella ja soittelen vieläkin sillä. Kakkosbasson virkaa toimittaa nykyänsä. Toisen bassoni Ibanez BTB555MP:n ostin tässä lopputalvesta. Tampereen kauppoja kiertelin ja etini jotain sopivaa 5 kielistä hintaan 600-700 egee ja tämmönen sieltä tarttui sitten mukaan. Ihq peli ^^ Nii ja vahvistinkin on Iban soundwave 100 wattinen konpo. "Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi." Rokkia |
kimling 28.05.2007 09:44:50 | |
---|
Itse ostin tässä vähä aikaa sitten Iban AEB10E DVS elektro akustisen Basson. Hyvin on soinut ja Isona plussana on kylkeen integroitu viritin, kun itselläni on aina tapana unohtaa tavarat kaikkialle, niin ei enää tarvi muistaa niin paljoo. rakkaudella meiltä teille |
Levin 28.05.2007 10:02:38 | |
---|
Itse en ole omistanut Ibanezin bassoja, mutta sen mitä niillä on tullut soiteltua, niin ihan mukavia ovat olleet. Uutta 5-kielistä tarvisin ja tämän ( http://www.thomann.de/fi/ibanez_edb555_wnf.htm) ulkomuoto miellyttää. Onkos kenelläkään kokemuksia ko. bassosta? "Ju äldre jag blir desto svårare är det att förlora." -Raimo Helminen |
Van Hannes 30.05.2007 08:28:50 | |
---|
Onko kellään kokemusta SR-506:sta? Itelläni on tuo ostoslistalla ja ois kiva saada jotain mielipiteitä. "There Can Be Only One Hannes" |
valdemberg 30.05.2007 09:18:02 | |
---|
Joo, oon vetäny tommosella joskus 80-luvulla, ja muistikuvat on semmoset, että erottelevuus ei oo noiden paras puoli. Tuplahumpparit työntää kyllä taajuuskaistaa, mutta sais olla enemmän luonnetta. Yhdelle demolle vetäsin muutaman biisin ja jälkeenpäin kuunneltuna Arian ProII Cardinal (munaus)halpismallilla ja samalla setupilla toimi paremmin. Hyvin tehtyjä ja nättejä bassojahan nuo ovat. Mulla on tuollainen -82 nauhaton Musician: http://www.ibanezregister.com/Gallery/basses/mc/gal-mc940.htm Saa siitä ankarasti säätämällä Jacomaistakin soundia, mutta paras ominaisuus on kontramainen humina kaulamikillä poimittuna. Että sikäli allekirjoitan osittain tuon erottelevuuden mut en täysin. Näiden mallien aktiivielektroniikan saa kytkettyä pois välistä ja omaan makuun passiivisena toimiikin paremmin, vaikka 3-alueinen aktiivi-eq on sinänsä ok. Työnlaatu ja viimeistely kestää vertailun mihin tahansa, näitä ei ole paksulla lakalla pakkeloitu ja muutenkaan fuskattu. V. If God came down to Earth in the form of Man again, He'd play football for England.
-Ian Marson- |
marlboro 30.05.2007 11:40:33 | |
---|
Kyllä tähän clubiin on liityttävä. Basistina olen pääasiassa ollut Presari miehiä, mitä nyt välillä hairahtunut Rickenbackereihin, mutta ei ole kyllä Roadstar II:n voittanutta (omakuvassa)... olen omistanut monia eri Fenderin Presareita, mutta tuo Iban mainio Presari-kopsu on ollut ykkös työjuhtana jo vuosia, ainoa basso joka ei ole mennyt kiertoon, eikä mene. Joskus kersana ostin 300 markalla joltain onnettomalta ja siitä lähtien ollut kovassa käytössä... puu soi ja resonoi erittäin hienosti ja varsinkin tuo yli iso vaahtera kaula saa soinnin syttymään. Tosin täytyy sanoa että ostin joskus toisen vastaavan mallin ja se oli aivan hirveä ritsa. Ei saanut säädettyä lähellekkään soitettavaa kuntoa. Hienovire oli ihan päin ***** ja kielet ja kaula oli miten oli vaikka kuinka nykerti. Onneks sain myytyä pois vaikka omaatuntoa soimaakin kun joku parka opettelee vetämään aivan kauheella jouskarilla You never blow your trip forever |
teino 01.06.2007 12:03:25 | |
---|
Omaan Ibanez-arsenaaliin tuli nyt lisäystä. Ketjun kakkossivulla oon jo 2005 kirjottanu omistavani Iba TR-100:sen. Tänä aamuna kävin ostamassa SR-505:en. Seuraava operaatio on nyt repästä tuosta TeeÄrrästä nauhat vex. Akku irti! |
Dropped C 03.06.2007 00:17:16 | |
---|
Itsellä on EDB-500. Helpposoittoinen ja kevyt, yms, mutta soundista en pidä laisinkaan. Kovasti muhjuiselta kuulostaa omaan korvaan (ainakin muihin bassoihin verrattuna mitä olen omistanut). Voisi olla jopa ihan OK jos runko olisi puuta Luthiten sijasta. "Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu. |