Aihe: Hallitu Feedback??
1 2
skebajaba
08.07.2003 13:04:41
Eli mitenkäs mä saan hallittua mikä sävel syntyy feedbackkia käytettäessä. Nyt onnistun saamaan vaan yhdenlaisen sävelen ja asiaan ei ole vaikuttanut esim. eri nauhojen takaa painelu.

Kamoina on Fender Stratocaster, jossa ne vakio ykskelaset mikit ja Vhvistimena toimii fender performer 100w hybridi kombo. Säröjä yms. purkkeja mulla ei oo.

Eli miten sitä kokreuuta säädellään ja mitkä asiat tohon kierttoon vaikuttaa. Voisitte vaikka tehdä tästä Faq -tasoisen oppaan.

teen ite ton ainakin sillä et ottaa jonkun sävelen ja tekee pientä vibaa kädellä siihen niin se rupee kiertää sillain hienosti oktaavin korkeammalta...
meni kyllä jokunen tovi ennen kuin opin itse sen mutta on se hienoa kun sen sitten osaa...
Piirakka
12.07.2003 13:00:40
Wahin kanssa välillä lähtee helpommin kiertämään kun katsoo oikean kohdan, soitat kaulalta sävelen niin pystyt saamaan sille wahilla eri feedback-sävelkorkeuksia, Mul on yksi hauska jamipätkä jossa mun wah alko kiertään itsekseen, kuulosti joltain whammylta..

Vibrakampea kun taputtelee, niin saa herkemmin feedbackia kun se saa kielet väpäjämään..

Kyllä volyymilla on suuri osansa kun bändin kanssa yrittää feedbackia, särön EI TARVITSE olla mikään hevi-sirkkeli..

Octavia ja UniVibe päälle, sointuja kehiin ja Viben nopeutta säätämällä saa hyviä Hendrix-sekoiluja..

Mun stratossa on kai jotain voodoota, se lähtee kiertämään paljon helpommin pienillä volyymeilla kun mikään muu tapaamani kitara, olisko paksut kielet! Mutta eipä sitä koskaan millään kerrostalo-by-night volyymilla soiteta, kun tuo rumpali on yleensä messissä, multitrackmeiningeissä vieläkin kovempaa..
"Marshall Valvestatet suosiolla verkonpainoiksi."-Matti, Tehosekoitin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)