Aihe: Peavey Supreme XL vs. Marshall MG100 HDFX (nuppilaiset)
1
Jööhannes
14.11.2005 20:57:57 (muokattu 14.11.2005 21:03:32)
Tästä olenkin jo kysellyt vähän siellä sun täällä mutta laitetaan tähänkin.

Tämä setti on ollu harkinnan alla jonkun aikaa, mutta nupista en ole vielä ihan varma.

http://www.thomann.de/thoiw3_marsha … fxbg412h_halfstackset_prodinfo.html

Toinen nuppivaihtoehto olisi Peaveyn Supreme XL, joka on hinnaltaan 50e kalliimpi.

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-161169.html

Tuttavalla on Marshallin 100W trankkucombo (en muista mallia), ja sen säröt jyllii kuin ainakin kymmenen norsua jolla on 50 kg rautaa varusteena. Uskoisin että tuo marsun nuppi lienee melko lähellä ko. vahvarin nuppia, mutta ajattelin vielä kysellä että onko ihmisillä kokemusta pitää Peaveyn Supremea parempana.

Mielelläni kuulisin vastauksen, että Marshall on laatukelpoinen peli ja vastaa alansa särötasoa, nimittäin se setti (ensimäinen linkki) olisi helppo hankinta. Tähän asti olen tykästynyt Ibanezin Smashbox-säröön, ja marsulla lienee pääsee lähelle sitä?

Ja vielä nyt tähän samaan syssyyn, että onko tuo Behkun BH412H nyt varmasti toimiva kaappi, ja mitä eroa sillä on vastaavaan S-sarjalaiseen? Kiitos. :)
Eikö päivä luista? Tuntuuko kaikki menevän pieleen? Ei hätää, sillä meillä on ratkaisu. Painat vain tuota pientä nuotin kuvaa ylläolevan kirjoituksen ylänurkasta, ja saat päätähuimaavaa masennuslääkettä joka lopettaa kaikki vaivasi!
Deranged
15.11.2005 14:22:29
Supreme XL. Paremmat säröt ja "mera kickel i sound" niinkuin Göteborgissa voisi sanoa.

Vielä yksi vaihtoehto kehiin: Randallin trankkunupit.
Rinneto
15.11.2005 16:49:58
Tuossa hintaluokassa myös käytettyjä kannattanee katsella.
Ja mitä minä olen kuullut, niin jos Behkun kaapin hommaat, niin se kalliimpi on ehottomasti parempi. Sillonin hita onkin jo lähemmäs 800, ja sil rahalla sais käytettynä jo vaikka Marshalin JCM 900 halfstackin, jos hyvä tuuri käy.
elbowski
15.11.2005 17:14:42
Peavey Supreme XL on parhautta. Ei toki putken tasolle yllä, mutta lähelle, ainakin noissa high-gain-osastoissa. Yksi tyyppi möi pariin sataan omaansa torilla jonkin aikaa sitten, piru vie vaan, kun hävisin kilpailun.

Osta se. MG100 on sirinää ja tirinää.
Why don't you take some responsibility? You're pointing fingers and blaming everybody
Shudder to think if I lived like you, they would be shaking too if they only knew
Jööhannes
15.11.2005 17:41:55
MG100 on sirinää ja tirinää.

Elähän sano. :) Comboversiona oon kuullu sitä, ja minä tykkään siitä tosi paljo. Tuota Peaveytä en oo kuullu ollenkaan, mutta sitä on kehuttu hemmetin paljo.
Eikö päivä luista? Tuntuuko kaikki menevän pieleen? Ei hätää, sillä meillä on ratkaisu. Painat vain tuota pientä nuotin kuvaa ylläolevan kirjoituksen ylänurkasta, ja saat päätähuimaavaa masennuslääkettä joka lopettaa kaikki vaivasi!
elbowski
15.11.2005 17:45:27
Elähän sano. :) Comboversiona oon kuullu sitä, ja minä tykkään siitä tosi paljo. Tuota Peaveytä en oo kuullu ollenkaan, mutta sitä on kehuttu hemmetin paljo.

Ihan tosi. Comboversiota testanneena voin sanoa, että särö oli juuri sellainen seinäänheitettävän hyvä, mutta makunsa kullakin. Testaa kuiteskin se Peavey eka, se on namnam.
Why don't you take some responsibility? You're pointing fingers and blaming everybody
Shudder to think if I lived like you, they would be shaking too if they only knew
Jööhannes
15.11.2005 19:10:39
Osaiskohan joku sanoa että mitä eroa on noilla behkun kaapeilla? BG412 H ja -S siis. Ässäläinen maksaa vajaat 100e enemmän, mutta tuolla harmony centralin sivustolla ne on saaneet suurinpiirtein samanlaisia arvioita. Mikä sen hintaeron tekee, ja onko soundissa suurtakin eroa?
dropD
16.11.2005 08:33:21 (muokattu 16.11.2005 09:14:44)

Osaiskohan joku sanoa että mitä eroa on noilla behkun kaapeilla? BG412 H ja -S siis.

Jollen vallan erehdy S on stereokaappi.

EDIT: Elementeistä ei kyllä ota selkoa edes behringerin omien sivujen kautta.

V-mallissa 4x50W Bugera, F- ja H- malleissa 4x100W Bugera ja S-Mallissa 4x100W Jensen/Bugera. Mikämikä Bugera? S-mallia siis myydään "Jensen powered" tai "Bugera equipped" argumenteilla.
Leper Messiah
16.11.2005 08:46:09
joo, MG:stä -yleisen mielipiteen vastaisesti- saa kuin saakin hyvät särösounditkin, kun jaksaa säätää. kliinit siinä ovat hyvät.

MUTTA ei ole epäilystäkään siitä, etteikö peaveyn säröt piekse mg:n säröt ihan 6-0. jos nimenomaan ranggoja säröjä haet, osta peavey.

peaveyn kliinistä taas en tiedä, mutten usko, että se pärjää marshallin kliinille.
Deranged
16.11.2005 11:34:02 (muokattu 16.11.2005 11:34:14)
peaveyn kliinistä taas en tiedä, mutten usko, että se pärjää marshallin kliinille.

No älä sitten usko. Mutta faktaa on se, että Supreme XL:n kliini on oikeasti hyvä, kuulas ja tärykalvoon kivasti napsahtava.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)