Aihe: Mitä tarkoittaa rumpujen triggaus?
1 2 3 4 5 611 12 13 14 15
KoRn88.
26.10.2005 15:04:50
Toi basarien tukkoon meneminenkin taitaa olla vähän niin ja näin. Yhdellä basarilla ja tuplapedaalillakin saa soittaa aika vikkelään että mitään puuroutumista on havaittavissa, puhumattakaan kahdesta basarista(Vähän demppausta ja sopivaa nuijaa niin varmasti erottuu). Se on varmasti ihan totta, ettei iskuihin saa kunnolla voimaa kun tykittää 16-osia tempossa 280 bpm. Oma henkilökohtainen mielipiteeni on, että tuossa mennäänkin jo "liian nopeasti".

Basarin koostakin riippuu paljon tuo tukkoon meneminen. Paljon helpommin 22" tukkoon menee kuin esim. 20".
metallia Kemistä: UNIC
Jami
28.10.2005 01:29:09

Olis kiva saada ääninäyte tuosta tukkoonmenemisestä. Tietäisin sitten minäkin mitä sillä tarkoitetaan.
Fletarehtaa ne häjyysemmäkki!
ddrum54
28.10.2005 09:47:30
Olis kiva saada ääninäyte tuosta tukkoonmenemisestä. Tietäisin sitten minäkin mitä sillä tarkoitetaan.

Älä pitkästy Jami, odotteluun. Eiköhän siinä kuitenkin jalat mene tukkoon ennenkuin rumpu.
2`n 4
Jami
29.10.2005 00:08:32

Älä pitkästy Jami, odotteluun. Eiköhän siinä kuitenkin jalat mene tukkoon ennenkuin rumpu.

Mulle on ihan riittävästi asiasta vittuiltu ja kerrottu että mä en mistään mitään ymmärrä että kyllä mä aika malttamaton tuon ääninäytteen kans oon. Kun nämä tietäjät mulle tuon tukkoon menon todistaa ääninäytteellä niin sitten voin ilman paineita itseni kiikkuun laittaa ja heidät guruiksi todistaa.
ddrum54
29.10.2005 14:22:13 (muokattu 29.10.2005 14:30:35)
Mulle on ihan riittävästi asiasta vittuiltu ja kerrottu että mä en mistään mitään ymmärrä että kyllä mä aika malttamaton tuon ääninäytteen kans oon. Kun nämä tietäjät mulle tuon tukkoon menon todistaa ääninäytteellä niin sitten voin ilman paineita itseni kiikkuun laittaa ja heidät guruiksi todistaa.

Niinpä. Luulisi, että kaiken tuon vittuilun jälkeen olisi helppo yksi pieni, muutaman sekunnin ääninäyte järjestää.

Mä en ole näihin vuosiin vielä koskaan törmännyt soittamisesta tukkoon menneisiin rumpuihin. Mekaanisesti tukittuihin ( basari täynnä kaiken maailman moskaa ) sitävastoin liian usein. Myös tukkoon viritetyt rummut on tuttuja, mutta ne voidaan tulkita taitamattomuudeksi.

Mitens muuten se selitetään, kun 18" lattiatomiin ja isoihin patoihin voi vetää tremoloa täysin puhtaasti, mutta 22" basariin muka ei. Eihän se basarikaan rumpua kummempi vekotin ole.

Kyllä mä luulen, että sun kiikunnarut lahoaa odotellessa.
2`n 4
Niskamies
29.10.2005 15:28:56
Mitens muuten se selitetään, kun 18" lattiatomiin ja isoihin patoihin voi vetää tremoloa täysin puhtaasti, mutta 22" basariin muka ei. Eihän se basarikaan rumpua kummempi vekotin ole.

Varsinkin kun noissa basareissa on useimmiten valmiiksi dempatut kalvot ja reikä etukalvossa. Kumpaakaan noista ominaisuuksista ei useimmiten löydy tomeista. Etenkin se reikä lyhentää sointia, ja silti mukamas menee tukkoon.
Niskis- "Niinpä, sä varmaan ratsastat kouluun lehmällä."
Climax- "Sulla on varmaan sitte joku made in new york deluxelehmä mitä ajaa oma kuski ni ei tartte kun hypätä kyytiin."
lethus1
29.10.2005 15:52:06

Vai että vittuiltu ? (viulumusiikkia tähän)

Noniin, asiaan:D. 1) Selasin kakkossivulta lähtien viimeisimpään viestiin etsien tuosta tukkoon menemisestä asiaan. En minä ainakaan tästä topikista pikaisella selauksella löytänyt kun ihan pari juttua siitä. Joku äijä siitä kysyi ja sitten Hahdon Quotessa oli vähän tukkoon menemisestä. KUKAAN ei ole hirveästi siitä jauhanut, joten on hieeeman erikoista miksi siihen tarttua noinkin hanakasti.

Mitä omiin vastauksiin tulee, en ainakaan itse perustellut triggereitä tukkoon menemisellä. Puuroutuminen taas on eri juttu ja siitä kirjoitinkin hienon Boom Boom demonstraation johon kukaan ei kommentoinut, edes triggerien "vastustajista", vaikka hetki sitä ennen niin hanakasti vaadittiin perusteluja .

Mikä siinä on, että on pakko tarttua johonkin, vänkätä siitä niin maan helvetisti ?

Ja pakolliset, ettei väärinkäsitykset saa aikaa hirveätä sotaa:

"en ole lukenut kaikkia muusikoiden.netin viestejä joten tämä ylläoleva viesti perustuu niihin viesteihin, mitä tästä topikista olen lukenut (kohta 1)."
Slovari ja Kiituri Debyytiltä.
ddrum54
29.10.2005 16:18:49
Mitä omiin vastauksiin tulee, en ainakaan itse perustellut triggereitä tukkoon menemisellä. Puuroutuminen taas on eri juttu ja siitä kirjoitinkin hienon Boom Boom demonstraation johon kukaan ei kommentoinut, edes triggerien "vastustajista", vaikka hetki sitä ennen niin hanakasti vaadittiin perusteluja .

OK lethus1. Ymmärrän perustelusi sinänsä, mutta tuo Boom Boom demonstraatio, ainakaan kirjoitettuna ei paljasta puuroutumista. Jos tuohon Boom:iin laitetaan toisesta rummusta, noiden kahden oon väliin Boom, niin kyllä se B sieltä kuuluu. Eli atakki.

Täähän olisi kristallinkirkas juttu, jos olisi se ääninäyte.
2`n 4
lethus1
29.10.2005 16:40:40
OK lethus1. Ymmärrän perustelusi sinänsä, mutta tuo Boom Boom demonstraatio, ainakaan kirjoitettuna ei paljasta puuroutumista. Jos tuohon Boom:iin laitetaan toisesta rummusta, noiden kahden oon väliin Boom, niin kyllä se B sieltä kuuluu. Eli atakki.

Täähän olisi kristallinkirkas juttu, jos olisi se ääninäyte.

Kyllä kuuluu attacki, ei siinä mitään. Taustalla kuitenkin möyrii "...ooommm" bassojylinä. Se, eikä attacki, aiheuttaa puuroutumista. Ääninäytteen tekisin jos olisi kaksi eri basaria. Nyt kun ei ole, en sitä voi tehdä. Periaatteessa senhän voisi tehdä niinkin, että ohjelmoi nopeata tukua ja samplena käyttää jotain normaalimpaa jymähdys-soundia nopean TUK:n sijaan niin, että tukutukun nopeus on nopeampi kuin basarisoundin katoaminen kuuluvista:D

Tuo ylläoleva on kyllä sellaista tekstiä että jos sitä lukisi joku, jolla ei ole topikin aiheesta tietoa, voisi pikkasen raapia päätään... Tum tup boom ..oom ja jymähdys.

En muista millä levyllä oli trigattu basari ja soundi oli vähän liiankin jytisevä. Tällä levyllä nopeissa kohdissa kävikin niin, että basareiden yhteismöly kasvatti bassotaajuudet kauheaksi jyrinäksi. Koitan muistella, niin nakkaan esimerkkiä.

Nopiassa metallissa tärkeätä on erottelevuus basarissa. Jos basari on läskihkö DUMps, päälle viskataan munakkaan kitarat ja munakkain basso ja vielä murinalaulua päälle niin aika tehokkaasti basarin potku katoaa sinne sekaan.

Ainiin, jos haluaa nopeata mjusiikkia jossa ei ole basarissa samplea seassa käsittääkseni sentin vertaan, niin kannattaa ottaa Satyriconin Rebel Extravaganza kuunteluun.
Jami
30.10.2005 13:41:51

Kyllä mä puuroutumisen tiedän. Ei siitä tarvitse ääninäytettä. Sitä saan bändikoululaisteni treeneissä kuunnella viikottain ihan riittävästi. hähähääh

Mutta tuo mystinen tukkoonmeneminen. En kyllä moista ole Lethus 1:n nähnyt mainostavan joten häneltä en siitä myöskään ääninäytettä halaja. Täällä on muita virtuooseja kirjoittelemassa ja tukkoonmenemistä triggauksen perusteena mainostamassa. Heitä tässä tilille vaadin.
kermanisu
08.11.2005 16:03:54
Aika mielenkiintoista keskustelua. :)

Ajattelin nyt jonkulaisen oman näkemyksen kirjotella tänne.

Soittelen 20" pasarilla 16th notea tauluun @ 250bpm, kuulostaa mukavalle, attack erottuu juuri ja juuri, mutta basarin soidessa tuosta ei hirveämmin selvää ota. jatkuva jurina kuuluu ja seassa kuuluu läsähdyksiä.

Toiseksi huomaan, että kun basaria ei ole dempattu, basarin lyöntikalvo resonoi jatkuvalla syötöllä, joten tuplapedaalilla tähän räiskiessä tatsi on järkyttävää. Törkkään sisälle jonkun vanhan tyynyn kokeeksi... hommahan toimii! tatsi parani huomattavasti ja nyt on kivaa! ..ainakin siihen asti kun roudataan basisti 2x15" kaappinsa ja kaks kitaristia hillittömän marsupinonsa kans paikalle. Biisi lähtee käyntiin, mutta missä on pasarit? ne ei sieltä yksinkertasesti kuulu. ei vaikka kuinka sotket.

btw: ostin alesis dm5:n ja ddrum pro:n basaritriggerin, tökkäsin sen pa:han kiinni ja vetäsin sieltä signaalin luurimonitoreihin! nyt toimii homma! tuntuu todella upealta, kun kuulee tismalleen missä se pasari lätsähtää. loistavaa ainakin treenitilanteessa. tarkkuus kehittyy, kun korvaan napsahtaa tasan silloin, kun pasari pömähtää. (itse käytin tätä systeemiä ja olen todennut toimivaks.)

Livetilanteessa sama juttu. triggeri kiinni pasariin, mikki keulille ja triggeristä pelkkä yläpään *NAPS*, soundi basarista etumikillä. basarit erottuu loistokkaasti ja hevikansa tykkää, ku pasarit lätisee.

Ja niin tykkään muuten minäkin! vielä kun ohjaan korvamonitoriin pelkästään triggerin basareista. tiedetään missä mennään. kerrankin monitorointi toimii.

mielestäni ihan sama juttu pätee kahden pasarin ollessa käytössä. tuolla systeemillä mennään ja toimivaksi on todettu.

täytyy kuitenkin sanoa, että ehkä typerintä mitä oon kuullu on juuri tuo "jos attackii ei erotu basareista ku soitat TOSIPALJONOPEESTI heviä ni oot HUONO soittaja".. eihän muusikot tai varsinkaan rumpalit keskustele toisillensa tällä tavalla??

niin ja Jami: miksi odottelet muilta asiaan demoajia, kun voit itsekin todistaa kuinka oikeassa olet? :)

P.S Triggerit on hinteille ja pasareille. :)
http://www.encoremetal.com http://www.thevirtuocity.com
lethus1
09.11.2005 09:22:49
täytyy kuitenkin sanoa, että ehkä typerintä mitä oon kuullu on juuri tuo "jos attackii ei erotu basareista ku soitat TOSIPALJONOPEESTI heviä ni oot HUONO soittaja".. eihän ??

niin ja Jami: miksi odottelet muilta asiaan demoajia, kun voit itsekin todistaa kuinka oikeassa olet? :)

P.S Triggerit on hinteille ja pasareille. :)

Jees, hyvä ettei keskustelu jäänyt kokonaan vaan saatiin ns. uutta verta kehiin. Ihan hyviä pointteja, varsinkin tuo demppaus / kitaristit ja basistit. Olisin mielettömän tyytyväinen jos kuulisin pasarit KUNNOLLA treenikämpällä, joka on se vihonviimeinen pommisuoja jossa mistään ei saa mitään selvää...
kermanisu
09.11.2005 11:17:01
Olisin mielettömän tyytyväinen jos kuulisin pasarit KUNNOLLA treenikämpällä, joka on se vihonviimeinen pommisuoja jossa mistään ei saa mitään selvää...

ostat triggerit ja moduulista vaan naputukset luureihin. johan toimii. :)
Legatus
11.11.2005 21:29:49
ostat triggerit ja moduulista vaan naputukset luureihin. johan toimii. :)

Wihii palkka tuli, ja tilaan ensi tilassa alesis dm5 ja ddrumin bd triggerin. Juuri tuohon käyttöön mistä kermanisu puhui
Janne pentele!!!!!!!
kermanisu
15.11.2005 11:12:30
Wihii palkka tuli, ja tilaan ensi tilassa alesis dm5 ja ddrumin bd triggerin. Juuri tuohon käyttöön mistä kermanisu puhui

Jes! hyvähyvä! Mistä tilasit tuon DM5 ja oliko kalliskin? Veikkaan, että Ddrum tuli halvaksi? Claviahan on myynyt sen..(?)
lethus1
16.11.2005 09:47:55
Jes! hyvähyvä! Mistä tilasit tuon DM5 ja oliko kalliskin? Veikkaan, että Ddrum tuli halvaksi? Claviahan on myynyt sen..(?)

HOi Triggeripellet !

Mites hyvin joku DM5 (?) tai muut moduulit ja / tai triggerit osaa käsitellä nopsia rypistyksiä yhdellä basarilla. Eli pysyykö moduli perässä jos joutuu yrittämään napsia 16 osia nopeissa temmoissa ? Jos kaksi basaria kyseessä, silloinhan molempien jalkojen iskut on selkeämpiä ja helpommin erottuvissa kun joutuu vain puolet tuosta iskujen määrästä napsimaan...

Tathishs
kermanisu
16.11.2005 09:53:33
Mites hyvin joku DM5 (?) tai muut moduulit ja / tai triggerit osaa käsitellä nopsia rypistyksiä yhdellä basarilla.

No kyl toi Alesis DM-5+DDrum Pro yhdistelmä aivan varmasti napsii nuo.. Kaverilla on DDrum Pro triggerin kanssa käytössä Rolandin TD-6 moduuli ja sekin nappaa ne nätisti ku mikä.. Ilman muuta pysyy perässä.

Kuinkas muuten tuplia yhdestä pasarista triggailtais. :)

DDrumin triggereitä irtoaa nyt aika halvalla, eikä tuo DM-5 maksa kuin (esim tee kauppa) joku 300€..
lethus1
16.11.2005 10:29:52
No kyl toi Alesis DM-5+DDrum Pro yhdistelmä aivan varmasti napsii nuo.. Kaverilla on DDrum Pro triggerin kanssa käytössä Rolandin TD-6 moduuli ja sekin nappaa ne nätisti ku mikä.. Ilman muuta pysyy perässä.

Kuinkas muuten tuplia yhdestä pasarista triggailtais. :)

DDrumin triggereitä irtoaa nyt aika halvalla, eikä tuo DM-5 maksa kuin (esim tee kauppa) joku 300€..

Ok, kuulostaapi hyvältä. Lähinnä sen takia kysyin, että olen kuullut kauhutarinoita miten ns. halvemmat mallit ei pysy perässä kunnolla yhellä bazaarilla kovissa tempoissa. Nämä em. vehkeet lienee sitten parempaa kamaa..:D
kermanisu
16.11.2005 13:58:01 (muokattu 16.11.2005 13:58:46)
Heh, ihmettelen vaan, että mitä järkee tollasissa nopeuksissa on... Vai onko se joillekkin vaan urheilua; "kuka pystyy vetään tosta VIÄLÄ nopeempaa"-tyyliin?

Eieiei.. Eihän se se juttu olekaan. Tuo nyt oli vaan esimerkkinä tähän keskusteluun. Ei tuollaisessa nopeudessa olekaan enää mitään järkeä, vaan joku 220-230 riittää mielestäni aivan nätisti. :D

Tarkotus oli siis vain pohjustaa tuota postauksen ideaa. :)

EDIT: toiseksi olihan se mukava kokeilla, että mihin asti tuo tekniikka riittää..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)