Aihe: Kysynpä nyt teidänkin mielipidettänne koskien rumpujen vaihtoa
1 2
kermanisu
16.11.2005 09:58:37 (muokattu 16.11.2005 09:59:15)
Pearl ei tee hyviä rumpuja. Hommaa Taman Starclassic Performerit.

Hah! Mulla on ollu kahdet tuollaset, enkä kummastakaan saanu OMAN MAKUISTA soundia ulos.. Joten kannut vaihtoon --> MMX. :)

EDIT: Niin ja ltg:lle sen verran, että kamat vaihtoon vaan!!
http://www.encoremetal.com http://www.thevirtuocity.com
Nolte
16.11.2005 11:27:08
Komp. Mitkä vaan erilliset.

Hmmm, mie ainakin tykkään omien (ja muidenkin) Genistojeni erillisistä pallukoista. Mutta, ainakin nuo torin Blx:t ovatten oikein nätit.
Hyvät rummut, huono soittaja!
hollmi-5
16.11.2005 12:03:46
Eli kun metalliosat eivät koske runkoon niin se vaikuttaa ratkaisevasti, mutta rungon läpi menevä ripustus on vain muoti-ilmiö? Hmmm... No se ripustuskin on eristetty kumilla rungosta. Nuo Rimms-tyypin ripustukset ovat muuten hyvin tehdyssä, suunnitellussa ja toteutetussa rummussa mielestäni tarpeettomat. Ei niistä haittaakaan ole. paitsi tietenkin soitettavuuden ja kalvojenvaihdon suhteen :-)

Muissa merkeissä lugitkin ovat rungossa kiinni, koska Sonorilla on läpivientien suhteen patentti.
Mika Hollström
AP
16.11.2005 12:23:17

Muissa merkeissä lugitkin ovat rungossa kiinni, koska Sonorilla on läpivientien suhteen patentti.

Patenteissa on vissiin joku takaraja aina, miten kauan ovat voimassa. Mitenhän kauan Sonor saa paistatella tuolla lisäominaisuudellaan, ennen kuin patentti "raukeaa"?
K100 #7 Ärlä #011
hollmi-5
16.11.2005 12:38:45 (muokattu 16.11.2005 12:53:41)
Patenteissa on vissiin joku takaraja aina Paisten Sound Edge-patenttikin näkyy vanhenneen. Tulihan Zildjianilta vastaava markkinoille jokin aika sitten. Hilitet ovat alkaen vuosimallia -89, joten olisiko 2014 se vuosi, jolloin muutkin saavat tuota vapaasti käyttää. Tosin jos patentinhaltijalle maksaa, saa toteutusta käyttää vaikka heti.

Onko Sonorilla patentti joka antaa sille yksinoikeuden eristää rungosta läpimenevät ruuvit kumilla?
Mika Hollström
markkuliini
16.11.2005 12:39:24

No se ripustuskin on eristetty kumilla rungosta. Nuo Rimms-tyypin ripustukset ovat muuten hyvin tehdyssä, suunnitellussa ja toteutetussa rummussa mielestäni tarpeettomat.
Entäs Designer-tomiripustus? Onko se "kelluva" vai "välimallin ratkaisu"? Onko se tarpeellinen? Vai onko Sonor menny niiden kanssa metsään?
www.vasamayhtye.com
hollmi-5
16.11.2005 12:43:55
Entäs Designer-tomiripustus? Onko se "kelluva" vai "välimallin ratkaisu"? Onko se tarpeellinen? Vai onko Sonor menny niiden kanssa metsään? Katso uusia Designer X-Rayseja. Niissä ei enää ripustusta ole. Designerin ripustushan on äärimmäisen mietitty ratkaisu. Siinä on jopa säädettävä se, kuinka paljon tomi antaa lyönnin alla periksi. Tämä vaikuttaa soinnin pituuteen, muka. Vaikutus on vähäinen ja jopa merkityksetön. Tosin Higend-rumpalin mielestä ratkaiseva.

Hilitessani ja Designereissani on sama runko. Soinniltaan ovat hyvinkin samanlaiset. Itse pidän Hilitea jopa parempana. Olisiko 11-vuoden ikäero sitten marinoinut Hiliten soimaan miellyttävämmin?
Mika Hollström
markkuliini
16.11.2005 12:47:54

Katso uusia Designer X-Rayseja. Niissä ei enää ripustusta ole. Designerin ripustushan on äärimmäisen mietitty ratkaisu. Siinä on jopa säädettävä se, kuinka paljon tomi antaa lyönnin alla periksi. Tämä vaikuttaa soinnin pituuteen, muka. Vaikutus on vähäinen ja jopa merkityksetön. Tosin Higend-rumpalin mielestä ratkaiseva.

Hilitessani ja Designereissani on sama runko. Soinniltaan ovat hyvinkin samanlaiset. Itse pidän Hilitea jopa parempana. Olisiko 11-vuoden ikäero sitten marinoinut Hiliten soimaan miellyttävämmin?

Miksi Sonor sitten muutti ratkaisun jos se oli äärimmäisen mietitty? Olen kuullut itsekin kommentteja tuosta sustain-säätimestä. Ei sitä eroa ole juuri kukaan huomannut, ja jos on niin vähäiseksi on moitittu. Onko sekin ominaisuus äärimmäisen mietitty? No on varmaan mietitty, mutta onko siinä tullut miettimis-virhe? :)
www.vasamayhtye.com
markkuliini
16.11.2005 12:55:34 (muokattu 16.11.2005 12:57:13)

Ai nuo X-ray:t olivatkin muovirumpuja... :( Oli hienoja kuvia jostain aurinkolaseista. Mutta siis Designerieissa on siis yhä "kelluva" T.A.R.-ripustus. Eli siis onko se suunnitteluvirhe?
Niin ja syy miksi noissa X-ray:ssä on tuollainen pieni runkoon menevä kiinnitys on todennäköisesti visuaalinen. Eli kun rumpu on läpinäkyvä niin halutaa ylimääräinen rauta tieltä pois.
www.vasamayhtye.com
ltg
02.01.2006 23:08:23 (muokattu 02.01.2006 23:09:14)
Nyt on sitten Blx:ää setti, tai vajaahan se on vielä rahanpuutteen takia.

Se kaksnelosella basarilla oleva setti meni alta, mutta nappasin lakkaviimeistellyn valkoisen kokoonpanolla 22", 13", 16". Ja vanhalta treenikseltä lähtee ensi viikolla 12" tomi mukaan.

Tällä hetkellä kämpillä lojuu vaan tuo basari ja lattiatomi. Basarissa oli lyöntikalvona Remon joku vanhemmanpuoleinen karhennettu kalvo, ambassadoria ohuempi, muttei ihan Diplomat. Resokalvona oli sitten keskeltä rei'itetty Pearlin oma resokalvo, joka sekin oli ohuempi kuin nykyään tekevät. Tällä kokoonpanolla soundi oli suoraan sanottuna ihan paska.

Vaihdoin karhennetun lyöntikalvon, joka oli lätkän ansiosta ihan ehjä, eteen. Lyöntikalvoksi tyrkkäsin Evansin EQ2:n, josta olen päällimmäisen kalvon repinyt pois. Eli melko ohut tuli tästäkin siis. Rumpu vireeseen, ja ai että jytisee. Basarissa ei siis ole mitään täytettä. Soundi on likimain juuri sellainen, jota olen basarilta halunnut. Olkoonkin tuumia vain 22.

Lattiatomi toimi ihan samalla tavalla. Lyöntikalvona on Dp:n (?) kaksikerroskalvo, ja alhaalla remon ambassador (tämäkin lienee vanha, lukee vain Batter siinä).

Ei kummemmin tarvinnyt viritellä, että sai munakkaan soundin näistä. Odotanpa vain viikonloppua, kun saan treeneihin vietyä uudet pöntöt. Sitä yläpään atakkia on vaikka muille jakaa, ja botnea löytyy. Rokkipöntöt isommalla ärrällä.

Ja ne lattiatomin raudat ovat tosissaan jämerät, sekä se pikalukitussysteemi niissä jalkojen pidikkeissä mukava. Lugeihin olenkin jo kovin mieltynyt.

Nyt pyöriikin mielessä, maalautanko 12" tominkin valkoiseksi, vai laitatanko koko setin eri väriseksi. Jokin läpikuultava väri olisi nannaa kyllä, mutta tämä valkoinenkin ihan kiva.

E:korjailuja
Miusta suutin on niinko semmonen, josta tulee tavaraa ulos. Vähän niinko suu, tosin sinne kyllä pistetään aika paljon tavaraa sisäänkin.
THV-klubi #5
Romantikkoitkijät #39
Tindrum
02.01.2006 23:30:26
Onnea, ja kuvaa sivuille!

m© Ammattilaista on vaikee saada lavalle, mutta amatööriä ei saa sieltä pois.
KoRn88.
03.01.2006 20:27:31
Jahas, et oo enää Sonorin miehiä. Onnea uusille rummuille!
iha homoo kyl mä nussin mun tyttöystävää iha nii paljo ku huvittaa ja oon 15. tarkottako se sitä et olen rikollinen? -lucbass
metallia Kemistä: UNIC
Keppikeksi
04.01.2006 00:33:55
Varsinaiseen aiheeseen en osaa ottaa kantaa, mutta minusta tuntuu, että noilla ripustussysteemeillä ei mahda olla oikeasti juurikaan korvinkuultavaa vaikutusta rumpujen sointiin. Joissain insinöörien mittareissa ero voi näkyäkin. Onhan noita soivia rumpuja kuultu jo vuosikymmeniä ennenkuin nämä optimount/iss/starcast/mitkälie -hommelit tuli rumpuihin.

Saatanpa olla väärässäkin.

+
"I will die for the love of the mermaid Her seduction beauty and scorn Welcome to the end of your life - Hail the Oceanborn!"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)