Aihe: True bypassi/bufferoitu
1
Zeni
16.11.2005 00:05:16
Täälläkin oli juttua tuosta, että pitkillä ketjuilla olisi hyvä osan pedaaleista olla bufferoituja ettei signaali katoa. Itse kun teen nyt taas muutaman uuden efektin ja lopulliseen kokoonpanoon niitä tulee n.7 niin alkoi mietityttämään tuo. Pitäisikö rakentaa osa efekteistä bufferoiduiksi ? Nuo bossit ilmeisesti ovat jo vakiona. Toinen juttu on se, että eikös efektilenkki lyhennä tuota ketjua aika oleellisesti ? Joten lieneekö tuollaisessa tapauksessa edes tarpeellista ?
Pnctocn
16.11.2005 08:22:07
Efektilenkki on hyvä ratkaisu kaiuille,choruksille ym. Itseä ihmetyttää hienot yli 10 spedun pedalboardit. Ajoittain itsellä pedaalien lisääntyessä kytken kitaran suoraan vahvariin ja ah että kuulostaa mehevälle.

Yksi ratkaisu useamman pedaalin lastentarhaan voisi olla tämmöinen (wahit/wahmmyt... hieman ongelmallisia tosin) http://www.singlecoil.com/tb-strip/tbstrip.html .
"Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin"
Zeni
16.11.2005 11:09:08
Tällä hetkellä mulla on vain yksi purkki kerrallaan kitaran ja vahvarin välissä. Mutta pedaalilautaaa varten tätä kyselen. Itse asiassa mulla on kaksikin efekti-lenkkiä. Toinen on Marshall JCM602:ssä ja toinen tulee tuosta Boss PSM-5 joka on siis tollanen jakoboksi josta saa vedettyä 7 pedaalille virran.

Särö tulee itse vahvarista, mutta sitten kun tarvitaan niin välissä on Boss MD-2, mutta todella harvoin.
Captain Farrell
16.11.2005 14:22:43
Tässä on mun versio aiheesta:

http://koti.mbnet.fi/aaltsa/pedalboard_2.jpg

Vihreetä linjaa pitkin signaali kulkee koko ajan - punaiset linjat on looppiboxien takana. Vihreessä linjassa kaikki muut on true bypassia paitsi Bossin tuneri, mutta se ei yksinään syö saundia. Bossi toimii siis vihreän linjan line driverinä. Punaisista "maustelinjoista" löytyy muutama muukin bufferipedaali.

Vahvistimien efektilenkkejä mä en ole koskaan oikein diggaillut. Tulee ylimääräistä johtoa ja kaikissa vahvistimissa ei kuitenkaan ole lenkkiä. Jos siis käyttää erilaisia vahvistimia, niin joutuu johdottamaan pedaalilautaa uusiksi. Yksinkertaisempaa on laittaa kaikki efektit vahvistimen eteen - hyvältä saundaavat siinäkin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)