Aihe: Oikea Järjestys??
1 2
PoLFus
04.07.2003 15:36:09

(Jimi muuten käytti sitä Fuzzin jälkeen tiettävästi kuitenki...)

siis kitarasta vahvistimeen katsottuna..ainakin manualissa on semmoinen kuva: kitara-fuzz-wah-vahvistin
~ jokainen zänssi on mahdollisuus ~
Dumb
07.07.2003 16:58:13

siis kitarasta vahvistimeen katsottuna..

Signaaliketjut ilmoitetaan yleensä aina kitarasta vahvistimeen, sillä se on signaalin kannalta loogisempi suunta.
v.z. dean
07.07.2003 17:06:17

Okei. Mulla wahi toimii näin:

Kitara - Wah - Vahvistin

Kitara - Säröttimet - Wah - Vahvistin

Kitara - Säröttimet- Delay(ym..) - Wah - Vahvistin

Kitara - Säröttimet - Wah - Delay(ym..) - Vahvistin

Näin se EI toimi:

Kitara - Wah - Säröttimet - Delay(ym..) - Vahvistin

Eli wahin edessä pitää olla joku pedaali tai sitten ei muita pedaaleita kuin Wah. Ei jaksa ymmärtää. Oon testannu pattereilla ja verkkovirroilla, aina sama juttu.

ootko ihan 100% varma, että piuhat meni oikein (in ja out wahissa) kun otit sen särön pois wahin edestä? pedaali kannattaa kyllä korjauttaa jos se ei toimi niin kuin pitäisi. en kyllä osaa sanoa mikä vika voisi ilmetä noin.. saaat varmasti (nojoo, siis mun mielestä) paremman saundin kun pität sitä wahia lenkissä heti ekana kitaran jälkeen.
Joees
07.07.2003 22:39:41
Yleisestihän noita pitäisi pitää heti kitaran jälkee, jos se ei siinä soundaa hyvältä niin joku on vialla. Tosin tähänkin vaikuttaa yleisesti muut soittokamat. Itellä on wahi heti kitaran jälkeen ja wahin jälkeen on kasa säröjä. Jos laittaisi särön jälkeen tuon wahin niin se ei soundaa mulla hyvältä. Ainut mikä ennen tuota wahia toimii on boost-pedaali joka samalla myös boostaa wahia, hulppeaa. Mutta niin, käytä siinä järjestyksessä missä se sulle kuulostaa parhaalta, ei siinä missä se kuulostaa muille parhaalta.
Groooove is in heart!
kalkkuna
07.07.2003 23:04:01
Entä mikä olisi "oikea" järjestys näissä?:

V-amp 2

Boss metal zone mt-2

Jim Dunlop cry baby originaali GCB-95
Aardfather
08.07.2003 08:50:15 (muokattu 08.07.2003 08:50:44)
(Jimi muuten käytti sitä Fuzzin jälkeen tiettävästi kuitenki...)

Jimillä oli Wah ensimmäisenä kuten Wah yleensä kitaristeilla on.

http://guitargeek.com/rigview/354/

- Aardfather
L_Laiho
08.07.2003 10:23:37 (muokattu 08.07.2003 10:24:39)
Eikös se kannata kokeilla!niten ittestä tuntuu ja kuulostaa parhaalta!
?_LEgSA_?
wicked child
08.07.2003 10:25:26

niin no, ainakin niissä dunlopin waheissa käyttöohjeiden mukaan wahit laitetaan ennen säröä. siis kitarasta päin katellen...
Stay heavy as hell in the night...
Jusstus
08.07.2003 10:34:47
Jimillä oli Wah ensimmäisenä kuten Wah yleensä kitaristeilla on.

http://guitargeek.com/rigview/354/

- Aardfather

Jännä juttu muuten, että CB:n ohjeissa tosiaan sanotaan, että eka oli fuzz ja sitten vasta wah Jimin setissä. Jossain on mätää. Onks nää jotain Jimin aikakausijuttuja vai mitä? Voihan senkin setuppi olla muuttunut ajan myötä...
"These go to eleven.."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)