Dr. Muff 15.11.2005 18:03:00 | |
---|
Viimeisin lisätty klippi on ehdottomasti parasta säröosastoa tähän mennessä. Tuun vaan merisairaaksi tosta tremolosta. Soitikko täysillä? Lähinnä kiinnostaa että miten etuastesärö on muuttunut kun on tullut lisää asteita. Tuumasta toiseen. |
Jucciz 15.11.2005 18:20:27 | |
---|
Vehje oli täysillä, mutta jopa tuo 7-8 watin teho (yksi 6L6GC) oli aivan liikaa, joten en voinut enää kello kymmenen jälkeen illalla äänitellä ilman keinokuormaa. Tuo gain-modihan lisää puolikkaan etuasteputken verran lisää vahvistusta, ja se on kytkettävissä päälle/pois jalkakytkimellä. Tuossa pätkässä kytkin lisägain-asteen päälle noin 4:40 ja 6:30 väliseksi ajaksi ja sen säätö oli koko ajan täysillä - paljon maltillisempiakin sävyjä tuolla lisägainilla siis saa, jos ruuvaa pienemmälle tuota boostin määrää. Tästä kuitenkin huomataan se, että jo puolikas ECC83 räyhää aika paljon... tämän valossa nuo 4-5 etuasteputken vahvistimet menevät gainin määrässä ihan järjettömyyksiin... se kun tarkoittaa 8-10 vahvistuastetta, ellei osaa putkista ole valjastettu esim. vaiheenkääntöön, efektilooppiin, jousikaikuun tms. Uraltone Jr:ssä on etuasteessa vakiona yksi etuasteputki, eli kaksi vahvistusastetta (yksi ennen volume- ja tone-säädintä ja yksi niiden jälkeen). Gain-modi lisää vielä puolikkaan putken eli kolmannen vahvistusasteen. Tai siis käytännössä kokonaisen putken kyllä, mutta toinen puolisko siitä menee jousikaiulle tuossa modissa. Näppärä kaveri tietysti voisi valjastaa kokonaisen putken lisäsäröä varten, mutta aikamoisista määristä puhutaan jo silloin... Mainittakoon vielä, että täysille väännettynä ja minimaalisella takaisinkytkennällä Uraltone Jr:n pääteaste säröytyy todella reippaasti, eli kokonaissoundi on etu- ja pääteasteen yhteistoiminnan tulos - pelkällä etuasteen runttaamisella samanlaista muhkeutta ei saada. |
Jackie 15.11.2005 18:25:50 | |
---|
Tuntui jotenkin niin kuivalta ja puiselta saundilta. Paikanpäällä varmaankin mielyttäisi enemmän. Kyllä minäkin tykkään monista muista vahvistimista, katso vaikka omakuva. Hehheh. Ps: Teeppäs minulle omalla Orangellas ääninäyte missä kaikki nappulat on klo kolmessa paitsi särö klo yhdessä. Käytä Lespaa kiitos. When I woke up, mom and dad are rolling on the couch.
Rolling numbers, rock and rolling, got my Kiss records out. |
Jucciz 15.11.2005 18:28:52 | |
---|
Tuntui jotenkin niin kuivalta ja puiselta saundilta. Paikanpäällä varmaankin mielyttäisi enemmän. Kyllä minäkin tykkään monista muista vahvistimista, katso vaikka omakuva. Hehheh. Ps: Teeppäs minulle omalla Orangellas ääninäyte missä kaikki nappulat on klo kolmessa paitsi särö klo yhdessä. Käytä Lespaa kiitos. Katsotaan mihin ehditään. Lespassani on Blues 90:t, vai humbucker-soundiako olisit vailla? Itsehän tykkään kuivasta ja puisesta soundista paljon. Märkä ja muovinen = Line6. |
Jackie 15.11.2005 18:33:33 | |
---|
Katsotaan mihin ehditään. Lespassani on Blues 90:t, vai humbucker-soundiako olisit vailla? Itsehän tykkään kuivasta ja puisesta soundista paljon. Märkä ja muovinen = Line6. Laitetaanki humppareilla. No ei nyt niin pitkälle tarvitse mennä että käydään puhumaan Linekutosista :) When I woke up, mom and dad are rolling on the couch.
Dr. Muff 15.11.2005 18:33:40 (muokattu 15.11.2005 18:34:34) | |
---|
Vehje oli täysillä, mutta jopa tuo 7-8 watin teho (yksi 6L6GC) oli aivan liikaa, joten en voinut enää kello kymmenen jälkeen illalla äänitellä ilman keinokuormaa. Tuo gain-modihan lisää puolikkaan etuasteputken verran lisää vahvistusta, ja se on kytkettävissä päälle/pois jalkakytkimellä. Jeps. Muistan kyllä paljonko mökää yhdestä päättärinputkesta lähtee. Mulle riitti triopohjalta 6550 putki 'puhtaisiin' kun sijoitti skoben järkevästi. Lähinnä kysymys koski etuastesärön luonnetta. Yhdellä putkellahan se oli sellainen vetelä plörinä jolle mä en keksinyt mitään käyttöä. Se soundi on läsnä ainakin noissa ennen modaamista tehdyissä klipeissä. Eli se ei ole lähellekkään sama kuin etuastesärö esim orangen ad-sarjan vehkeissä. Semmosesta lähtee mun mielestä ehkä hienoin tatsin mukaan puhtaana pysyvä pikkumuro. Toisaalta kun väännetään enemmän etuastesäröä orangesta se on mun mielestä kaikkea muuta kuin kaunis ja sileä. Toki ihan hauska rokkisärö. Liekkonä syy juuri siinä että yhdestä putkesta kuritetaan maksimaalinen määrä gainia (vrt. nää modernimmat esim engl missä säröä otetaan parista putkesta). Tuntui jotenkin niin kuivalta ja puiselta saundilta. Toi on juuri syy miksi soundi oli mun mielestä hieno. Makuja on monia. Tuumasta toiseen. |
Joees 15.11.2005 18:37:36 | |
---|
Mä voisin kyl ehkäpä hommata tuollaisen ihan pelkästään clean-käyttöön. Jos Jucciz viitsisi heittää pelkkää clean-soundia(saa olla kevyttä rosoa messissä) telecasterilla ja stratolla? Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock |
LaXu 15.11.2005 19:12:01 | |
---|
Ihan kiva räkäinen vintagerokkisoundi. Surinapörinää meikäläisen makuun turhankin paljon. Tremolon hienouksien päälle en taasen ole ikinä oikein ymmärtänyt. Tällaisissa simppeleissä vahvareissa putkien valinta vaikuttaa tosi paljon kyllä ja sitä sopivaa yhdistelmää saa hieman hakea. Aika monet ovat varmasti tottuneet näihin isoilla etuastesäröllä pelaaviin vahvareihin. Niistä saa helpolla pehmeän ja kompressoidun soundin josta lähtee kätevästi surinat ja sirinät pois jos gain ei ole ihan kaakossa. Samoista vahvareista ei taasen löydy oikein sitä hyvää vähemmällä gainilla varustettua soundia. Orangen Rocker(verb)it ja Mesan Lone Star Classic ovat meikäläisen mielestä onnistuneet molemmissa äänimaailmoissa aika hyvin. Kummassakaan ei tietysti ole sitä ahtojunttatruuiivildeathcore-miesten hakemaa supertiukkaa soundia. Kun nyt kerran vahvariklippejä esitellään, niin tämä mielestäni kuvaa aika hyvin sitä, miten vintagehenkinen vahvari ei oikein taivu hard rock/metal ryminään: http://www.saunalahti.fi/laxu/huu/stephensontones.mp3Stephenson LJ-10 vahvari -> 1x12 -> Sennheiser E609 -> äänikortti. Kitarana kaikissa muissa paitsi parissa vikassa "hevi" pätkässä Yamaha Pacifica 812WX. Hevipätkissä Fenix LP Custom, Digitech Bad Monkey boostina. Kuten klipistä huomaa, ei ole oikein sitä "chugga-chuggaa" ja bassojytkettä. Joku "tiukennuskontrolli" olisikin aika hyvä tällaiseen vahvariin. Tarkoituksena onkin kokeilla mitä vahvari tykkää, jos sen pistää dummy loadin kautta 80W Yamahan päätteeseen tai jopa etuasteeseen (lähinnä efektiosaston takia). Toisena klippinä vielä samainen setuppi (kitarana Fenix) ja miten vahvari reagoi volapotikan käyttöön. http://www.saunalahti.fi/laxu/huu/voldemo.mp3 Näissä oli putkina muistaakseni JJ ECC803S V1:ssa ja muissa JJ ECC83S, päätteessä JJ 6V6/JJ EL84 yhdistelmä. Tällä hetkellä vahvarissa on etusessa GT 12AX7M V1 ja V3 ja V2:ssa JJ ECC83S. |
Oli aikas herkkua korville. |
Boogierooster 15.11.2005 22:52:50 | |
---|
Kuulosti kyllä hyvältä kaikki, oli aika härskiä toi Rush-meno LaXulla :D Pastilli? |
Pnctocn 16.11.2005 08:34:23 | |
---|
kivan kuuloiset klipit, eikä soitossakaan vikaa. läppärini läpi kaikki enempi ruudikkaat säröt kuulostaa aika p:ltä, mutta nämä toistui hyvin. tremolo on muutenkin wahin jälkeen suosikkini. "Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin" |
TheWickerMan 16.11.2005 11:48:36 | |
---|
Saattapi olla, että teidän molempien soundimaailma on himppasen erilainen. Ei ton koneen särön ole tarkoituskaan olla mikään hevimättö. Mut kyllähän tommonen kommentti varmaan kirpaisee....=) Joo no eihän se hevi ollu ei :) Drink, Drank, Punk |
TheWickerMan 16.11.2005 11:54:55 (muokattu 16.11.2005 11:58:24) | |
---|
Eihän siinä mitään. Laita ihmeessä pätkää, muakin kiinnostais kuulla miten Behkulta onnistuu tuon uusimman laittamani pätkän kaltaiset rokkipörinät. Tarkotan vaan sitä uralgain1 klippiä. Oon aina pelänny/kammonnu just tollasta säröä :S En väitä että tuosta mun behkusta muuten saisin parempia rokkirosoja ym. Koska olen alkanut vihaamaan tota mun äänentuotto laitteistoa. Uutta vahvistinta olen ostamassa kyllä. Mutta joo sä oot varmaankin enemmän rokki blues jazz soundin perään. Minä enemmän heviä haen tulevalta vaffarilta. En mitään sirkkeliä. Jotain pehmeetä pikemmin. Mutta joo antaapi olla. PS: 1500e käytössä, suositelkaa ;) Drink, Drank, Punk |
Jucciz 16.11.2005 19:32:52 | |
---|
|
Jucciz 16.11.2005 20:00:40 | |
---|
|
Joees 16.11.2005 22:37:05 | |
---|
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock |
efunkelist 17.11.2005 00:13:43 | |
---|
Byääh en vielä saanut rahoitettua omaa uraltonea - josko veronpalautukset saisi ohjattua tähän kohteeseen viimein? Ainiin, ruikutuksen lisäksi oli jotain asiaakin. Jucciz: hyvät näytteet taas. rok rok |
Jackie 17.11.2005 00:51:16 | |
---|
When I woke up, mom and dad are rolling on the couch.
Tomtom 17.11.2005 09:41:14 | |
---|
DUDII!!!! Just näihin piirteisiin miekii tykästyin tuossa AD:ssä. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
koponen 17.11.2005 10:12:01 | |
---|
Call it what you wanna call it, I'm a fucking gear-a-holic... |