firecane 15.11.2005 10:57:49 | |
---|
On siitä kiinni mitä DVD pystyy toistamaan. Soittimeni pystyy toistamaan useampiakin ääni ja kuvatiedostoja, mutta kaikki ylimääräinen materiaali on vaatinut tietokoneen. Olettaisin sellaisia laitteita olevan jotka toistoihin pystyy. Ja olettaisin myös sellaisia tiedostoja olevan jotka toimisivat laitteissani. No tämä on suurimmaksi osaksi vielä tulossa, mutta nyt jo moni extra-matsku on DVD-muodossa. Luulen, että tässä odotellaan seuraavan DVD:n formaatin varmistumista ennenkuin alkaa tulemaan enemmän matskua. Mielestäni DVD-sinkku on loistava veto, missä on se yksi promovideo ja toinen biisi animaation kera ja hieman uuden levyn "kansitaidetta" mukana. Sitten tietysti tuoko lisämateriaali lisäarvoa itse täyspitkään julkaisuun ja onko tarpeellista edes. Asiantuntijat näin ovat väittäneet tulevaisuudessa asioiden kehittyvän. Parempi puut pinossa kuin sormi suutarin persiissä. |
salmivaara 15.11.2005 13:11:01 | |
---|
Eikös se ekstrakama ole dvd-pohjaista matskua, joka toimii niin tietokoneessa kuin dvd-soittimellakin. Ja dvd-soittimella voi kuunnella myös levyn. Mun dvd-soitin ei pyöritä kopiosuojattuja cd-levyjä. Vai meinaatko että nämä ekstrat tulevat erillisenä dvd-levynä? Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain |
firecane 15.11.2005 14:02:00 | |
---|
Mun dvd-soitin ei pyöritä kopiosuojattuja cd-levyjä. Vai meinaatko että nämä ekstrat tulevat erillisenä dvd-levynä? ei vaan CD ei olekaan tulevaisuudessa CD vaan DVD. Tämä tuntuisi olevan tulevaisuuden suuntaus, tietysti matkaan menee min.10 vuotta ja sillloin audio-cd on harrastelijoitten tavaraa enemmän (niin kuin vinyyli) ja valtaosa julkaistaan DVD-muodossa. Parempi puut pinossa kuin sormi suutarin persiissä. |
PIM 15.11.2005 14:59:39 | |
---|
Näillä ekstroilla tarkoitetaan kai sitä samaa tavalliselle CD:lle audioraitojen perään sijoitettua dataraitaa, joka on jo kymmenkunta vuotta ollut käytettävissä ekstramateriaalin tallentamisen. Tai siis olisi ollut jos näin olisi tahdottu toimia, mutta koska kovinkaan monella CD:llä ei näitää lisämateriaaleja ole näkynyt tähän mennessä. Eli siis mistään kopiosuojauksen mukana tulleesta uudesta mahdollisuudesta ei ole kyse vaan siitä että äänilevyteollisuus on kaivanut esiin taas vanhan porkkanan, jota on ennenkin heiluteltu kuluttajan nenän edessä kun ääniteteollisuudella on ollut asiaa kuluttajan kukkarolle. Vaatii kyllä melkoista lapsenuskoa kuvitella, että ääniteteollisuus alkaisi ihan hyvää hyvyyttään panostamaan rahaa näiden lisämateriaalien tuottamiseen, koska se on kuitenkin suoraan pois levyfirman katteesta. ...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS... |
Gypsy 15.11.2005 17:40:46 | |
---|
Eikös se ekstrakama ole dvd-pohjaista matskua, joka toimii niin tietokoneessa kuin dvd-soittimellakin. Jos tavallinen DVD soitin ne toistaa, niin eipä niillä oo mitään tekemistä noitten kopiosuojausten kanssa. Senkin vuoksi musta on turha boikotoida bändien musiikkia levy-yhtiön politiikan vuoksi. Eli voidaan laittaa mitä tahansa paskaa ulos, ja ei pidä jättää ostamatta. Luulis, että ne bändit kärsii jo nyt kun tollalailla teoksia raiskataan "kopiosuojauksilla" joihin kukaan ei edes usko. En tiedä, ite en ainakaan kattois hyvällä. Odotan, että bändit ite laittaa kapuloita rattaisiin isommassa mittakaavassa, jos ei, niin mulle se ei oo sillon pelkästään levy-yhtiön politiikkaa, eikä oo vaikee päätös jättää levyä ostamatta. |
Feggy 15.11.2005 18:53:41 | |
---|
Jos tavallinen DVD soitin ne toistaa, niin eipä niillä oo mitään tekemistä noitten kopiosuojausten kanssa.
Eli voidaan laittaa mitä tahansa paskaa ulos, ja ei pidä jättää ostamatta. Luulis, että ne bändit kärsii jo nyt kun tollalailla teoksia raiskataan "kopiosuojauksilla" joihin kukaan ei edes usko. En tiedä, ite en ainakaan kattois hyvällä. Odotan, että bändit ite laittaa kapuloita rattaisiin isommassa mittakaavassa, jos ei, niin mulle se ei oo sillon pelkästään levy-yhtiön politiikkaa, eikä oo vaikee päätös jättää levyä ostamatta. Mun dvd-soitin on tähän asti soittanut kaikki ostamani levyt. Haetaan perusasiat hallitseva basisti helsinkiläiseen Lockmaniin. Soitamme omalaatuista melodista rockia, jossa Bo Diddley ja Blues Explosion yhdistyy Televisioniin ja Tom Waitsiin. Treenikämppä Kaapelilla ja 30 omaa biisiä. Laita pikaviestiä. |
salmivaara 15.11.2005 20:02:11 | |
---|
Mun dvd-soitin on tähän asti soittanut kaikki ostamani levyt. No onneksi olkoon. Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain |
Gypsy 15.11.2005 20:05:10 (muokattu 15.11.2005 20:05:44) | |
---|
Mun dvd-soitin on tähän asti soittanut kaikki ostamani levyt. Jos olet myyntihommissa, niin kerro edes myytävän tuotteen merkki. Vai et kai kirjotuksellas tarkottanu, että kun sulla pyörii niin ongelmaa ei ole? Sitäpaitsi nythän nää "kopiosuojaukset" senkun lisääntyy vaan. |
Feggy 15.11.2005 20:10:11 | |
---|
Jos olet myyntihommissa, niin kerro edes myytävän tuotteen merkki. Vai et kai kirjotuksellas tarkottanu, että kun sulla pyörii niin ongelmaa ei ole? Sitäpaitsi nythän nää "kopiosuojaukset" senkun lisääntyy vaan. Tää nyt vaan on faktaa. En jaksa uskoa olevani ainoa. Haetaan perusasiat hallitseva basisti helsinkiläiseen Lockmaniin. Soitamme omalaatuista melodista rockia, jossa Bo Diddley ja Blues Explosion yhdistyy Televisioniin ja Tom Waitsiin. Treenikämppä Kaapelilla ja 30 omaa biisiä. Laita pikaviestiä. |
Rock n 15.11.2005 21:21:03 | |
---|
Mun dvd-soitin on tähän asti soittanut kaikki ostamani levyt. Onko toistanut kaiken materiaalin? Minulla kaikki ääniraidat on soineet, mutta kuvamateriaali ei. Ei myöskään kuvamateriaaliin liityvä ääni. Joistakin levyistä olen löytänyt kuvamateriaalia vaikka siitä ei ole mitään mainintaa kannessa. Ainoastaan tietokone on pystynyt toistamaan oheismateriaalin. Bonusraidat on sentään soineet soittimella. |
Onko toistanut kaiken materiaalin? Minulla kaikki ääniraidat on soineet, mutta kuvamateriaali ei. Ei myöskään kuvamateriaaliin liityvä ääni. Joistakin levyistä olen löytänyt kuvamateriaalia vaikka siitä ei ole mitään mainintaa kannessa. Ainoastaan tietokone on pystynyt toistamaan oheismateriaalin. Bonusraidat on sentään soineet soittimella. Siis soittanut kaiken musiikin levyiltä. Tietenkin levyillä on usein dataraitakin, jota katsotaan tietokoneelta. Puhuin aiemmin tulevaisuuden formaatista, joka on käytännössä dvd-levy (toinen puoli audiota, toinen dvd:tä). On siis todistettavasti toinenkin, jonka dvd-soitin on soittanut kopiosuojattuja levyjä, kun puhutaan vain siitä itse musiikkilevystä. Dataraita on tarkoituskin katsoa tietokoneella. Ja seuraavaksi 99 protestoi, että talouteen ei tarvitse hankkia dvd-soitinta, kun on kerran tietokone. Onhan se niinkin. Puhun nyt vaan omasta puolestani. Haetaan perusasiat hallitseva basisti helsinkiläiseen Lockmaniin. Soitamme omalaatuista melodista rockia, jossa Bo Diddley ja Blues Explosion yhdistyy Televisioniin ja Tom Waitsiin. Treenikämppä Kaapelilla ja 30 omaa biisiä. Laita pikaviestiä. |
Jii 15.11.2005 22:34:55 (muokattu 15.11.2005 23:33:01) | |
---|
Mun dvd-soitin on tähän asti soittanut kaikki ostamani levyt. Jos mietitään asiaa teknologian kannalta, tuo ei ole ratkaisu. Miten tämä helpottaa ihmistä, joka omistaa cd-standardia toistavan laitteiston ja jolla "standardia noudattava" levy ei toimi? EDIT: typot pois |
Hakki 15.11.2005 23:31:39 | |
---|
Mun dvd-soitin on tähän asti soittanut kaikki ostamani levyt. Vaikka varmasti olet enemmistössä 100% toimivan matskusi kanssa niin tuon käyttäminen perusteluna tässä keskustelussa on, sanotaanko heppoista. Ei pitäisi olla yhtään sellaista, jolla levyt ei soi. while(true) {metal.play(örörör);} |
firecane 16.11.2005 09:14:34 | |
---|
Parempi puut pinossa kuin sormi suutarin persiissä. |
l6mp6l6 16.11.2005 12:40:15 | |
---|
Onhan se nyt päivänselvää, että myytyjen levyjen määrä on suoraan verrannollinen kopiosuojauksen tehokkuuteen. Uskon, että kohta olemme sellaisessa tilanteessa, jossa kopiosuojattuja levyjä ei enää hakemallakaan löydy p2p-verkoista, koska kopiosuojauksen murtaminen on mahdotonta! Itse en ainakaan aio ostaa cd-levyjä ennen kuin kopiosuojaukset ovat sillä tasolla, että levyt soivat vain harvoissa ja valituissa soittimissa. lol |
Flow 16.11.2005 13:10:12 | |
---|
Onhan se nyt päivänselvää, että myytyjen levyjen määrä on suoraan verrannollinen kopiosuojauksen tehokkuuteen. Uskon, että kohta olemme sellaisessa tilanteessa, jossa kopiosuojattuja levyjä ei enää hakemallakaan löydy p2p-verkoista, koska kopiosuojauksen murtaminen on mahdotonta! Itse en ainakaan aio ostaa cd-levyjä ennen kuin kopiosuojaukset ovat sillä tasolla, että levyt soivat vain harvoissa ja valituissa soittimissa.
Kopiosuojauksen murtaminen on mahdollista aina kun levystä lähtee ääni ulos. Ainut toimiva kopiosuojaus on julkaista levyjä, joissa ei ole minkäänlaista ääntä. Kaikki mitä kuulet on kopioitavissa. Aina. I'll take the emergency bat-tunnel. It comes out on Highway One and I can catch a bus to Gotham City - Robin |
mrk 16.11.2005 13:15:15 | |
---|
http://www.digitoday.fi/showPage.php?page_id=14&news_id=50265 No niin, se on siinä Heh, ehdinpähän tilaamaan yhden aidon rootkit levyn, ties vaikka siitä tulisi keräilyharvinaisuus tulevaisuudessa ;) Trey Anastasion (ex-Phish) soololevy Shine oli kyseessä. On se muuten tuo SonyBMG hieno firma kaikin puolin, kun eivät edes levyjä saa kauppoihin toimitettua. Eilen kävin kyselemässä eräässä Tamperelaisessa levykaupassa Springsteenin Born To Run uusintapainosboxia, minkä piti tulla ilmeisesti maanantaina myyntiin. On kuulemma levy-yhtiö mokannut jotain toimitusten kanssa ja jos ei sitä ole tänäänkään tullut saavat kaikki kyselijät jonkun levy-yhtiön tyypin puhelinnumeron mistä voi kysellä tarkempia syitä... eivät vaikuttaneet kaupassa erityisen iloisilta tilanteesta. "What would we be without wishful thinking" |
l6mp6l6 16.11.2005 13:33:04 | |
---|
Kopiosuojauksen murtaminen on mahdollista aina kun levystä lähtee ääni ulos. Ainut toimiva kopiosuojaus on julkaista levyjä, joissa ei ole minkäänlaista ääntä. Kaikki mitä kuulet on kopioitavissa. Aina. Eiköhän levy-yhtiöt tiiä tuostaki asiasta VÄHÄN enemmän!! lol |
Hakki 16.11.2005 13:50:04 | |
---|
Eiköhän levy-yhtiöt tiiä tuostaki asiasta VÄHÄN enemmän!! Aikuisten oikeesti... while(true) {metal.play(örörör);} |
firecane 16.11.2005 13:56:47 | |
---|
Eiköhän levy-yhtiöt tiiä tuostaki asiasta VÄHÄN enemmän!! tuntuvat tietävän äärimmäisen vähän ja se on totta, että ainoa murtovarma suojaus on se, ettei laita levylle mitään, sillä aina sen joku "korkkaa" auki Parempi puut pinossa kuin sormi suutarin persiissä. |