Ze Kink 07.11.2005 17:12:35 | |
---|
Elikkä, tuossa Tokaissa särisee vähän nuo ekat nauhat (ja G & B kielet koko kaulalta lähestulkoon). Säädin siis kaularautaa tiukemmalle ja laskin kieliä niin tuli huomattua. Ibanezissani on kuitenkin kielet reilusti alempana, eikä mitään särinää missään. Koska särinä on ihan ensimmäisillä nauhoilla, niin mietin, että johtuisiko tuo siitä, että satula on kulunut? Kitara on siis n.25v vanha, joten tuo olisi ihan odotettavissa. 0.5mm pleku pysyy tiukasti paikoillaan kun sen pistää ensimmäisen nauhan ja kielien väliin, vasta viidennellä nauhalla ei enää pysy (kun taas Ibanezissa putoaa jo toisella nauhalla). Eli kuulostaako siltä, että nyt olisi satulan vaihdon paikka? [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D |
Härski 07.11.2005 17:29:35 | |
---|
Tai sitten ensimmäisten nauhojen hionta. Särisevätkö kielet vapaina? |
Ze Kink 07.11.2005 17:34:50 (muokattu 07.11.2005 17:35:19) | |
---|
Tai sitten ensimmäisten nauhojen hionta. Särisevätkö kielet vapaina? Jos kovaa pikkaa, niin jonkin verran. E: Ja nauhat on tosi pienet jo, ne olisi tarkoitus vaihtaa jumboihin kevään puolella. [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
LaXu 07.11.2005 17:48:33 | |
---|
Paina kieltä kolmannelta nauhalta ja samalla täppää kieltä ekalta nauhalta. Kielen ja ensimmäisen nauhan välillä pitäisi olla hitusen väliä, eli jos se liikkuu kun täppäät niin satulan korkeus on riittävä. Jos kieli taasen on ihan nauhassa kiinni tuolloin, on satula liian matala. Kyllä tuo minusta kuulostaa liian matalalta satulalta. Pistä vaikka Graphtechin satula tilalle, se on helppo asentaa ja ainakin omassa Morgan stratossani korkeus oli nappiinsa oikea ts. ei tarvinnut kuin liimata kiinni. |
Ze Kink 07.11.2005 17:51:40 | |
---|
Paina kieltä kolmannelta nauhalta ja samalla täppää kieltä ekalta nauhalta. Kielen ja ensimmäisen nauhan välillä pitäisi olla hitusen väliä, eli jos se liikkuu kun täppäät niin satulan korkeus on riittävä. Jos kieli taasen on ihan nauhassa kiinni tuolloin, on satula liian matala. Kyllä tuo minusta kuulostaa liian matalalta satulalta. Pistä vaikka Graphtechin satula tilalle, se on helppo asentaa ja ainakin omassa Morgan stratossani korkeus oli nappiinsa oikea ts. ei tarvinnut kuin liimata kiinni. Juu, ei tosiaan liikkunut tuo kieli. Graphtechiä kyllä mietin itsekin, paljonkohan tuollainen kustantaa? Ja olen vähän käsi puutöissä, joten kannattaneeko itse tehdä tuota? Onko Graphtechissä suurikin soundiero tuohon luusatulaan? [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
LaXu 07.11.2005 18:10:39 (muokattu 07.11.2005 18:12:33) | |
---|
Juu, ei tosiaan liikkunut tuo kieli. Graphtechiä kyllä mietin itsekin, paljonkohan tuollainen kustantaa? Ja olen vähän käsi puutöissä, joten kannattaneeko itse tehdä tuota? Onko Graphtechissä suurikin soundiero tuohon luusatulaan? Ei nuo satulat paljoa maksa ja ne on itse mielestäni helppo asentaa. Satula on kuitenkin kiinni parilla tipalla liimaa joten pitäisi lähteä vaikka jollain terävällä ruuvarin tai veitsenkärjellä varovasti avittamalla. Uuden satulan asentamisessa oleellisinta on, että se tulee otelaudan rungonpuoleista reunaa vasten jotta intonaation saa kohdalleen. Kannattaa tietysti viedä soitinkorjaajalle jos yhtään epäilyttää. Dan Erlewinen "How To Make Your Electric Guitar Play Great" ja "Guitar Player Repair Guide" ovat loistavia kirjoja jos kiinnostaa opetella säätämään ja korjaamaan omia kitaroita. Soundissa en itse ole kyllä huomannut mitään eroa eri satuloiden välillä. Olen vaihdellut kitaroihini muovisatuloiden tilalle niin luusatuloita, noita mustia Graphtecheja kuin myös Graphtechin valkoisia Tusq-satuloita. Menee mielestäni kultakorvien hommaksi noiden erojen maistelu. |
Ze Kink 07.11.2005 18:17:32 | |
---|
Selvä. Missähän päin Helsinkiä kannattaisi tuo vaihdattaa? Pitäisi tietty saada se satulakin ensin. Paljonko pyytävät tuosta vaihtamisesta (eli jos liikaa, niin siinä tapauksessa teen itse)? [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
Härski 07.11.2005 19:20:36 | |
---|
Selvä. Missähän päin Helsinkiä kannattaisi tuo vaihdattaa? Oeschia on kehuttu. |
JakeScary 07.11.2005 19:40:01 | |
---|
Selvä. Missähän päin Helsinkiä kannattaisi tuo vaihdattaa? Pitäisi tietty saada se satulakin ensin. Paljonko pyytävät tuosta vaihtamisesta (eli jos liikaa, niin siinä tapauksessa teen itse)? Hyvinkäällä Ruokangas guitarsilla luusatulan teko ja asennus on muistaakseni 45€ lolol |
jami87 07.11.2005 20:48:47 | |
---|
Earvanan kompensoiva (meniks oikein?) maksaa T-kaupassa 35€. Muun rojun seassa pitää tosin tilata. Asennus on aikas helppo, Fender-mallin laitoin puolitutun kitaraan, hyvin on kai toiminut ja omaan Lespaani pistin Gibson-mallin ja se on toiminut loistavasti. Mnetin karvaisimmat sääret! THV-Klubi #29 Romantikkoitkijät #17 :´-) |
Ze Kink 15.11.2005 18:03:28 | |
---|
Soittivat tänään Kitarapajalta. Ei kuulemma sovi Graphtech, koska tuossa on jyrsitty tasaiseksi se satulan paikka, eikä se ole pyöreä niinkuin "perinteisesti". Mikäs nyt neuvoksi? [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
LaXu 15.11.2005 18:24:27 | |
---|
Soittivat tänään Kitarapajalta. Ei kuulemma sovi Graphtech, koska tuossa on jyrsitty tasaiseksi se satulan paikka, eikä se ole pyöreä niinkuin "perinteisesti". Mikäs nyt neuvoksi? Graphtechin satulasta on tasaseen koloonkin sopiva versio. Ihme etteivät Kitarapajalla tätä tietäneet. |
Graphtechin satulasta on tasaseen koloonkin sopiva versio. Ihme etteivät Kitarapajalla tätä tietäneet. Joo, no itseasiassa antoivat tuon satulan Millbrookista, "kyl tän pitäs sopia". Kitarapajalla ei noita Graphtechejä ollut. No, käynpä sitten huomenna vaihtamassa, luultavasti antavat sitten sopivan vaihdossa ilman että pitää maksaa (paitsi jos on hintaeroa). E: Entäs nuo Tusq-satulat? Onko nuo niin hyviä kuin tuolla sivuilla väittävät? Taidanpa muuten saman tien hakea kitaran pois kitarapajalta, kun tuli varsin hyvä tarjous nauhojen vaihdosta (~100e + satula ite). Sen satulan joutuisi sitten myöhemmin kuitenkin vaihtamaan, kun jumbot pistää. [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"